MS Windows
briani 27239
Tune Up
Fra : Ove Lauridsen

Dato : 08-03-06 16:36

Jeg bruger Win XP og programmet TuneUp Utillities når jeg rydder op på min
PC. - indtil fornylig syntes jeg at det har virket fint.

Men pludselig har jeg fået et problem.

I afsnittet ANALYZING PROGRAMS - Searches for missing files needed by
applications - finder programmet 24 fejl som bliver rettet. De er der
stadigvæk næste gang jeg kører programmet.

Skal jeg skifte programmet ud - eller hvad gør jeg?

Med venlig hilsen
Ove Lauridsen

Fra : Michael Korsgaard

Dato : 09-03-06 06:26

"Ove Lauridsen" <o.l-nospam@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> stadigvæk næste gang jeg kører programmet.
>
> Skal jeg skifte programmet ud - eller hvad gør jeg?

Det bedste du kan gøre er (efter min mening) at afinstall det program du
nævner, og ikke bruge den slags software til at holde dit system ved lige.
Gør det i stedet manuelt fra XP.. Der er masser af gode tips og tricks på
nettet om hvordan man tweaker XP uden at installere div. programmer. Fejlen
ved disse er at det er alt for nemt at komme galt af sted, og så er der ikke
megen hjælp at hente hos XP bagefter. En af de gode jeg bruger er
www.regedit.com men læs nøje og forstå inden du flyver til at gøre en hel
masse.

Nu nævner du ikke noget om hvorvidt de manglende filer er systemfiler, men
gå i start/kør og skriv: sfc/ scannow og OK. Starter windows filbeskyttelse.
Hav XP cd`en klar hvis den beder om den.

/ Michael...

Fra : Ove Lauridsen

Dato : 09-03-06 11:39

"Michael Korsgaard" <michael@rejsemontoer.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> gå i start/kør og skriv: sfc/ scannow og OK. Starter windows
> filbeskyttelse. Hav XP cd`en klar hvis den beder om den.

---

Tak for hjælpen!

Nej det er ikke systemfiler - det hele kører som det skal.
Filerne ligger i mapperne: HELPDIR - TypeLib - mm. og hedder fx:
ApplicationControlDispatch 1.0 Type Library

Men mit problem er, at jeg ikke forstår ret meget engelsk.

Jeg prøver at følge dine råd

Mvh. Ove