Link til ny rammeside
Fra : Birte Johansen

Dato : 09-03-06 00:31

Er der nogen der kan hjælpe med hvordan jeg linker til en ny
rammeside med forskellig indhold hver gang i den ene ramme. Hvis
jeg i linket skriver hovedrammen er det en fast side der startes
i rammerne, jeg vil gerne at den ene ramme kunne startes med
forskellig indhold, helt konkret et link til en fremmed
hjemmeside men det er ikke den samme hver gang, det er afhængig
af hvilket link der klikkes på.

På forhånd tak.
B.Johansen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : enkvinde

Dato : 09-03-06 10:31

> [...]
> forskellig indhold, helt konkret et link til en fremmed
> hjemmeside men det er ikke den samme hver gang, det er afhængig

Hej Birte

Du er nød til at lave endnu en rammeside, hvor du skifter den side ud, som
du ønsker skal fremstå med et andet indhold og så linker du til denne
rammeside. Men vær opmærksom på, at det absolut IKKE er velset, at man
putter fremmede hjemmesider ind i ens eget rammesæt, medmindre man specifikt
har indhentet tilladelse. God skik ved hjemmesidefabrikation siger, at når
man benytter andres matriale, så linker man direkte til siden og lader den
åbne i et nyt vindue.

Hilsen Eva

Fra : Birte Johansen

Dato : 09-03-06 15:40

enkvinde wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:

> [...]
> man benytter andres matriale, så linker man direkte til siden og lader den

Hej Eva

Tak for dit forslag. Og nej jeg kunne sandelig ikke finde på at linke til en
fremmed side hvis ikke jeg havde aftalt at jeg gjorde det, og normalt åbner
jeg også et link til en fremmed side i et nyt vindue.

Min nuværende side er med en menu i siden og så indhold for resten, altså en
lodret todelt rammeside.

Det jeg gerne ville var at have en vandret todelt rammeside på indholdet,
altså så menuen stadig er i siden, og så en fast tekst foroven om at den
nederste del er en fremmed side, og en tak for at den må benyttes.

Den nederste del er så den fremmede som er forskellig afhængig af hvad man
klikker på.

Jeg prøver lige at tegne:
---------------------
I I I
I I a. I nuværende udseende
I M I b. I
I E I c. I
I N I I
I U I I
I I I
I I I
I I I

I I fast tekst I
I I--------------- I
I M I I hvis jeg klikker på a er der et indhold på
fremmed side
I E I fremmed I
I N I side I hvis jeg klikker på b er der et andet indhold på
fremmed
I U I I side osv osv
I I I
I I I
I I I
--------------------

Problemet er så når jeg klikker på a.) så kan jeg godt linke til den nye
rammeside og vælge destinationsramme = samme ramme, og startsiden foroven er
lig den faste tekst, men startsiden forneden (fremmed side) kan jeg ikke sætte
til noget fast, for den er jo forskellig afhængig af om der er valgt a) b)
eller c).

Det er lidt svært at forklare på tekst, håber det kan forstås.

Med venlig hilsen
Birte Johansen

Fra : Birte Johansen

Dato : 09-03-06 16:15

Birte Johansen wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:

> [...]
> eller c).
>
> Det er lidt svært at forklare på tekst, håber det kan forstås.

Åh nej tegningen ser slet ikke ud som da jeg lavede den - jeg prøver igen
---------------------
> [...]
> I E I c. I
> I N I I
> I U I I
> I I I
> I I I
> I I I
> --------------------
>
> ------------------------
> I I fast tekst I
> I I--------------- I
> I M I I hvis jeg klikker på a. er der et indhold på fremmed
side
> I E I fremmed I
> I N I side I hvis jeg klikker på b. er der et andet indhold på

Det ser nogenlunde ud når jeg taster det ind.

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 09-03-06 17:48

Birte Johansen skrev bl.a.:

> Det ser nogenlunde ud når jeg taster det ind.

Det ville være ulige nemmere for os, og temmelig meget mere interessant,
hvis du offentliggjorde navnet på dit websted.

--
Jørgen Grandt
www.hamigen.dk - www.ingerslevsgaard.dk

Fra : Birte Johansen

Dato : 09-03-06 19:08

Jørgen Grandt wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:

> Det ville være ulige nemmere for os, og temmelig meget mere interessant,
> hvis du offentliggjorde navnet på dit websted.

> [...]

Hej Jørgen

Ja det har du vist ret i. Jeg har jo ikke fået det til at virke, så jeg har
lige flyttet det et andet sted hen hvor jeg kan teste, derfor mangler der
billeder hist og her, men det kommer jo ikke problemet ved.

Det hedder www.weimbos.dk/dwk - så vælges menupunkt avl - herefter
avlsregister han.

Hvis man klikker på Alexander kommer rammesiden som jeg gerne vil have den
til at se ud, men jeg mangler indhold i den nederste del. Den nederste del
skal se ud som hvis man trykker på Aske.

Med venlig hilsen
Birte Johansen

Fra : enkvinde

Dato : 09-03-06 22:16

> [...]
> til at se ud, men jeg mangler indhold i den nederste del. Den nederste del
> skal se ud som hvis man trykker på Aske.

Hvis du gerne vil have "Alexander" foroven og "Aske" forneden, så laver du
en rammeside, hvor du linker til disse sider. Hvis du istedet ønsker Bomlaz
og Cenzo på siden, så er det endnu en ny rammeside, hvor der linkes til
disse sider.

Altså... det er den hårde vej frem med nye sider for hver gang udseendet
ændres. Og ja, det kan blive til rigtig mange

Du kunne jo også tænke lidt kreativt og lave en iframe under teksten på
"Alexandersiden"... og så åbne stamtavlerne inde i iframen (Jeg formoder at
du ønsker teksten stående over alle stamtavlerne) På den vis behøver du kun
at linke til stamtavlerne.

Hilsen Eva.... Som godt nok har svært ved at sætte ord på idag *s*.. håber
du forstod.