Formattering af tid fra Access database
Fra : Tommy

Dato : 06-03-06 19:37

Hej

Jeg kæmper med at få formatteret et udskrift fra en Access database.
Felterne i databasen er sat til decimaltal og ikke dato/tidsformat da jeg
ellers ikke er i stand til at lave en sum på kolonnen. Tiden indtastes i
databasen via en browser som 1/100. Altså kl 20.15 = 20.25. lige nu kan jeg
få den til at skrive kl. 2:25 som 225:00 og det ville jeg gerne have rettet
på men jeg er gået helt i stå. Så jeg håber at der kunne være en der kunne
hjælpe mig over den sidste hurdle. På forhånd tak!

Koden jeg anvender til udskriften lige nu:

set objRS = objConn.Execute("SELECT SUM(timer) AS sumTimer FROM timer")
timetal = objRS("sumTimer")
stime = int(cdbl(timetal)) 'Antal timer
smin = (cdbl(timetal)-stime) * 60 'Antal minutter ganger med 60 for at
fjerne kommaet smat konverter 1/100 dele til minutter (100*60/100)
if len(""&stime) = 1 then stime = "0" & stime 'Sætter 0 foran enkelt tals
time
str = stime & ":" & right("0" & smin,2)

response.write str

MVH

Tommy

Fra : Torben Brandt

Dato : 06-03-06 20:03

Tommy wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> Jeg kæmper med at få formatteret et udskrift fra en Access database.
> Felterne i databasen er sat til decimaltal og ikke dato/tidsformat da jeg
> ellers ikke er i stand til at lave en sum på kolonnen.

Hvorfor er du ikke det?
Hvis jeg har søjlen 'tid' som er et dato-felt, så kan jeg godt skrive:
SELECT CDate(SUM(tid)) as total FROM Timer;
Måske har jeg misforstået...

Torben

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Tommy

Dato : 06-03-06 20:15

tja

Jeg har spurgt mange steder og alle har sagt at det kan man ikke. Nu kan jeg
ikke huske de fejlmeddelser der kom men jeg kunne ikke få det til at virke.
Men jeg har lige fået løst problemet på en helt anden måde. Det viser sig at
når serveren kører dk tid så opfatter den indtastning 12.50 som tusinddele
og det fik jeg ordnet således:

a = replace(request.form("start"),".",",")

men jeg vil da lige prøve igen

8>)

Tommy