MS Windows
briani 27239
Windows kan ikke finde harddiskene fra USB~
Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 06-03-06 16:42

Hej.

Jeg har lige købt et USB 2.0 hub, men når jeg sætter en USB harddisk til kan
den ikke finde den, den står godt nok i enhedshåndteringen, men den kommer
ikke frem i stifinder. Når jeg sætter en kortlæser med et kort i, virker det
fint. Hvad kan der være galt?

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern "NOMORESPAM" ved svar på e-mail.

Fra : emj

Dato : 06-03-06 18:31

Jørgen Nielsen skrev:

>Hvad kan der være galt?

Hvad sker der, hvis du sætter hardisken direkte i en USBport?

Hilsen emj

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 06-03-06 18:40

"emj" <emj@> skrev i en meddelelse

> Hvad sker der, hvis du sætter hardisken direkte i en USBport?
>
> Hilsen emj
+++++++++++++++++++

Så virker den/de godt nok.

Fra : Claus Lindeskov Hans~

Dato : 06-03-06 18:49

"Jørgen Nielsen" <longhorn_1969@hotmailNOMORESPAM.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> kommer ikke frem i stifinder. Når jeg sætter en kortlæser med et kort i,
> virker det fint. Hvad kan der være galt?

Hej, Jørgen...!

Jeg tror, du skal sætte strøm til din USB harddisk... det er ikke sikkert
den får strøm - eller kan trække nok strøm - fra hub'en...

mvh
Claus Lindeskov Hansen

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 07-03-06 15:54

"Claus Lindeskov Hansen" <claus_l_hansen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hej, Jørgen...!
>
> Jeg tror, du skal sætte strøm til din USB harddisk... det er ikke sikkert
> den får strøm - eller kan trække nok strøm - fra hub'en...

Den får strøm. Der er et stik der skal til 230 volt, og der sidder i.

Fra : Emil

Dato : 06-03-06 21:10

Jørgen Nielsen wrote:

> [...]
>ikke frem i stifinder. Når jeg sætter en kortlæser med et kort i, virker det

Nu véd jeg ikke lige, hvad der er gået galt hos dig.

Hos mig blev HDén (egen powersupply) ikke genkendt af Stifinder,
hvis den blev tilsluttet HUBén og derefter tændt. Jeg formoder
det er et timingsproblem. Enhedshåndteringen finder den fint nok.
Jeg har _ikke_ undersøgt det nærmere, fordi:

Omvendt: Hvis HDén var startet op, og derefter blev tilsluttet
HUBén, virkede alt perfekt. Det kan jeg så leve med.

Det virker også perfekt, hvis alt er tilsluttet, og
hovedafbryderen derefter tændes. Opstartstiden af Windows gør, at
HDén er klar når Stifinderen starter (Stifinder starter straks,
hvis programmet var aktivt ved lukning af Windows).

m.v.h. Emil

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 07-03-06 15:56

"Emil" <emilsen@nowhere.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> HDén er klar når Stifinderen starter (Stifinder starter straks,
> hvis programmet var aktivt ved lukning af Windows).

Jeg har prøvet alt sammen, både tænde den før og efter, og lade den være
tændt og så genstartet windows, intet hjælper.

Fra : Asle Bjerva

Dato : 07-03-06 21:39

"Jørgen Nielsen" <longhorn_1969@hotmailNOMORESPAM.com> skrev i melding

> Jeg har prøvet alt sammen, både tænde den før og efter, og lade den være
> tændt og så genstartet windows, intet hjælper.

Er HD USB2 ?
Er kontroller i PC USB2 ?

Og siste ide: Jeg hadde samme feil med en USB HUB, den ville slett ikke gi
forbindelse til min WD disk.
Jeg byttet USB Hub til et annet merke og så var det OK.

--
Asle Bjerva, Oslo
E-post: asle.bjerva.at.oslo.online.no

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 08-03-06 16:03

"Asle Bjerva" <abuse@microsoft.com> skrev i en meddelelse

> Er HD USB2 ?
> Er kontroller i PC USB2 ?

Ja, til begget dele. Min kortlæser kan godt bruges på USB hubbet.

> Og siste ide: Jeg hadde samme feil med en USB HUB, den ville slett ikke
> gi forbindelse til min WD disk.
> Jeg byttet USB Hub til et annet merke og så var det OK.

Det tror jeg også er den sidste mulighed.

