Mysql/PhpMyAdmin
Fra : Ali Saleh

Dato : 07-03-06 15:01

Hej alle

Jeg vidste ikke, hvor jeg skulle poster dette emne, så derfor
gøre jeg det her.

Jeg har installeret webserveren Apache, databasen MySql,
program-værktøjet PhpMyAdmin og installeret php korrekt. Tak til
den Almægtig fordi at det virker som det skal.

Det, der er problemet nu er, at hver gang jeg gå ind i PhpMyAdmin
logger den mig automatisk på MySql og kræver ikke adgangskoden.
Det, der er ikke godt ved det er, at hvis jeg offentliggøre min
hjemmeside for besøgende, er jeg bange for, at en kracker kommer
og baner sig vej ind til min database, når den er ikke beskyttet
af adgangskode, og stjæler informationerne, eller hvad nu en
person finder på.

Hvad skal jeg gøre i et sådant problem?

På forhånd tak.

Med venlig hilsen

Ali SM. Al-aarajy

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Simon Rasch 9640

Dato : 07-03-06 18:53

Der er flere muligheder. Den hurtigste er at placere en .htaccess - fil i
den mappe du har uploaded phpmyadmin til. Så vil alle blive opkrævet et
password for at få adgang til denne mappe eller undermapper.

Hvis du ikke ved hvad .htaccess filer er, kan du vist læse om det på
webcafe.dk , hvor der såvidt jeg husker er både eksempler og trin for trin
osv.

Mvh
Simon Rasch

Fra : Peter Brodersen

Dato : 07-03-06 19:02

On 07 Mar 2006 14:00:41 GMT, Ali Saleh <Al.mahadi@skolekom.dk> wrote:

>Hvad skal jeg gøre i et sådant problem?

Konfigurer PHPMyAdmins auth_type til fx at benytte http i stedet for
config.

Så bliver du spurgt om dit mysql-brugernavn og -kodeord ved login, og
dette forsøges så brugt til at forbinde til MySQL-serveren.

--
- Peter Brodersen
Find dig selv: http://map.ter.dk/

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 07-03-06 23:44

Ali Saleh wrote:

> [...]
> og baner sig vej ind til min database, når den er ikke beskyttet
> af adgangskode, og stjæler informationerne, eller hvad nu en

Sikkert ikke noget. De par steder, hvor jeg har adgang til en
MySql-database, sørger webhotellet for at kontrollere adgangen med
brugernavn og password.

Du skal med andre ord holde øje med, når du får et webhotel, at phpMyAdmin
og MySql er inkluderet, så du ikke selv skal uploade de ting.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/