Hvilke internet udbydere dækker Bagsværd?
Fra : sdsf

Dato : 08-03-06 11:45

Der er selvfølgelig:

1. TDC som jeg har nu, men de er dyre.

2. Tele2 Har jeg afbestilt nu, efter at have haft bestilt tele2freeway i
mere end 5 måneder uden at der skete noget.

3. Cybercity er en mulighed.

4. Telia

Er der andre?

Hvem er bedst til prisen?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-03-06 12:04

sdsf skriver:

> Hvem er bedst til prisen?

TDC....

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : sdsf

Dato : 08-03-06 12:19

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> sdsf skriver:
>
> TDC....
Det kan være du har ret, jeg har sldrig prøvet andet.
De er lidt dyre synes jeg, så jeg er nu ret sikker på
at jeg forlader dem.
Jeg kan godt leve med at skulle undvære forbindelsen
et par dage om året, hvis det spare mig for 2000-4000 kr.

Tele2 kunne jeg bare ikke vente på.

Cybercity ser ud til at være noget af det bedste?
Er der nogen der kan konkurerer med dem.

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 08-03-06 12:29

sdsf <sdsf@her.der.dk> writes:

>Det kan være du har ret, jeg har sldrig prøvet andet.
>De er lidt dyre synes jeg, så jeg er nu ret sikker på
>at jeg forlader dem.

Det kommer jo an på ens krav (behov).

Hvis kriteriet er 100% oppetid, så er TDC nok pr. definition den
bedste (fejlretningn sker inden for samme koncern).

Hvis kriteriet er masser af båndbredde til ingen penge, så er
svaret næppe TDC. Men hvis kriteriet er konsistent kvalitet i
leverancen, er det til gengæld nok også TDC, der er (en af de)
bedst(e).

Mvh.
   Klaus.

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 08-03-06 12:35

> Tele2 kunne jeg bare ikke vente på.

Heldigt for dig. De har danmarks absolut værste kundeservice. Jeg venter på
6 mdr. på at en overdragelse fra mig til en anden går igennem i en lejlighed
jeg er flyttet fra.

3 gange har jeg fået at vide, at det er sket.
2 gange har jeg fået at vide, at det er lige på trapperne.
3 gange har jeg fået at vide, at det ikke kan lade sig gøre pt.
2 gang har jeg fået en opkrævning.
1 gang har jeg modtaget en rykker
1 gang har jeg fået annuleret opkrævningen
1 gang har jeg fået udskudt opkrævningen til overflytningen kan lade sig gøre.

Kendte jeg ikke dem der skulle overtage forbindelsen havde jeg for længst
sendt et anbefalet brev og opsagt den.

Spookey firma siger jeg bare.

Thomas

Fra : sdsf

Dato : 08-03-06 13:06

Thomas S. Iversen skrev:

> [...]
>
> Kendte jeg ikke dem der skulle overtage forbindelsen havde jeg for længst

Kort efter at jeg bestilte tele2freeway sendte de mig en email om at
jeg fik de første 2 måneder gratis. Nu er det så gået op for mig hvorfor
de gør dette, nemlig at de har meget svært ved at levere produktet.

Når det er så lang ventetid sker der jo også det at der kommer andre
tilbud frem, som gør det man har bestilt mindre attraktiv, men som
man sagtens kan leve med.

Jeg havde bestilt den der giver 512/512+fri telefon til 465kr/md.
Men det måtte jeg jo opgive.

Cybercity kan leverer 1024/128+fri telefon til ca. 400kr

Idag giver jeg vel ca. 800kr/md. for 1024/128+telefon hos TDC.

Så cybercity vil næsten være en halvering af udgifterne.

Jeg er bare ikke så glad for det der IP-telefoni.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 08-03-06 16:03

Hej sdsf, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Cybercity kan leverer 1024/128+fri telefon til ca. 400kr
>
> Idag giver jeg vel ca. 800kr/md. for 1024/128+telefon hos TDC.
>
> Så cybercity vil næsten være en halvering af udgifterne.

Hvis du kan nøjes med det halve ned (512/128) hos TDC, kan du nøjes med
500 kr./md. (199 for alm. tlf. - TDC Samtale Døgn - og 299 for ADSL).

Det var for mig kun et spørgsmål om en uges tid til nogle stykker, før
jeg havde vænnet sig til det. [1]

Der kan selvfølgelig være specielle grunde til, at man skal have mindst
en bestemt hastighed. Eller der kan være individuelle grunde til, at
man skal meget gerne skal have mest muligt. (Har man fx noget FTP-
server e.l. kørende er 128 op rimelig træls).

[1] Har startede i sommeren 2000 med 256/256 hos World Online, da der
blev rullet ADSL ud. Knapt to år senere med 2048/512. Nogle måneder
efter Tele2 købte Tiscali nulstillede de deres DSLAM's og jeg røg så
ned på 256/256. Det var egentlig ikke slemt efter en uges tid, og efter
meget få uger var det stort set glemt.