Fra : Emil

Dato : 07-03-06 22:35

Jørgen Nielsen wrote:

>Jeg har prøvet alt sammen, både tænde den før og efter, og lade den være
>tændt og så genstartet windows, intet hjælper.

Så kan jeg kun se 2 fejlmuligheder:

1: Hubben er ikke USB2 _HiSpeed_.
Her burde der komme en 'boble', som fortalte noget derom, når
hubben tilsluttes, medmindre du har fravalgt boblerne.

2: Du har ikke enablet HiSpeed i kontrolpanelet. Nok den mest
sandsynlige mulighed.

I begge tilfælde gælder det, at HDén alligevel burde kunne
genkendes; men det tager meget lang tid (mange minutter), og
virker ikke altid; muligvis p.g.a. timingsproblemer.

m.v.h. Emil

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 08-03-06 16:09

> Så kan jeg kun se 2 fejlmuligheder:
>
> 1: Hubben er ikke USB2 _HiSpeed_.
> Her burde der komme en 'boble', som fortalte noget derom, når
> hubben tilsluttes, medmindre du har fravalgt boblerne.

Der står USB 2.0 længere nede på pakken står der "HI-SPEED" Der kommer også
en boble frem men der står at den har fundet et standard usb hub, burde der
ikk stå USB 2.0?

> 2: Du har ikke enablet HiSpeed i kontrolpanelet. Nok den mest
> sandsynlige mulighed.

Hvor henne i kontrolpanelet?

> I begge tilfælde gælder det, at HDén alligevel burde kunne
> genkendes; men det tager meget lang tid (mange minutter), og
> virker ikke altid; muligvis p.g.a. timingsproblemer.

Der går også lang tid, men så kommer navnet på harddisken også frem, og den
bliver synlig i enhedshåntering, men ikke i stifinder. Kan det være noget i
bios, der skal slås til? Men så burden min kortlæser vil heller ikke virke.

Fra : Asle Bjerva

Dato : 08-03-06 22:36

> [...]

> den bliver synlig i enhedshåntering, men ikke i stifinder. Kan det være
> noget i bios, der skal slås til? Men så burden min kortlæser vil heller

Jeg har som tidligere skrevet en WD mediacenter som ikke fungerte med en USB
hub, men som fungerer perfekt med en annen.
Jeg har også en XdrivePro (kortleser med 30 GB hadddisk for foto). I
manualen til den står det at den kan ikke kobles til PC via USB HUB, og det
kan det heller ikke ! Får perfekt overføring direkte på kontrolleren,
overhode intet via hub.

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 13-03-06 15:28

> [...]
> manualen til den står det at den kan ikke kobles til PC via USB HUB, og
> det kan det heller ikke ! Får perfekt overføring direkte på kontrolleren,

OK, tak for svar.

Fra : Emil

Dato : 09-03-06 12:35

On Wed, 8 Mar 2006 16:08:47 +0100, Jørgen Nielsen wrote:

>Hvor henne i kontrolpanelet?

->Administration
->Computeradministration
->Enhedshåndtering
->USB-controllere -> udvid (+) så alle enheder vises.
DobbeltKlik på hver enkelt, og kontrollér i Egenskaber, at der
under fanebladet 'Generelt' nederst står "Brug denne enhed
(Aktiver)".

Det hjalp hos mig, første gang jeg skulle bruge Hi-Speed USB.

> [...]
>bios, der skal slås til? Men så burden min kortlæser vil heller ikke virke.

Jeg kan ikke huske det! Men jeg _mener at kunne huske_ at der
også skulle pilles i BIOS, men hæng mig ikke op på det. Det er jo
nogle år siden

m.v.h. Emil

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 13-03-06 15:31

> [...]
> DobbeltKlik på hver enkelt, og kontrollér i Egenskaber, at der
> under fanebladet 'Generelt' nederst står "Brug denne enhed

Den er aktiveret, og der står denne enhed virker korrekt, men det gør den jo
bare ikke....mærkeligt.

Ok.

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 15-03-06 16:51

> [...]
> kommer ikke frem i stifinder. Når jeg sætter en kortlæser med et kort i,
> virker det fint. Hvad kan der være galt?

Det bliver mere og mere mystisk, når jeg sætter det gamle USB 1.0 hub til
pc'en og så sætter USB 2.0 hubbet i forlængelse af 1.0'eren så kan windows
godt genkende hardiskene, men de køre så bare i den langsome
hastighed....mærkeligt. Nogen der har en forklaring til det?