Relaye HTTP videre til en anden server
Fra : Søren

Dato : 07-03-06 22:07

Jeg har både en Apache (2.2.0) og en Exchange (2003) server stående men jeg
har kun én fast IP adresse. Jeg kunne jo ændre port 80 til port 81 på
Exchange serveren, men det kan jeg ikke få til at virke ordentligt, så
derfor tænkte jeg om jeg kunne oprette en webside på min Apache som relayer
alt web videre til Exchange serveren (selvfølgelig kun hvis man kommer ind
på lige det virtualhost domæne på Apache)?
Kan man det?

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-06 22:37

Søren wrote:
> [...]
> alt web videre til Exchange serveren (selvfølgelig kun hvis man kommer ind
> på lige det virtualhost domæne på Apache)?

Det kan du godt, du skal have fat i apache proxy funktionaliteten, den
giver dig mulighed for det du gerne vil.

Det er mod_rewrite du skal kigge på
http://httpd.apache.org/docs/1.3/mod/mod_rewrite.html#RewriteRule er en
god start.

Du skal have aktiveret mod_rewrite og mod_proxy for at få det til at virke.

^/somepath(.*) http://otherhost/otherpath$1 [P]

Mener det er den jeg har brugt, men du kan jo lige prøve dig frem.
Ovenstående skal så være i den <VirtualHost> som du gerne vil have skal
vise Exchange serverens web side.

René Madsen --- Webhotel, PHP/MySQL, 500Mb, 5xPOP3 for kun 9,-/md.
Schultz Consult --- www.schultzconsult.dk
Din IT Leverandør --- tlf. 46 95 08 81 / 28 34 36 85

Fra : Søren

Dato : 17-03-06 22:50

> [...]
>
> Mener det er den jeg har brugt, men du kan jo lige prøve dig frem.
> Ovenstående skal så være i den <VirtualHost> som du gerne vil have skal

Jeg kan ikke få det til at fungere. Det er som om, at Rewrite engine slet
ikke er aktiv. Jeg vil jo gerne omkrive følgende:

mydom.xyz/exchange/ til whatever.xyz/exchange/:81

Faktisk så jeg helst, at man kunne proxy det direkte videre til
192.168.1.5/exchange/ men jeg er lidt i tvivl om det er en adresse som
brugeren skal i kontakt med eller om det kun er Apache serveren (serveren
har jo adgang til 192.168.1-nettet)?

Jeg har følgende opsætning:

<VirtualHost 192.168.1.6:80>
ServerName mydom.xyz
<Directory "/web/mydom.xyz/public_html/exchange">
RewriteEngine on
RewriteRule ^/exchange(.*) http://192.168.1.5/exchange$1 [R]
</Directory>
php_admin_flag safe_mode Off
</VirtualHost>

root# /usr/local/apache2/bin/apachectl -t -D DUMP_MODULES
Loaded Modules:
core_module (static)
authn_file_module (static)
authn_default_module (static)