Modem forbindelse til lille forbrug?
Fra : Bruno

Dato : 06-03-06 18:02

Forslag til udbyder der tilbyder en billig modemopkobling.

Der er til mine forældre og den skal kun køre nogle få timer i ny og næ,
sikkert mindre end 10 timer per måned. Hidtil har de kørt med en
Tiscali forbindelse, men de er ved og drukne i spam og efter Tele2 har
overtaget Tiscali er det blevet umuligt og skifte mailkonto +
kundeservicen stinker.

Mvh

Bruno

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 06-03-06 18:26

> efter Tele2 har
> overtaget Tiscali er det blevet umuligt og skifte mailkonto

Kan du ikke oprette en ny på
https://secure.tele2.dk/selvprovisionering/default.aspx ?
Jeg mener det er noget med de er ved at omlægge systemerne, og at dette
skulle være færdigt indenfor kort tid - hvis du ikke kan oprette en ny
er det nok et spørgsmål om kort tid..

Hvis ellers selve forbindelsen er stabil nok, har du evt. overvejet at
forære dem (eller få dem til at købe) eget domæne med mailhotel - så kan
de få e-mailadresser helt uafhængigt af internetudbyderen (og altså
beholde samme adresse selv om de skifter internetudbyder senere hen)
Køber du/I f.eks. jeres efternavn som domæne kan i oprette alle disse
adresser i har brug for, f.eks.

bruno (snabel-a) efternavn.dk
mor (snabel-a) efternavn.dk
far (snabel-a) efternavn.dk

Prisen er ca. 150 kr./år, du er velkommen til at maile mig for
yderligere info.

> kundeservicen stinker.

Det kan jeg så nok ikke gøre noget ved, desværre :(

Både Telia, Cybercity & TDC m.fl. tilbyder opkaldsforbindelser.
Evt. kan en underleverandør som http://dlgnet.dk måske være billigere.

--
Michael

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 06-03-06 18:27

> Evt. kan en underleverandør som http://dlgnet.dk måske være billigere.

Som så selvfølgelig ikke har en hjemmeside på dlgnet.dk, men på
http://www.dlg.dk/DLG+Tele/Internet/Abonnement/ - beklager fejlen

--
Michael

Fra : Bruno

Dato : 06-03-06 21:40

Michael Kjærsgård wrote:

> Kan du ikke oprette en ny på
> https://secure.tele2.dk/selvprovisionering/default.aspx ?

Tak, men jeg har været den igennem. Medmindre de lige har lavet noget om
kan man kun noget hos Tele2 hvis kontoen er oprettet hos Tele2, altså
skal de oprette en ny konto og enten er det system hos dem skrevet meget
dårligt eller også skal man indføre fast forvalg på sin telefon for at
kunne dette. Kort sagt så har Tele2 fucket alt op og deres supportere er
til grin, plus det tager en evighed og komme igennem

> Jeg mener det er noget med de er ved at omlægge systemerne, og at dette
> skulle være færdigt indenfor kort tid - hvis du ikke kan oprette en ny
> er det nok et spørgsmål om kort tid..

Næppe. Jeg prøvede i sommers og igen i juleferien samt for nogle dage
siden, de er vist ret ligeglade med modemkunder.

> Prisen er ca. 150 kr./år, du er velkommen til at maile mig for
> yderligere info.

Tak det er vist overkill.

> Det kan jeg så nok ikke gøre noget ved, desværre :(
>

> Både Telia, Cybercity & TDC m.fl. tilbyder opkaldsforbindelser.
> Evt. kan en underleverandør som http://dlgnet.dk måske være billigere.

Jeg vil kigge på mulighederne, takker.

Mvh

Bruno

Fra : ShutEye

Dato : 06-03-06 23:58

KLIP

> Tak det er vist overkill.

Det er nu de bedste penge jeg har givet ud.
Slut med at være afhængig af ISP'ens mail + meget mere kontrol over tingene.
Og husk (som før sagt) i kan dele domænet, og dermed prisen, imellem jer.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-03-06 00:08

ShutEye skrev:

> Det er nu de bedste penge jeg har givet ud.
> Slut med at være afhængig af ISP'ens mail

Det er ikke sikkert man er det, men det kommer an på hvad du
mener. Jeg skal bruge Stofanets mailserver hvis jeg vil sende
mails, men jeg kan modtage fra alle mulige.

