Lille ? om link til notepad
Fra : Jesper

Dato : 08-03-06 13:31

Hej !

Har min hjemmelavede startside med daglige links og en google search.

Spørgsmål:

Kan man ikke i frontpage lave en genvej / hyperlink til en
bestemt(lokal)notepad-fil således at jeg kan redigere i pågældende fil
og altså ikke bare se indholdet af den ?
-altså starte en bestemt notepadfil ligesom man kan fra sit skrivebord etc.

Jeg ku jo bare lave en genvej på min taskbar - men nu vil jeg altså ha
muligheden fra min private startside

Det var såmænd det hele - på forhånd tak

mvh
Jesper

Fra : Jesper

Dato : 08-03-06 13:34

Jesper den 08-03-2006 13:30:
> [...]
> muligheden fra min private startside
>
> Det var såmænd det hele - på forhånd tak

glemte i farten

os: winxp sp2
frontpage: 2003

Fra : John Senius-Jørgense~

Dato : 08-03-06 23:36

Hvis jeg har forstået dig ret, så er løsningen lige for.
Lav et link - med værktøjslinien Standard) - Vælg det øverste felt i vinduet
íe venstre side (Eksisterende fil eller webside) klik i feltet "Søg i " og
peg på det ønskede dokument. Jeg har et dokument liggende på skrivebordet,
og det åbnes fint ved klik på linket - Jeg har dog det forbehold, at det kun
virker på den lokale maskine, altså inden jeg "Udgiver mit webstted" - eller
skal du ud i noget med en fast IP-adresse. og det ved jeg ikke om virker.
Måske et spørgsmål til en af grupperne om programmering
Mvh John

Fra : Jesper

Dato : 09-03-06 13:21

Hej John - og tak for dit svar

John Senius-Jørgensen den 08-03-2006 23:35:
> Hvis jeg har forstået dig ret, så er løsningen lige for.

hmm ja, jeg prøver at forklare det igen:
Mit ønske er at via et link fra min startside, at kunne åbne en notepad
fil ligesom den ville åbnes hvis jeg åbnede den fra skriveebordet.
Det er ikke nok for mig at jeg kan få vist indholdet af notepad-filen.
Nej, jeg skal kunne /skrive/ og /slette/ i den som man normalt kan.

> Lav et link - med værktøjslinien Standard) - Vælg det øverste felt i vinduet
> íe venstre side (Eksisterende fil eller webside) klik i feltet "Søg i " og
> peg på det ønskede dokument.

Hos mig vil jeg så få vist /indholdet/ af pågældende .txt fil men selve
notepad bliver ikke åbnet.

Eller er det mon mig der ikke har forstået dig ret..

mvh
Jesper

Fra : Jesper

Dato : 09-03-06 21:36

Jesper den 09-03-2006 13:20:
> [...]
> notepad bliver ikke åbnet.
>

> Eller er det mon mig der ikke har forstået dig ret..

skal lige tilføje at min 'startside' er på min lokale pc og ikke på nettet

Fra : enkvinde

Dato : 09-03-06 22:24

> skal lige tilføje at min 'startside' er på min lokale pc og ikke på nettet

Hej Jesper

Hmmm.... forstår jeg dig ret, når du er ved at lave en startside til din
egen maskine, hvor du ønsker at kunne trykke på et link og din notepad skal
så åbne en bestemt side, som du skal kunne redigerer i?

Det burde du kunne, hvis du linker direkte til programmets exe fil.... Men
så åbner den selvfølgelig ikke lige "DEN" side du ønsker, medmindre du
ændrer programmets startside til at være lige netop DEN startside.....

Er den eneste mulighed som jeg kan komme i tanke om lige nu.

Hilsen Eva