Manglende tcltls !
Fra : lejf Jessen(6330)

Dato : 08-03-06 11:10

Hej !

Jeg mangler "tcltls " siger min ubuntu 5.10 ved min install af amsn
-messenger. Hvordan er det nu jeg kan hente - eller installere denne
tcltls?

Mvh

Lejf

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 08-03-06 11:16

On Wed, 08 Mar 2006 11:09:57 +0100, lejf Jessen(6330) wrote:

> Jeg mangler "tcltls " siger min ubuntu 5.10 ved min install af amsn
> -messenger. Hvordan er det nu jeg kan hente - eller installere denne
> tcltls?

Prøv fra en kommandolinje med følgende kommando:
sudo apt-get install tcltls
--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : lejf Jessen(6330)

Dato : 08-03-06 11:29

Michael Rasmussen wrote:

> Prøv fra en kommandolinje med følgende kommando:
> sudo apt-get install tcltls
Hej Michael !

Tak for svar. Kunne ikke huske komandoen, men har nu skrevet den ned
. Jeg fik følgende meddelelse:

> lejf@home$ sudo apt-get install tcltls
> Password:
> Indlæser pakkelisterne... Færdig
> Opbygger afhængighedstræ... Færdig
> Pakken tcltls har ingen tilgængelig version, men der refereres til den i en
> anden pakke. Det kan betyde at denne pakke blevet overflødiggjort eller
> kun kan hentes fra andre kilder
> E: Pakken tcltls har ingen installationskandidat

Er det en pakke, der er blevet tabt under install af ubuntu? Har heller
ingen universal pakker i min synaptic, som jeg havde i går formiddag,
før geninstalleringen af ubuntu?

Mvh

Lejf

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 08-03-06 13:52

lejf Jessen skrev:

> Er det en pakke, der er blevet tabt under install af ubuntu?

Du skal nok bare ha' tilføjet 'universe':
<http://packages.ubuntu.com/tcltls>

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
SubZeroNet, Copenhagen, Denmark

Fra : Tom Jakobsen

Dato : 08-03-06 20:10

Har man i ubuntu ikke mulighed for at slå universe til i synaptic under
menuen "indstillinger" -> "arkiver" og så derefter bare anvende apt?
http://mepis.linuxkiosken.dk/dpkg/synaptic/synaptic_005.png
http://mepis.linuxkiosken.dk/dpkg/synaptic/synaptic_006.png

sudo apt-get update
sudo apt-get install amsn

Der er vel ingen grund til at kæmpe at hente debpakker af diverse slags..

Tom

Fra : lejf Jessen(6330)

Dato : 11-03-06 14:28

Tom Jakobsen wrote:
> [...]
> sudo apt-get install amsn
>
> Der er vel ingen grund til at kæmpe at hente debpakker af diverse slags..

Hej !

En lidt forsinket tal til Klaus og Tom for deres gode råd angående
install af Debiab pakke. Er sket install tcltls og dermed amsn

Mvh

Lejf