Tightvnc og TDC/DLG problemer
Fra : IzNoGoUd

Dato : 09-03-06 11:16

Hejsa.
Jeg har bruger meget Tightvnc til lokalt netværk og tilgå maskiner over
nettet, men altid med fast ip-nummer.

Nu vil jeg gerne have et godt råd, til hvordan jeg bruger Tightvnc til
min faders computer han sider på en dynamic ip adresse fra TDC/DLG, jeg
har googlet meget og ville gerne have bekræftet om det _virker_ med
dyndns.dk og Tightvnc.

Eller en anden løsningsmulighed er velkommen, da jeg ikke kan overskue
junglen af remote programmer ude på nettet!

jeg bruger winXP pro fast ip og min fader bruger home og har dynamisk ip.

--
best regards IzNoGoUd a.k.a. Claes Nielsen, DK-5700 Svendborg, Denmark.
*

Fra : Søren

Dato : 09-03-06 12:16

> [...]
> faders computer han sider på en dynamic ip adresse fra TDC/DLG, jeg har
> googlet meget og ville gerne have bekræftet om det _virker_ med dyndns.dk

Du lader ham installere TightVNC server uden dog, at åbne op for port 5900 i
hans router. Hvis du har TightVNC server på din maskine, kan du starte
Listen Daemon op - du skal have åbnet for indgående port 5500 i din router.
Din fader kan så Add Client i sin Server og initiere en remote session til
dig, så du kan overtage hans skærm. Efter brug lukker du bare ned for din
Listen Daemon.

Jeg bruger selv denne måde og det fungere OK.

Fra : IzNoGoUd

Dato : 09-03-06 16:21

Søren skrev:
> [...]
> dig, så du kan overtage hans skærm. Efter brug lukker du bare ned for din

Tak og stort DOH. Det var jeg ikke klar over, eller sagt på en anden
måde, den funktion havde jeg ikke lige forstået!

Fra : Cag \(2730\)

Dato : 09-03-06 14:49

IzNoGoUd wrote:
> [...]
> junglen af remote programmer ude på nettet!
>
> jeg bruger winXP pro fast ip og min fader bruger home og har dynamisk

Ultravnc's feature der hedder SingleClick er ganske nem at sætte op
http://www.uvnc.com/addons/singleclick.html

Jeg kunne som vnc-newbie sætte det rigtigt sammen i løbet af 1 time.
Fik det til at spille lokalt uden prob. skulle dog disable "block wan
request" i router for at det virkede eksternt.

Supporteren starter view'eren i "listen"-mode og beder brugeren starte
server-delen:
Start prg., vælge én ud af n opsatte muligheder, derefter vente indtil
supporteren er færdig. Prg. lukker
selv ned og fjernes fra brugerens(pc) hukommelsen.