hvis de 5 nyeste...
Fra : jeppe

Dato : 08-03-06 16:45

Det går mig lidt på at jeg ikke kan huske hvordan det er man gør
så man f.eks. kun viser de 5 nyeste "post" i databasen??!??
Jeg har ellers kunne man kan sku ikke rigtigt få det til at virke
mere :/ ... Så håber evt. lige i kunne skrive hvad det var man
skal skrive

mvh jeppe

hov jeg kom lige i tanke om, om i skulle vide hvorfor der er
kommet sådan en rød * ud for nogle af indlægne?? - f.eks
(03-03-2006 - jeppe*) <-- * er bare rød-- ????

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Ebbe Larsen

Dato : 08-03-06 18:32

"jeppe" <marci@cssyd.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har ellers kunne man kan sku ikke rigtigt få det til at virke
> mere :/ ... Så håber evt. lige i kunne skrive hvad det var man

Er det ikke noget med "select top 5 from tabel order by id(desc)"

Fra : Jørn Andersen

Dato : 08-03-06 19:35

On Wed, 8 Mar 2006 18:31:38 +0100, "Ebbe Larsen"
<fatman00hot@hotmail.com> wrote:

>"jeppe" <marci@cssyd.dk> skrev i en meddelelse

>Er det ikke noget med "select top 5 from tabel order by id(desc)"

Jo, hvis det er en Access db. I fx MySql er syntaxen anderledes.

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Michael Zedeler

Dato : 08-03-06 21:38

Jørn Andersen wrote:

> Jo, hvis det er en Access db. I fx MySql er syntaxen anderledes.

SELECT * FROM <tabel> ORDER BY <felt> LIMIT 5

Så vidt jeg ved. Men ellers er der jo altid MySQLs manual.

Mvh. Michael.
Get my vcard at http://michael.zedeler.dk/vcard.vcf

Fra : Torben Brandt

Dato : 09-03-06 02:05

jeppe skrev:
> hov jeg kom lige i tanke om, om i skulle vide hvorfor der er
> kommet sådan en rød * ud for nogle af indlægne?? - f.eks
> (03-03-2006 - jeppe*) <-- * er bare rød-- ????

Jeppe:
Prøv at holde musen over *-tegnet

Andre:
Det er noget man ser hvis man læser gruppen via html.dk.

Torben

Fra : jeppe

Dato : 09-03-06 16:08

Torben Brandt wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> Jeppe:
> Prøv at holde musen over *-tegnet
>
> Andre:
> Det er noget man ser hvis man læser gruppen via html.dk.
>
> Torben

Nårr... ok :)

men det var nu til en acces jeg mente... ikke mysql..