7. december 2005 rørte Tele2 første gang ved noget centraludstyr på
Århus C, hvilket selvfølgelig kun kunne gå galt. ("Tiscalis" IP'er
kunne jeg ikke fange - herunder DNS'erne - hvorfor jeg ikke kunne komme
på nettet).

Deres (Tele2's) support er rystende uvidende omkring selv meget
elementære it-ting og virker ikke. Bedre er det naturligvis ikke, at de
ingen tovejskommunikation har med Teknik, ej heller bliver informeret,
når noget er galt. De forstår intet (ud af 11 var der én undtagelse som
forstod lidt, ret skal være ret), når man vil forklare dem, hvorfor det
med fuld sikkerhed ikke kan være ens maskine, der er noget galt med.
Ikke engang når man kan fortælle, at fejlen ligger et sted omkring det
ydre (altså væk fra brugeren, her mig) terminalpunkt ved ens
centralkort og hvorfor.

De nægter hårdnakket at smide ens sag videre til Netværk, for det er en
fejl på maskinen, for de kan se mig på kortet... (hvilket jeg havde
forklaret ved hver eneste opkald - altså at jeg fint kunne fange
kortet, men derfra var det kaos).
Men når "du er på kortet, er du på Internettet." Ordret

19. december fik jeg endelig en supporter overtalt til at smide
fejlmeldingen videre til Netværk. Juledag havde de fået en
tilbagemelding: Sørme om der ikke var en linjefejl umiddelbart efter
mit kort på centralen. Big surprice!

Den blev selvfølgelig aldrig lavet. (Jeg tjekkede sidst 15. januar, da
jeg hev routeren af og fik en TDC-opkobling fra og med 16. januar).

For ligesom både at sætte det i kontrast og lidt chokhumor:

Da jeg 16. januar fik TDC's opkobling kunne jeg ikke komme på
nettet
Efter jeg havde overbevist mig selv om, at jorden vel trods alt ikke
var flad, tyngdekræfterne virkede etc., ringede jeg til TDC's tek.
support.

Telefonen blev taget efter 15 sekunder, en flink fyr hørte min
beskrivelse, som jeg sluttede af med, om han ville have noget fra en
"ipconfig /all", jeg lige havde taget?

Glad tog han mod tilbudet, helt præcis to linjer. "Et øjeblik, bliv
lige hængende," var responsen.
Knapt 5 minutter efter var han tilbage og undskyldte gudhjælpemig, at
det havde taget så lang tid!

Nå, der var sket en smutter, jeg var ikke klargjort på centralen.
"Øhh, er det noget, der bliver fikset i dag?", spurgte jeg nervøst
(Tele2-erfaringen havde ændret min verdensopfattelse).

Men ja, de ville selvfølgelig gå i gang nu, og der kom forhåbentlig
ikke til at gå mere end en times tid, forhåbentlig noget mindre.
Hvis det ikke var på plads inden to timer, skulle jeg lige slå på
tråden og give dem et nummer, jeg fik. Men det var eksplicit ment som
et lidet sandsynligt sikkerhedsnet.

Da jeg en times tid senere nakkede strømmen til modemmet, ventede en
snes sekunder og satte det til igen, var alt som det burde være og har
været siden.

Ret lækkert med god service.

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://rudi.nerd.dk/pclinks1.htm

Fra : Rudi Stegen

Dato : 08-03-06 16:12

Hej Rudi Stegen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> [1] Har startede i sommeren 2000 med 256/256 hos World Online

Jeg startede i sommeren... etc.

> efter mit kort på centralen. Big surprice!

Pricelessware

Der er mange andre mærkelige fejl i det indlæg. Jeg skal have skiftet
tastaturet en af de nærmeste dage.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : 6400 - Anders

Dato : 08-03-06 16:30

Du betaler godt nok meget i internet hver måned.

Har du overvejet at skifte udbyder ?
For de 800,- kan jeg bruge min StofaNet forbindelse i over 2 måneder.

/A

Fra : Rudi Stegen

Dato : 08-03-06 19:14

Hej 6400 - Anders, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

Jeg bytter lige om på linjerne så de kommer kronologisk.

> Du betaler godt nok meget i internet hver måned.

299 kr./md. synes jeg da ikke er meget.

> Har du overvejet at skifte udbyder ?

Bestemt ikke. Det var uhyre velovervejet, at jeg for knapt 2 mdr. siden
valgte at skifte til TDC fra min 5½ årige gamle opkobling hos World
Online (senere Tiscali-, senere Tele2-ejet).

Indtil Tele2 købte den og begyndte at røre ved noget teknisk var den
iøvrigt forbilledlig.

> For de 800,- kan jeg bruge min StofaNet forbindelse i over 2
> måneder.

800 kr. (?)

