Alternativ til Det Levende Søkort
Fra : Kasper Bo Larsen

Dato : 07-03-06 22:27

Det ser ud til at den kommende udgave af Det Levende Søkort ikke
kommer i butikkerne før engang i maj. Ind til da har jeg brug for et
alternativ.
Jeg har kigget på både OziExplorer og ExpertGPS men er ikke
imponeret.
Jeg skal primært bruge kortet til ruteplanlægning, altså udtræk fra
koordinater fra det elektroniske kort til min GPS ( Garmin Foretrex 201
).

Links og hint modtages med tak

Kasper

Fra : Kasper Bo Larsen

Dato : 08-03-06 00:24

Jeg har allerede bestilt den nye version af Den Levende Søkort til
levering i maj, så jeg er ikke opsat på at betale for den nuværende
udgave af DLSK ( som jeg ikke har ).
Jeg havde håbet at kunne plotte ruterne i Goggle map, men det ser ikke
ud til at man kan bruge den ellers glimrende applikation til dette
formål.

Kasper

Fra : N/A

Dato : 08-03-06 17:38

Fra : Henrik B

Dato : 08-03-06 09:07

Kasper Bo Larsen wrote:
> [...]
> Jeg skal primært bruge kortet til ruteplanlægning, altså udtræk fra
> koordinater fra det elektroniske kort til min GPS ( Garmin Foretrex 201

Kan du ikke låne Det levende søkort v. 1 eller 2 på dit bibliotek?

Ellers er der nogle der er glade for Maptech (www.nv-verlag.de), se fx
tråden her: http://www.duelighed.dk/forum/ShowMessage.asp?ID=215.

Jeg fik en Maptech Light (tror jeg den hedder) med da jeg købte et sæt
papir søsportskort.

Henrik.

Fra : kasperbolarsen@gmail~

Dato : 08-03-06 13:13

Jeg skulle jo nok have skrevet at jeg er den stolte skipper på en
kajak, så papirkort og farveplotteren er knapt så aktuelt. Så længe
jeg holder mig til at sejle i kajak er "Essokort" sejlads fint nok,
specielt hvis jeg kunne hente koordinaterne direkte i det elektroniske
kort.

Kasper

Fra : Steffen Skov

Dato : 08-03-06 17:38

<kasperbolarsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Hvad er problemet? Du skal bare sejle langs kysten, slå teltet op, spørge
bondemanden hvor du er i Danmark, for næste dag at padle videre til en ny
stedkendt person. Du kommer jo aldrig i åben sø. Så bare rolig. Men skulle
du komme på en "sejltur", så hav styr på din position og papirkortet.
Hilsen
Steffen
--
"Det menneske, der ikke ikke har været omgivet af vand til alle sider, har
ikke noget begreb om verden"