MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Mærkeligt problem / WindowsFormsParkingWin~
Fra : Bjørn Hansen

Dato : 08-03-06 08:28

Hej folkens

Jeg har et noget mærkeligt problem.

Når jeg starter maskinen op, sker det uden problemer. Når jeg herefter
logger på Windows sker der heller ikke umiddelbart noget, og hvis jeg
skynder mig at åbne OE og *en side* i IE fungerer det også fint. Jeg kan
også logge på MSN fint - Men KUN hvis jeg gør det ret hurtigt efter jeg er
logget på windows.

Hvis jeg efter 1-2 min. åbner en *ny* browser ved at trykke på ikonet, så
kan den ikke få adgang til nogen sider. Nu kommer det meget mærkelige så:
Hvis jeg går til siden jeg åbnede da jeg lige loggede på og trykker Ctrl-N
og dermed får en kopi af det vindue, så kan jeg fint skrive en anden adresse
og komme ind på en anden side på den måde.

Hvis jeg herefter vil genstarte computeren kommer en fejl på skærmen med et
program der ikke vil lukke "WindosFormsParkingWindow". Hvis jeg så vælger at
lukke dette program så sker der det, at de IE-vinduer der før ikke kunne
vise sider pludselig *viser* siderne, hvorefter computeren lukker ned.

En anden mærkelig ting er at efter de 1-2 min kan jeg ikke engang *åbne*
Firefox.

Jeg kan forresten fint pinge div. sider, så der *er* hul igennem.

Jeg *har* prøvet at lukke min firewall, men det var ikke den.

Hvad hylen er det for noget? - det er meget belastende.

Jeg har forsøgt at google lidt, men uden at finde nogen løsning.

Jeg kører windows XP

Og inden der er nogen der spørger: jeg kører også antivirus og ad-aware
jævnligt.

Vh
Bjørn

Fra : vk

Dato : 08-03-06 14:47

en søgning på google på
"Windows Forms Parking Window"

giver en masse sider:

et svar synes at have noget konkret:

Answer to WindowsFormsParkingWindows

Hello. This has a bit of detail which I received from an HP Chat Technician.
I have the HP PSC 2355 All In One, and ran into this same issue, I did all
the searches with Ad-Aware, Spybot, Anti-Virus, and found nothing...here's
your solution(s):

1. Click on the Start button.
2. Click Run.
3. In the Run dialog box, type c:/program files/hewlett-packard/digital
imaging/bin.
4. Click OK.
5. After the bin window opens, click the file hpqthb08.exe
6. Click OK.
7. Type a name for the picture gallery, such as My Gallery
8. Click Finish.

If that does not work, or you cannot find the ".exe." file:

1. Click Start and select Run.
2. Type MSCONFIG and press Enter.
3. Click the Startup tab.
4. Uncheck the boxes for all HP related applications.
5. Click OK.
6. Restart the system

I had to do option #2. This is what I unchecked:
I unchecked hpcmpmgr, HPWuSchd2, HP Digital Imaging Monitor, and HP Image
Zone Fast Start., I have the HP PSC 2355 All In One.

I haven't had a problem of this nature any more.
I hope this helps you all.

Fra : Bjørn Hansen

Dato : 08-03-06 15:01

"vk" <v@v.dd> skrev i en meddelelse
> [...]
> Zone Fast Start., I have the HP PSC 2355 All In One.
>
> I haven't had a problem of this nature any more.

Hej

Jeg har faktisk set den pågældende og andre sider. Problemet er at bare at
jeg ikke har noget nogle HP-ting installeret. Jeg kan ikke finde noget i
startup der kunne skabe problemet, men det er jo svært at sige noget om :-/

Vh
Bjørn

Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 08-03-06 18:35

"Bjørn Hansen" <bjhansen@no.spammers.allowed.email.dk> skrev i en meddelelse news:440ee3b0$0$67255>
> [...]
> ikke finde noget i startup der kunne skabe problemet, men det er jo svært at sige noget om :-/

Heller ikke en printer f.eks.

Hvis du trykker Ctl. + alt + del

kan du så ikke se noget ud af processor i joblisten der måske
ikke er som det burde være.

Fra : Bjørn Hansen

Dato : 09-03-06 13:02

> Heller ikke en printer f.eks.
>
> Hvis du trykker Ctl. + alt + del
>
> kan du så ikke se noget ud af processor i joblisten der måske
> ikke er som det burde være.

Joooo, jeg har faktisk to printere installeret. Og jeg ved godt det ikke er
nogen garanti, men de har været installeret længe uden problemer - og jeg
kan fint skrive ud fra dem begge.

Jeg har gået joblisten gennem, og jeg kan ikke umiddelbart noget der ikke
burde være der.

Kan man forresten let lave en liste over processerne, uden at skulle skrive
dem af?

Vh.
Bjørn

Fra : Bjørn Hansen

Dato : 09-03-06 15:41

> [...]
> burde være der.
>
> Kan man forresten let lave en liste over processerne, uden at skulle

SÅ! Nu fik jeg l*rtet til at virke.

Jeg begyndte at afslutte processer fra en ende af i windows jobliste. Det
viste sig at når jeg lukkede "RetroExpress.exe", så virkede det hele som det
skulle. RetroExpress hører sammen med et backup-program der følger med
Maxtor One-Touch, som jeg kører. Jeg søgte herefter på google efter
"RetroExpress.exe", og det viste sig at der var andre der har haft problemer
med denne fil (dog ikke de samme problemer som mig).

LØSNINGEN er at afinstallere .NET framework 2.0 og geninstallere det. Indtil
videre har jeg afinstalleret det og kører nu .NET framework 1.1, og det
kører upåklageligt. Så nu er der bare tilbage at hente og geninstallere 2.0
på windowsupdate - så håber jeg at det også virker.

Så ved I det

Vh
Bjørn

Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 09-03-06 22:32

"Bjørn Hansen" <bjhansen@no.spammers.allowed.email.dk> skrev i en meddelelse news:44103e94$0$67263$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> [...]
> framework 1.1, og det kører upåklageligt. Så nu er der bare tilbage at hente og geninstallere 2.0 på windowsupdate - så håber jeg

Det var godt
Er det nogen grund til at du henter ver. 2.0 ?
Min erfaring er, at lidt software understøtter det
og har kun haft problemer ud af det og derfor
afinstalleret igen.

Fra : Bjørn Hansen

Dato : 10-03-06 07:00

> Det var godt
> Er det nogen grund til at du henter ver. 2.0 ?
> Min erfaring er, at lidt software understøtter det
> og har kun haft problemer ud af det og derfor
> afinstalleret igen.

Hejsa

Jeg har *ingen anelse* hvorfor ver 2.0 ligger på min computer. Jeg gik ud
fra at det var windows update der havde ordnet det, men jeg kan forstå fra
flere sider, at det er det ikke. Mon det kan have fulgt med noget jeg har
installeret?

Vh
Bjørn