Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kan Speedlite flash bruges på Fuji Finepix~
Fra : Jacob K.

Dato : 09-03-06 11:38

-Ja, se subject...
Specifikt er det en 420EX der skal bruges til kameraet.

Alternative forslag modtages også gerne!

-Vh. Jacob.

Fra : cr

Dato : 09-03-06 13:06

Jacob K. wrote:
> -Ja, se subject...
> Specifikt er det en 420EX der skal bruges til kameraet.
>
> Alternative forslag modtages også gerne!
>
> -Vh. Jacob.

Ummidelbart ja, men kun i manuel mode.
Bruger selv, samme blitz på Canon 350d og S9500.

cr

Fra : Jacob K.

Dato : 09-03-06 15:23

> Ummidelbart ja, men kun i manuel mode.
> Bruger selv, samme blitz på Canon 350d og S9500.

Okay, dét glæder mig at høre.
Takker.

Vh. Jacob.

Fra : ;o\)-max-

Dato : 09-03-06 18:05

"Jacob K."

> Okay, dét glæder mig at høre.
> Takker.
>
> Vh. Jacob.

Det lyder underligt den ikke skulle kunne køre i auto mode,
så mit gæt er den kan alt undtaget ttl.. -max-

Fra : cr

Dato : 10-03-06 20:36

-max- wrote:
> "Jacob K."

> Det lyder underligt den ikke skulle kunne køre i auto mode,
> så mit gæt er den kan alt undtaget ttl.. -max-

S9500 har hun 1 kontakt, så den kan kun fyre blitzen af.
Selvfølgelig kan blitzen sættes til alt mulig auto, men det er kameraet
ligeglad med, derfor mit "manuel mode".

cr

Fra : ;o\)-max-

Dato : 11-03-06 18:35

"cr"

> S9500 har hun 1 kontakt, så den kan kun fyre blitzen af.
> Selvfølgelig kan blitzen sættes til alt mulig auto, men det er kameraet
> ligeglad med, derfor mit "manuel mode".
>

> cr

Sludder - flashen har en indbygget sensor som slukker blitsen
automatisk når der er sendt nok lys afsted, det er muligt det er
det du kalder manuelt? Manuelt er når du stiller blænden på
kameraet efter afstanden til motivet og flashen bare fyrer hele
opladningen af.. Oder was.. -max-

Fra : cr

Dato : 12-03-06 16:43

-max- wrote:
> [...]
> det du kalder manuelt? Manuelt er når du stiller blænden på
> kameraet efter afstanden til motivet og flashen bare fyrer hele

Een mener at når kamera og/eller flash ikke har anden kommunikation end.
"fyr flash", så er det manuel indstilling, Men sæfølig fyres flashen
automatisk af, når udløseren aktiveres. Alt set i alternertiv til EOS
350d der fortæller/hører flashen's automatik.

cr

Fra : Peter Schrøder

Dato : 12-03-06 21:12

"cr"
> [...]
> automatisk af, når udløseren aktiveres. Alt set i alternertiv til EOS 350d
> der fortæller/hører flashen's automatik.

Manuel er når blitzen fyrer hele ladningen af hver gang, uanset afstanden
til motivet. 9500 skal bruges med blændeforvalg når man bruger en
computerblitz. Blitzen regulerer så selv lysstyrken i forhold til afstanden
til
motivet. Om speedliten har en sensor så den kan bruges som alm.
computerblitz skulle forbavse mig.

Peter Schrøder

Fra : cr

Dato : 12-03-06 21:37

Peter Schrøder wrote:

> [...]
> afstanden til
> motivet. Om speedliten har en sensor så den kan bruges som alm.

På den led kan jeg godt følge det, men når kameraet indstiller sig på 10
sekunder lukkertid og blitzen på brøkdele af et sekund, så synes
jeg der ligesom mangler noget automatik mellem kamera og blitz, men det
er nok bare mig der ikke kan finde sammenhængen i det.

cr

Fra : Jan Bøgh

Dato : 13-03-06 09:23

cr skrev i 7f4d8$441484ce$3e3d8c4f$14734@news.arrownet.dk dette:

> [...]
> synes jeg der ligesom mangler noget automatik mellem kamera og blitz, men
> det er nok bare mig der ikke kan finde sammenhængen i det.

Hvis i nu startede med at finde ud af, hvad i mener med automatik, ville det
nok være lettere.
Du mener tilsyneladende at automatik betyder at du kan point'n'shoote med
blitz, hvorimod vi er ret mange, der opfatter en blitz med indbygget
lysmåler, der er i stand til at dosere blitzet i forhold til en på forhånd
valgt blænde og ISOindstilling, som automatisk.
Og det er da rigtigt, at sidstnævnte metode forudsætter at kameraet er
stillet på 'manuel', og at overførslen af data (blænde, ISO) mellem kamera
og blitz (der er ingen den anden vej) skal klares manuelt. Hvorimod blitzen
er ganske automatisk i forhold til det at styre lysmængden.

mvh
jan
--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.