Opstart af eget service firma!
Fra : MaG

Dato : 07-03-06 11:11

Hejsa!

Jeg har i flere år gået og tumlet med tanken om at starte mit eget
hjemmeservice firma og det ser nu ud til at det er ved at være tid til at få
det realiseret. Det skal være rengøring af private hjem og erhvers
rengøring,og så noget med græsslåning og diverse.

Men hvordan får man startet sådan et firma? Hvor meget start kapital skal
man have, momsregistring, PR, priser på opgaver, osv osv....

Håber at der er nogle af jer der kan hjælpe og evt fortælle om jeres egen
opstart af firma....

med venlig hilsen
Maria

Fra : The BMA Man

Dato : 07-03-06 12:03

On Tue, 7 Mar 2006 11:11:28 +0100, "MaG" <maria@fredslund.biz> wrote:

>Hejsa!
>
>Jeg har i flere år gået og tumlet med tanken om at starte mit eget

Har jeg også tit tænkt på - i hvert fald som sommer-erhverv. Så kan
man jo altid sidde på et kontor og nusse i vinterperioden...

Så ud over Maria spørgsmål så har jeg også lige et, nu I er ved at
svare

Er der stadig noget med, at man får et "tilskud" fra det offentlige?
Eller kan man ikke starte nye "hjemmeservice" virksomheder op med den
ordning?

Med venlig hilsen

BMA

P.S. Hvis du svarer per email, da fjern "removethis" fra email-adressen.

Fra : Michael Zedeler

Dato : 08-03-06 12:52

MaG wrote:

> [...]
> man have, momsregistring, PR, priser på opgaver, osv osv....
>
> Håber at der er nogle af jer der kan hjælpe og evt fortælle om jeres egen

http://startguiden.dk/

Mvh. Michael.
Get my vcard at http://michael.zedeler.dk/vcard.vcf

Fra : The BMA Man

Dato : 08-03-06 13:35

On Wed, 08 Mar 2006 12:51:35 +0100, Michael Zedeler
<michael@zedeler.dk> wrote:

>http://startguiden.dk/

Lavede en søgning på "hjemmeservice" på startguiden. Ikke meget hjælp
at hente der.
Så hvis du har en konkret henvisning til, hvor på startguiden der er
noget at finde, så må du da meget gerne offentliggøre denne

Fra : Cre8ing.dk - Carsten~

Dato : 08-03-06 23:16

> [...]

>man have, momsregistring, PR, priser på opgaver, osv osv....
>
>Håber at der er nogle af jer der kan hjælpe og evt fortælle om jeres egen

Hej Maria

Udover startguiden.dk, som allerede er nævnt kan du finde mange
relevante informationer på nedenstående sider:

http://www.virk.dk/VirkPortal/site/VidenOgVaerktoej/VirkTema/Firmastart.aspx
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=204908&vID=0
http://www.amino.dk/

Med hensyn til kapital, priser på opgaver osv. er du nødt til at
basere dette primært på dine egne erfaringer fra branchen eller
alternativt tale med brancheforening eller fagforening.
Du kan også evt. tale med den lokale AF som har god fornemmelse af
markedet lokalt og måske også er i stand til at hjælpe med kontakter.

Hvis du har en stor kontaktflade til potentielle kunder allerede nu
kan du prøve at starte med det uden at lave det store PR.
Derved vil du kunne spare nogle tusinde kroner under opstarten.

Hvis dette ikke er tilfældet bør du nok overveje at få lavet noget
materiale til at have med på kundebesøg og derudover en hjemmeside at
referere til.
Udgifter til PR er fradragsberettigede.

Udover ovennævnte findes der mange andre kilder til information på
nettet.

Held og lykke med projektet.

Carsten

Med venlig hilsen