power off v/power on problem
Fra : Christian Petersen

Dato : 08-03-06 10:44

Hej,
Jeg har et periodisk problem med nye maskine; jeg gætter på enten bundkortet
eller strømforsyningen skaber problemerne.

Det ser ud til at problemet opstår ved power on. Den får strøm i et
splitsekund inden den går ud, da propellerne lige bevæger sig, og dioderne
på bundkortet blinker - derefter lyser bundkortets standby diode, og det er
helt umuligt at starte indtil, jeg ændrer på hardwaren, f.eks.
fjerner/sætter et ældre PCI lydkort i, eller tilføjer/fjerner et DVD-drev,
eller bare tænder og slukker for lyset på forsiden af kabinettet.
Der skal ændres på hardwaren - det er ikke nok bare at tænde og slukke for
kontakten på PSU'en.

Først troede jeg det var bundkortet pga. det med hardware-ændringerne, men
da jeg opdagede at man bare kan tænde og slukke for kabinetlyset, overvejer
jer nu om det er PSU'en?

I går var problemerne der, men i nat har PSUen været slukket, og da jeg
tændte maskinen idag, startede den uden problemer.
Er der nogen der kender disse symptomer? Kan det være noget i BIOS der står
forkert?

Config: Athlon 64 3700+, ASUS A8N SLI Premium, 1GB, Hitachi ATA disk,
Geforce GT 6600 grafik

Mvh,
Christian

Fra : Christian Petersen

Dato : 08-03-06 11:02

PSU'en er forresten en Chill Innovation 450W.

Mvh,
Christian

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 08-03-06 21:40

"Christian Petersen" <nogen@microsoft.com> skrev i en meddelelse
> PSU'en er forresten en Chill Innovation 450W.
>
> Mvh,
> Christian

Jeg har set nøjagtig samme fejl på 2 forskellige pc.er.
Den ene gang var det en defekt psu, og den anden gang var det en defekt cpu.

Kurt

Fra : Christian Petersen

Dato : 10-03-06 10:39

Hej,
Jeg har nu prøvet at skifte PSU'en ud med en Chieftec, og jeg har endnu ikke
oplevet problemet gentage sig.