Jeg giver som nævnt pr. måned 300 kr. (299 kr.) for ADSL - og så 200
kr. for telefoni TDC, Samtale Døgn (hvilket vil sige ingen opkalds- og
samtaleafgifter til "normale" - i.e. 90-numre, servicenumre etc.
undtager - fastnettelefoner i Danmark).

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 08-03-06 19:33

Cybercity kan leverer 1024/128+fri telefon til ca. 400kr

Idag giver jeg vel ca. 800kr/md. for 1024/128+telefon hos TDC.

Det var de 2 ovenstående linier jeg studsede over !

Fra : 6400 - Anders

Dato : 08-03-06 16:02

Reelt er der 2 internet udbydere her i DK, der kan levere noget ordentligt
(stabilt) internet.

Og det er som du selv er inde på TDC og Cybercity.

Bruger selv Cybercity, og er godt tilfreds, og det er næsten aldrig 'nede'.

Kender flere der er tilfredse med CC, så det kan varmt anbefales, og i
øjeblikket er der gratis oprettelse.

/A

Fra : sdsf

Dato : 13-03-06 16:02

6400 - Anders skrev:
> [...]
>
> Kender flere der er tilfredse med CC, så det kan varmt anbefales, og i

Jeg bestilte Cybercity ADSL idag: 256/128
Afbestilte så derefter TDC ADSL 1024/128, der var en måneds opsigelse.
TDC fastnet telefon venter jeg med at afbestille til Cybercity ADSL
køre hos mig.

Så hvis det går som jeg håber, går jeg fra 600-800kr/md. for telefon +
ADSL hos TDC, til 200kr/md. for ADSL hos Cybercity.

Telefon klare jeg så for fremtiden v.h.a. Skype og lignende.

Mit TDC ADSL udstyr skulle jeg så aflevere i en TDC butik, og så kunne
jeg få 50 gavekort, hvad jeg så end skal bruge det til?
Alternativet er vel at jeg skal sende det i en kasse som TDC sender mig?

Hvad er den bedste måde at afleverer deres udstyr på?

Fra : 6400 Anders

Dato : 14-03-06 07:27

Du behøver ikke at have en telefon med den ADSL forb. du har valgt !

Der skal bare være en fastnet linie tilknyttet boligen...

Fra : sdsf

Dato : 14-03-06 08:37

6400 Anders skrev:
> Du behøver ikke at have en telefon med den ADSL forb. du har valgt !
Det regner jeg heller ikke med. Jeg vil bruge Skype.
Så alt jeg behøver at betale er vel de 199kr/md.

> Der skal bare være en fastnet linie tilknyttet boligen...
Og det er der jo, for jeg har fastnettelefon+ADSL hos TDC nu.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 08-03-06 17:06

"sdsf" <sdsf@her.der.dk> wrote in message
> [...]
>
> 2. Tele2 Har jeg afbestilt nu, efter at have haft bestilt tele2freeway i
> mere end 5 måneder uden at der skete noget.

http://dansknet.dk/Default.aspx?id=177

De skriver bagsværd på listen

Fra : blaster

Dato : 08-03-06 20:16

StofaNet til 269 pr. måned for FLAT 512/128 eller Flex 2mbit til m. 100 og
350 for 10000 megabyte.
oprettelse 0 kr. Evt. teknikerbesøg 99,-

Fra : sdsf

Dato : 13-03-06 15:51

Bjarke Hansen skrev:
> "sdsf" <sdsf@her.der.dk> wrote in message

> http://dansknet.dk/Default.aspx?id=177
>
> De skriver bagsværd på listen

Men jeg ringede til dem og spurgte, og fik at vide at de ikke kunne
levere i Bagsværd, men måske senere iår.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 13-03-06 15:54

> Men jeg ringede til dem og spurgte, og fik at vide at de ikke kunne
> levere i Bagsværd, men måske senere iår.

ja de snyder vist noget med dækningen.. Kender en der er tilknyttet vipperød
central ved Holdbæk, og der står den allerede er dækket. men de oplyser de
først kan levere efter august selvom de har skrevet et godt stykke tid de
dækker der´

Fra : PØLLE

Dato : 13-03-06 17:33

Bagsværd er for en Fynbo placeret i Kbh., ud fra den viden, ville jeg prøve
med www.Clearwire.dk - du kan jo starte her
http://www.wimaxx.dk/clearwire/faces/public/exo/signup

Pølle

Fra : sdsf

Dato : 13-03-06 18:14

PØLLE skrev:
> Bagsværd er for en Fynbo placeret i Kbh., ud fra den viden, ville jeg prøve
> med www.Clearwire.dk - du kan jo starte her
> http://www.wimaxx.dk/clearwire/faces/public/exo/signup
>
> Pølle

De dækker desværre ikke Bagsværd, jeg har undersøgt det.

Dansk Net, dækker heller ikke bagsværd, det har jeg også undersøgt.