Men jeg er enig i at et domæne er en rar og sjov ting at have, og
150 kr. om året er ingenting.

--
Bertel

Fra : ShutEye

Dato : 07-03-06 00:27

> Det er ikke sikkert man er det, men det kommer an på hvad du
> mener. Jeg skal bruge Stofanets mailserver hvis jeg vil sende
> mails, men jeg kan modtage fra alle mulige.

Korrekt, helt afhængig er man selvfølgelig ikke. Det er det samme hos tdc's webspeed.
Det stinker at max størrelse på en mail er 10MB :\

> Men jeg er enig i at et domæne er en rar og sjov ting at have, og
> 150 kr. om året er ingenting.

Korrekt igen :)

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-03-06 09:44

ShutEye skrev:

> Korrekt, helt afhængig er man selvfølgelig ikke. Det er det samme hos tdc's webspeed.
> Det stinker at max størrelse på en mail er 10MB :\

Det er måske ikke en begrænsning hos TDC. Jeg har sat min
mailboks op til 50 MB, og min datter sendte mig en fil på 7 MB
hvilket i kodet tilstand fylder lidt mere end 10 MB. Den kom fint
igennem fra Stofanet til min mailserver.

Men 10 MB er standardstørrelsen på en mailboks, og der meldes
fejl hvis der ikke er plads på modtagersiden.

--
Bertel

Fra : ShutEye

Dato : 07-03-06 10:39

> [...]
> hvilket i kodet tilstand fylder lidt mere end 10 MB. Den kom fint
> igennem fra Stofanet til min mailserver.

Desværre uden for min kontrol, det var mig der sendte.

> Men 10 MB er standardstørrelsen på en mailboks, og der meldes
> fejl hvis der ikke er plads på modtagersiden.

Yep

Fra : 6400 - Anders

Dato : 06-03-06 19:11

Mener at CC har nogle billige forbindeler til alm. modem.

Priserne kan du finde på deres hjemmeside.

/A

Fra : Bruno

Dato : 06-03-06 21:54

6400 - Anders wrote:
> Mener at CC har nogle billige forbindeler til alm. modem.
>
> Priserne kan du finde på deres hjemmeside.

Det ser lovende ud (24 øre om dagen på hverdage og 12 øre resten af
tiden). De er absolut med blandt topkandidaterne

Mvh

Bruno

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 06-03-06 19:40

> [...]
> Tiscali er det blevet umuligt og skifte mailkonto + kundeservicen stinker.

De kan jo undgå spam, ved at skifte til en gmail konto, jeg vil gerne
invitere, hvis de (eller andre) mangler. Kunne det evt. ikke være en idé at
skifte til Stofanet, hvis det er muligt for dem at få det, når de nu ikke
bruger det så meget?

Fra : Bruno

Dato : 06-03-06 21:43

/Ole (6000) wrote:

> De kan jo undgå spam, ved at skifte til en gmail konto, jeg vil gerne
> invitere, hvis de (eller andre) mangler.

Tak for tilbudet. Jeg vil helst det skal være så stabilt som muligt og
udbyderens mail bør jo være den nærmeste til det.

Kunne det evt. ikke være en idé at
> skifte til Stofanet, hvis det er muligt for dem at få det, når de nu ikke
> bruger det så meget?

Stofanet er desværre ikke en mulighed. Der er et eller andet håbløst
lokal antennehaløj i området, enhver form for internet den vej synes
meget langt væk.

Mvh

Bruno

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 06-03-06 22:06

> Tak for tilbudet. Jeg vil helst det skal være så stabilt som muligt og
> udbyderens mail bør jo være den nærmeste til det.

Generelt vil jeg være enig, men Tele2-mail kontra Gmail tror jeg faktisk
Gmail vil "vinde"...
Bemærk den kan sættes op i Outlook som alt andet, og de vil således
næppe bemærke at det ikke kører over udbyderens systemer

--
Michael

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 07-03-06 12:58

"Michael Kjærsgård" <mk@vindenand.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Bemærk den kan sættes op i Outlook som alt andet, og de vil således næppe
> bemærke at det ikke kører over udbyderens systemer

Helt enig... Gmail har kørt stabilt her siden jeg fik den, da den var i 1.
beta. Den kører over OE, og det eneste, jeg kan mærke af forskel er, at jeg
af én eller anden grund skal indtaste password hver gang jeg starter OE op,
eller kører det hamrende stabilt... og man har over 2.5 Gb til rådighed

/Ole

Fra : Mikkel Gottlieb

Dato : 06-03-06 20:54

> [...]

