Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon Ixus / WP-DC800 - alternativ?
Fra : Lars Hansen

Dato : 09-03-06 09:13

Hej - lad mig starte med at undskylde hvis det ikke er den rigtige
gruppe jeg poster i, men i mangel af bedre...

Jeg har et (ældre) Canon Ixus 400 + undervandshus WP-DC800.

1.
Problemet er at kameraet med tiden er blevet utrolig sløvt til at tage
billeder. Nogle gange skal man prøve flere gang før den beslutter sig
til at tage et foto. Plus det indimellem ikke kan gemme billeder på
kortet. Der kommer en 'Data is corrupted' fejl på skærmen, og det er
på flere forsk. kort.
Er det en fejl andre har hørt om på Ixus kameraer??

Det er ikke så fedt at kameraet svigter når man er 20 m under vand og
der liiige er en haj der smiler til en :)

2. WP-DC800 passer kun til IXUS 500/430/400, så er der nogen der har
en ide til hvor man evt kan købe et 500?? det er en udgået model så
har ikke lige kunne finde den på nogen af prisdatabaserne.

Evt et godt alternativ i samme prisklasse. Har ikke lyst til at
spendere en formue på både kamera + undervandshus

Mvh
Lars

Fra : Kenneth Villefrance

Dato : 09-03-06 09:27

"Lars Hansen" <larsrogerhansen@gmail.com> skrev i en meddelelse

>Problemet er at kameraet med tiden er blevet utrolig sløvt til at tage
>billeder.

Har du prøvet med et andet batteri?
Mvh
Kenneth

Fra : Lars Hansen

Dato : 09-03-06 09:40

Nej var ikke klar over at det kunne ha nogen betydning. Jeg må jo
investerer i et ekstra batteri og se om det gør nogen forskel.

Tak for tippet
/lars

Fra : Gert Medom

Dato : 10-03-06 17:19

Nej var ikke klar over at det kunne ha nogen betydning. Jeg må jo
investerer i et ekstra batteri og se om det gør nogen forskel.

Tak for tippet
/lars

Ellers prøv med et andet hukommelseskort...

Mvh Gert

Fra : Lars Hansen

Dato : 10-03-06 23:15

Som sagt er det på flere forskellige kort jeg har oplevet det - men
kan selvfølgelig ha været uheldig med et par defekte kort.

Prøver at købe et ekstra batteri og så ellers kigge mig om efter et
ixux 500.

/lars

Fra : Claus

Dato : 17-03-06 00:49

[...]