scootergr.. 1320
Fra : Christian Sparre

Dato : 09-03-06 11:29

Ok, jeg føler at jeg har rimeligt styr på HTML og des lige, men er løbet
ind i lidt af et problem, hvor dan placerer man to <div>'s over for hindanen
på samme linie, for det kan da vel lade sig gøre.

Altså noget i den her retning....

------- --------
|<div>| |<div>|
------- --------

Håber i forstår, det er sikkert simpelt, har prøvet med float og clear, men
det ser ikke ud til at funke...

--
Christian Sparre
http://blog.sparrez.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 09-03-06 11:42

Christian Sparre skrev:

> Håber i forstår, det er sikkert simpelt, har prøvet med float
> og clear, men det ser ikke ud til at funke...

Float er en mulighed - position er en anden.

Her er en simpel løsning med float:

   Her står noget til venstre
   Her står noget andet ved siden af.

Vær opmærksom på at det er indholdet i boks 2 der er rykket til
højre - ikke selve boksen. Hvis indholdet i boks 2 er længere end
det i boks 1, vil det hoppe ud til venstre når boks 1 slutter -
hvis man vil undgå det, kan man floate begge bokse.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Christian Sparre

Dato : 09-03-06 12:25

Mange tak, det virker, ved ikke helt hvorfor mit eget ikke funkede :)

--
Christian Sparre
http://blog.sparrez.dk