Give me the MONEY! Give me the MONEY! Hvo~
Fra : torben

Dato : 08-03-06 22:17

Hej.
Hvor Downloader man linux operativsystemet?
Linux operativsystemer alle versioner. Et direkte link, TaaaaaaaaaaaaK!
Nej helt ærligt!
Jeg har været inde på diverse linux hjemmesider.
Jeg syntes at det f.eks er mærkeligt at man ikke kan se et direkte link til
at downloade linux operativsystemet i alle de forskellige versioner.
Det er gratis og der burde være ekstem klarhed over hvor at downloade de
forskellige versioner.
Men jeg kan bare ikke finde dem.

Vil nogen vise mig et link.

Ved godt at man kan og måske burde finde et magasin der har en dvd/dvd'er
med linux operativsystemet. Men det indebærer at tage i byen og lede. Måske
nogen har, så kan sige hvilket magasin der garanteret har linux's OS.

tak..tak..og ..takker!

Hilsen
Torben

Fra : Peter Makholm

Dato : 08-03-06 22:31

"torben" <a@a.dk> writes:

> [...]
> at downloade linux operativsystemet i alle de forskellige versioner.
> Det er gratis og der burde være ekstem klarhed over hvor at downloade de

Netop på grund af at alle kan distribuere linux er der ikke nogen
central autoritet der holder styr på hvem der gør det. Derfor kan du
ikke finde en samlet liste med *alle* versioner.

På distrowatch.org kan du dog finde et ganske stort udvalg. Bruge
søgefeltet i den øverste kasse.

--
Peter Makholm | What if:
peter@makholm.net | Tanenbaum had convinced Linus that his

Fra : Qbic [6400]

Dato : 08-03-06 22:39

Brug ftp://www.klid.dk
Der kan du finde lidt af det du søger efter, måske finder du noget brugbart

/ Qbic

Fra : Ukendt

Dato : 08-03-06 22:41

torben wrote:

> [...]
> at downloade linux operativsystemet i alle de forskellige versioner.
> Det er gratis og der burde være ekstem klarhed over hvor at downloade de

Der er *ingen* der kender *alle* versionerne.

http://kasperd.net/~kasperd/comp.os.linux.development.faq#newtolinux

> [...]
> med linux operativsystemet. Men det indebærer at tage i byen og lede. Måske
> nogen har, så kan sige hvilket magasin der garanteret har linux's OS.

Ubuntu CD'er kan bestilles online ganske gratis.

--
Kasper Dupont -- Rigtige mænd skriver deres egne backupprogrammer
#define _(_)"d.%.4s%."_"2s" /* This is my new email address */

Fra : Peter Mogensen

Dato : 08-03-06 22:51

torben wrote:
> [...]
> at downloade linux operativsystemet i alle de forskellige versioner.
> Det er gratis og der burde være ekstem klarhed over hvor at downloade de

Der er da ekstrem klarhed over hvor man downloader de forskellige
versioner henne: På de respektive projekters hjemmeside.

F.eks. finder du Ubuntu her:
http://www.ubuntu.com/download

Som nævnt er der ikke nogen, der kender *alle* versioner, men denne side
prøver at følge med i hvad der rør sig:
http://distrowatch.com/

Peter