> Tiscali forbindelse, men de er ved og drukne i spam og efter Tele2 har
> overtaget Tiscali er det blevet umuligt og skifte mailkonto +

Det kan da benytte lige akkurat den mail adresse de vil

--
Mikkel

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-03-06 23:30

Mikkel Gottlieb skrev:

> Det kan da benytte lige akkurat den mail adresse de vil

Da Tiscali var Image og Worldonline, kunne man selv ændre sin
mailadresse hos dem. Der var en stribe domænenavne man kunne
vælge iblandt. Da det blev til Tiscali, blev det hele ødelagt, og
det tog de danske medarbejdere lang tid før de kunne få lov at
lave det brugervenligt igen. Det har Tele2 så åbenbart fået
spoleret igen.

Det var ellers en rar ting når man ville sikre sig at den gamle
mailboks holdt op med at eksistere.

--
Bertel

Fra : Bruno

Dato : 07-03-06 00:48

Bertel Lund Hansen wrote:
> [...]
> vælge iblandt. Da det blev til Tiscali, blev det hele ødelagt, og
> det tog de danske medarbejdere lang tid før de kunne få lov at

Der nåede faktisk at være en god Tiscali periode, men da der gik Get2Net
og derefter Tele2 i den så faldt det til jorden.

> Det har Tele2 så åbenbart fået
> spoleret igen.

Temmelig grundigt - desværre. De lover dog at mailadresser som er i brug
får lov at leve uanset abb. forhold, så min gamel image adresse bruger
jeg stadig af og til.

> Det var ellers en rar ting når man ville sikre sig at den gamle
> mailboks holdt op med at eksistere.

Åh, de gamle Image dage. Jeg husker stadig når de holdt åbent hus

Mvh

Bruno

Fra : Inge

Dato : 06-03-06 22:00

> [...]
> Forslag til udbyder der tilbyder en billig modemopkobling.
>
> Der er til mine forældre og den skal kun køre nogle få timer i ny og næ,

Hvad med tdc's nettid 10 timer pr. md for 79 kr. md., eller Netplus til 29
kr. md. eller Netbasis til 0 kr. i abonnement og alm. tlf.takst.

mvh
inge

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-03-06 07:23

Inge skriver:

> Hvad med tdc's nettid 10 timer pr. md for 79 kr. md., eller Netplus til 29
> kr. md. eller Netbasis til 0 kr. i abonnement og alm. tlf.takst.

TDC har så den fordel at de også har et nogenlunde effektivt
spamfilter...

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 07-03-06 18:17

On Mon, 06 Mar 2006 18:02:05 +0100, Bruno <dont.use@this.address.ever>
wrote:

>Forslag til udbyder der tilbyder en billig modemopkobling.

http://www.teleprisguide.dk/searchresult.asp?sms=0&mms=0&gprs=99&plusFasttlf=1&isdn=1&internet=1800
Internet:    1800 min/kvartal    = ca. 20 min/dag

/Jarlskov

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 08-03-06 00:29

"Bruno" <dont.use@this.address.ever> wrote in message
> [...]
> Tiscali er det blevet umuligt og skifte mailkonto + kundeservicen stinker.

Overvejet evt at købe en billig brugt 3g telefon, og gå på nettet via denne
og har et unotel abonement? altså hvis der er 3g dæknign der hvor de skal
bruge det.

Fra : ShutEye

Dato : 08-03-06 08:43

> Overvejet evt at købe en billig brugt 3g telefon, og gå på nettet via denne og har et
> unotel abonement? altså hvis der er 3g dæknign der hvor de skal bruge det.

Hvad er farten på en 3G forbindelse?
Ville en GPRS forbindelse kunne gøre det i stedet?

Fra : Martin Schultz

Dato : 08-03-06 13:40

ShutEye <no@no.no> skrev 2006-03-08:

> Hvad er farten på en 3G forbindelse?

384/128.

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 08-03-06 13:45

"ShutEye" <no@no.no> skrev i en meddelelse
> Hvad er farten på en 3G forbindelse?

Flere hundrede kb/s

> Ville en GPRS forbindelse kunne gøre det i stedet?

Det er helt usammenligneligt.. UMTS er ganske tåleligt til arbejdsbrug og
surfbrug.
GPRS er hårudtrækkende sløvt og trægt og kun brugbart til nødsituationer
eller dataoverførsler der ikke er en del af en menneskelig interaktion.

