Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
hvilket program til beskæring af billeder.
Fra : allan

Dato : 08-03-06 18:34

Hej.

Jeg har nogle billeder der er taget i et format der hedder 3M
(sony).

Nu er det så jeg gerne selv vil beskære min billeder til 3:2,
istedet for at forhandleren tager toppen af hovederne på
billederne.

Hvilket program kan jeg bruge. Det skal gerne være nemt at bruge.

mvh
Allan

Posted with NewsLeecher v1.0 Final
* Binary Usenet Leeching Made Easy
* http://www.newsleecher.com/?usenet

Fra : E.M.

Dato : 08-03-06 18:58

> [...]
> billederne.
>
> Hvilket program kan jeg bruge. Det skal gerne være nemt at bruge.

Du skal bruge dette, nemt at bruge og bedst af alt: GRATIS!!

http://ekot.dk/programmer/JPEGCrops/download.html

Mvh. E.M.

Fra : allan

Dato : 08-03-06 19:30

> [...]
bruge.

Du skal bruge dette, nemt at bruge og bedst af alt: GRATIS!!

Har hentet programmet, men kan jeg ikke selv vælge hvilken del
af billedet den skal beskære. De billeder jeg beskærer, beskærer
den bare af sig selv. Det kunne jo godt være at det var alt det
nederste på billedet jeg bedst kunne undvære.

Fra : E.M.

Dato : 08-03-06 19:35

> [...]
> den bare af sig selv. Det kunne jo godt være at det var alt det
> nederste på billedet jeg bedst kunne undvære.

Jo du kan, du skal bare tage fat i kanten af billedet og trække ind mod
mitten, så bliver billedet mindre, eller hvis kun det overflødige skal væk,
tager du fat midt på billedet og trækker rammen der hen hvor du vil have
den.

Mvh. E.M.

Fra : allan

Dato : 08-03-06 20:23

jamen dog, det var da lige sådan dette skulle gøres.

tak for hjælpen