Forkøelsessår og oralsex
Fra : BOSS

Dato : 06-03-06 21:08

Hej,

Hvis nu jeg som mand har et forkøelsessår på læben, hvad man der så ske
hvis jeg giver en kvinde oralsex (er tænker jeg på smitte af kvinden)?

Er der nogen risiko ved et og kan det være farligt?

/D

Fra : nana sørensen

Dato : 06-03-06 21:50

"BOSS" <dddo@spaererererrsaam.fi> wrote in message
> [...]
> hvis jeg giver en kvinde oralsex (er tænker jeg på smitte af kvinden)?
>
> Er der nogen risiko ved et og kan det være farligt?

Du kav smitte med herpes. så længe du har udbrud. Ellers er der ingen fare.
(Lad være med at give oralsex, eller læg vitawrap imellem, indtil du er
færdig med at have sår. Genital herpes er efter sigende røvsygt at have.)

Fra : BOSS

Dato : 07-03-06 20:46

nana sørensen wrote:
> [...]
> (Lad være med at give oralsex, eller læg vitawrap imellem, indtil du er
> færdig med at have sår. Genital herpes er efter sigende røvsygt at have.)

Er det i udbrud hvis der er sårskorbe på?

/D

Fra : nana sørensen

Dato : 07-03-06 20:56

> Er det i udbrud hvis der er sårskorbe på?
>
> /D

Ja. i hvertfald kan det smitte.

Fra : Carsten Riis

Dato : 11-03-06 09:57

BOSS skrev den 07-03-2006 20:46:
> . Genital herpes er efter sigende

jep

> Er det i udbrud hvis der er sårskorbe på?
>
> /D

Jep!

skorpen er jo beskyttelse af det underliggende sår.

Min læge fortalte mig, at det ikke er tilrådeligt at have ubeskyttet sex
i 2 måneder efter udbruddets afslutning dvs. for dig: sårheling.

mvh

Carsten