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Benny Amorsen

Dato : 08-03-06 15:42

> [...]
MHK> arbejdsbrug og surfbrug. GPRS er hårudtrækkende sløvt og trægt og
MHK> kun brugbart til nødsituationer eller dataoverførsler der ikke er

GPRS med EDGE kan faktisk køre helt fornuftigt, hvis ellers der er
afsat båndbredde nok til EDGE frem for almindelig telefoni, og man er
ganske få brugere.

/Benny

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 08-03-06 15:49

"Benny Amorsen" <benny+usenet@amorsen.dk> skrev i en meddelelse
> GPRS med EDGE kan faktisk køre helt fornuftigt, hvis ellers der er
> afsat båndbredde nok til EDGE frem for almindelig telefoni, og man er
> ganske få brugere.

GPRS og GPRS m. EDGE anser jeg som to ret forskellige ting.

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Benny Amorsen

Dato : 09-03-06 13:17

MHK> GPRS og GPRS m. EDGE anser jeg som to ret forskellige ting.

Måske er ikke alle deltagere i debatten helt så stive i forskellen på
teknologierne.

/Benny

Fra : ShutEye

Dato : 08-03-06 22:09

> [...]
> GPRS er hårudtrækkende sløvt og trægt og kun brugbart til nødsituationer eller
> dataoverførsler der ikke er en del af en menneskelig interaktion.

Lol ... ok! Så er det sat på plads :)

UMTS?

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 08-03-06 22:48

"ShutEye" <no@no.no> wrote in message

> Lol ... ok! Så er det sat på plads :)
>
> UMTS?

Universal Mobile Telecommunications System

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 08-03-06 23:31

> UMTS?

UMTS er den teknologi der ligger bag 3G telefoni, Bjarke har nævnt hvad det
står for.

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : ShutEye

Dato : 08-03-06 23:35

Takker. Altid nysgerrig :)

Fra : Bruno

Dato : 09-03-06 16:28

Bjarke Hansen wrote:

> Overvejet evt at købe en billig brugt 3g telefon, og gå på nettet via denne
> og har et unotel abonement? altså hvis der er 3g dæknign der hvor de skal
> bruge det.

Spændende tanke, men med deres minimale forbrug er det ikke aktuelt.

Mvh

Bruno

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 09-03-06 16:48

> Spændende tanke, men med deres minimale forbrug er det ikke aktuelt.

Det er vel netop derfor det er aktuelt, det er meget dyrt hvis man bruger
det meget.. Man betaler pr MB, altså overført traffik.. De kan altså sidde
og nosse rundt på nettet uden det koster noget for ventetiden.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-03-06 23:18

Bruno skrev:

> Spændende tanke, men med deres minimale forbrug er det ikke aktuelt.

Måske skal de bare bruge mobilens indbyggede 56 k-modem? Jeg har
set en bærbar koblet op via bluetooth på den måde, og det er
absolut brugbart til mindre netbrug. Ulempen er naturligvis at
det kører via en opringning, men prisen ved vedvarende hentning
ligner noget med 3 kr. pr. Mbyte.

--
Bertel
Skrivebord sælges. Se http://lundhansen.dk/temp/skrivebord.htm

Fra : Sebastian

Dato : 10-03-06 13:49

> [...]

> Tiscali forbindelse, men de er ved og drukne i spam og efter Tele2 har
> overtaget Tiscali er det blevet umuligt og skifte mailkonto +

Du behøver ikke at foretage dig noget for at skifte mailadresse. Alle
mails til @tiscali.dk havner i samme postkasse som @image.dk og
@worldonline.dk.
Hvis du så opretter en agent, regel eller hvad de nu kalder det i deres
webmail, kan du destruere alle mails der kom til @tiscali.dk allerede på
serveren. Tiscali-Serveren kan også være så pænt at sige til afsenderen
at brugeren ikke findes længere. Så venter dine forældres bekendte ikke
på svar, de aldrig vil få.

Ellers kan du jo også bare oprette en ny gratis mailkonto hos nogen, som
har en god spamfilter og POP/SMTP: fx. gmx.net

Så få du tid at studere telepriserne i ro og mag. Hvis du installerer en
trafikanalyzer hos dine forældre, kender du også deres eksakte
brugsmønster.

hilsen

--
Sebastian Loeck