Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
RAW i Photoshop Elements 2, hvordan?
Fra : Jacob K.

Dato : 08-03-06 13:48

Ja dav.

Hvordan åbner og redigerer jeg en RAW fil (Canon 300D) i PE2?
I manualen står der nedenstående smøre:

Choose File > Open or File > Open As (Windows).
Choose Raw from the file format list, and click Open.
For Width and Height, enter values for the dimensions of the file.
To reverse the order of the width and height, click Swap.
Enter the number of channels.
Select Interleaved if the file was saved with an interlaced data option.
Select a color depth and, if necessary, a byte order.
For Header, enter a value.
If you are missing the dimensions or header value, you can have
Photoshop Elements estimate the parameters. Either enter the correct
height and width values to estimate the header size, or enter the
correct header size to estimate the height and width, and then click Guess.
To have Photoshop Elements retain the header when you save the file,
select Retain When Saving.
Click OK.

Forklaringen efterlader mig med følgende spørgsmål:

-Hvorfra ved jeg fra hvor mange channels der er?
-Hvad betyder " ... saved with an interlaced data option"?
-Hvilken color depth og byte order vælger man?

Tak til dem der vil hjælpe!

Vh. Jacob.

Fra : Kenneth

Dato : 08-03-06 15:44

"Jacob K." <XXjacob9001@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Ja dav.

> Hvordan åbner og redigerer jeg en RAW fil (Canon 300D) i PE2?
> I manualen står der nedenstående smøre:
> Vh. Jacob.

Så vidt jeg husker kan version 2 da ikke åbne raw filer .. (i hvertilfælde
ikke fra min 350D).. men måske tager jeg fejl

Kenneth

Fra : Ukendt

Dato : 08-03-06 16:37

On Wed, 8 Mar 2006 15:43:30 +0100, "Kenneth"
<kisbye-taichichuan@mail.dk[FJERN CHUAN]> wrote:

>Så vidt jeg husker kan version 2 da ikke åbne raw filer .. (i hvertilfælde
>ikke fra min 350D).. men måske tager jeg fejl

Brug dette program:
http://www.pixmantec.com/products/rawshooter_essentials.asp

Det er uforligneligt

/Alex

Fra : Kenneth

Dato : 09-03-06 07:25

"> Brug dette program:
> http://www.pixmantec.com/products/rawshooter_essentials.asp
>
> Det er uforligneligt
> /Alex

Det er ikke bare godt det er også gratis
/Kenneth

Fra : Jacob K.

Dato : 09-03-06 11:53

> Brug dette program:
> http://www.pixmantec.com/products/rawshooter_essentials.asp
> Det er uforligneligt

Ja, det er ikke dårligt. -Men nogen erstatning for PE2 er det ikke.
Men tak for tippet!

Vh. Jacob.

Fra : HBJensen

Dato : 09-03-06 12:11

"Jacob K." <XXjacob9001@hotmail.com> wrote in message

> Ja, det er ikke dårligt. -Men nogen erstatning for PE2 er det ikke.
> Men tak for tippet!
>
> Vh. Jacob.

Det er da 100% bedre end PE2, hvad angår dine RAW filer

Og så kan du med RAWShooter lave de justeringer du finder nødvendige inden
du konverterer dem til .tiff eller .jpg . Den nye fil kan du så
viderebearbejde i PE2 eller hvad du måtte finde passende.

God fornøjelse.

Henrik

Fra : Jacob K.

Dato : 09-03-06 21:11

> Det er da 100% bedre end PE2, hvad angår dine RAW filer

He, good point!

> Og så kan du med RAWShooter lave de justeringer du finder nødvendige inden
> du konverterer dem til .tiff eller .jpg . Den nye fil kan du så
> viderebearbejde i PE2 eller hvad du måtte finde passende.

Jep, og det vil også blive min fremgangsmåde. -Bare ærgerligt at man er
nødt til at gå den ekstra vej for at kunne bruge RAW-filer ordentligt.

> God fornøjelse.

Taktak

Vh. Jacob.

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 08-03-06 17:53

"Kenneth" <kisbye-taichichuan@mail.dk[FJERN CHUAN]> skrev i en meddelelse

> Så vidt jeg husker kan version 2 da ikke åbne raw filer .. (i hvertilfælde
> ikke fra min 350D).. men måske tager jeg fejl

Du har ret, man skal op i 3 eller 4'eren.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern "NOMORESPAM" ved svar på e-mail.