Kan kun se halvdelen af min ram!
Fra : Nikolas

Dato : 06-03-06 16:06

Hej

Jeg har sat 2 x 512 mb Kingston dual PC3200 ram i min maskine, men den viser
kun 512 og ikke 1024?

Er der nogen der kan forklare dette?

Mvh Nikolas

Fra : JK

Dato : 06-03-06 16:16

On Mon, 6 Mar 2006 16:06:18 +0100, "Nikolas"
<nikolas@FJERNlanstorp.com> wrote:

>Hej
>
>Jeg har sat 2 x 512 mb Kingston dual PC3200 ram i min maskine, men den viser
>kun 512 og ikke 1024?
>
>Er der nogen der kan forklare dette?

Du må ndersøge noget mere. Hvad viser den med hver af dem enkeltvist ?
Prøv evt. at bytte dem om, når de begge 2 er i.

Jeg tror ikke, at den ser halvdelen af hver, men blot kun den ene
stang.

Pas endelig på med at have powerkablet helt ude af maskinen, før du
piller ved ram.

mvh

John

Fra : Jama

Dato : 06-03-06 16:23

"Nikolas" <nikolas@FJERNlanstorp.com> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg har sat 2 x 512 mb Kingston dual PC3200 ram i min maskine, men den
> [...]

Prøv inde i Bios er de der så er det et Windows problem.
mvh.jama>

Fra : Holst

Dato : 06-03-06 16:41

Nikolas wrote:

> Jeg har sat 2 x 512 mb Kingston dual PC3200 ram i min maskine, men den viser
> kun 512 og ikke 1024?
>
> Er der nogen der kan forklare dette?

Måske har du kun 2 x 256 MB?

Måske virker den ene stang ikke?

Hvis du nu sætter en stang i ad gangen, kan computeren så i begge
tilfælde se 512 MB? Kan den det, må man jo antage, at begge stænger
virker. Prøv så at sætte begge i og se, hvad der sker. Virker det ikke,
prøv at byt dem om?

Det er vel mange år siden man sidst skulle flytte dipswitches, når man
satte RAM i, er det ikke?

Fra : Ukendt

Dato : 06-03-06 17:05

> [...]
> Hej
>
> Jeg har sat 2 x 512 mb Kingston dual PC3200 ram i min maskine, men den

Dengang det hed pc100/pc133 ram, da skelnede man mellem single- og
dobbeltsidet ram, kan det måske også gøre sig gældende med pc3200 ?

mvh
Ebbe

Fra : Holst

Dato : 06-03-06 17:14

Ebbe [7000] wrote:

> Dengang det hed pc100/pc133 ram, da skelnede man mellem single- og
> dobbeltsidet ram, kan det måske også gøre sig gældende med pc3200 ?

Nu har jeg ingen idé om, hvad der menes med pc100/pc133 og pc3200, men i
de gode gamle dage var forskellen på enkelt- og dobbeltsidet RAM, om der
sad chips på én eller begge sider af klodsen. Nogle computere havde
nemlig ikke plads til at have chips på begge sider af klodsen, mens
andre havde rigeligt plads.

Jeg scorede mig på den konto engang 4 MB billigt RAM, fordi en af mine
kammerater havde købt dobbeltsidet RAM, men det fyldte for meget i hans
computer.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 06-03-06 18:48

Ebbe [7000] wrote:
> Dengang det hed pc100/pc133 ram, da skelnede man mellem single-
> og
> dobbeltsidet ram, kan det måske også gøre sig gældende med
> pc3200 ?

Jeg ved heller om det stadig har betydning i nogle tilfælde ?

En af mine tidligere computere (en Compaq) ville kun genkende
enkeltsidet som den halve størrelse.

D.v.s. at en 512 mb dobbeltsidet blev til 512 mb - men en 512 mb
enkeltsidet blev kun til 256 mb.

Men det var også i de gamle PC133-dage

Jan

Fra : Esben

Dato : 07-03-06 03:11

> Jeg ved heller om det stadig har betydning i nogle tilfælde ?

Det har det. Fx på et Asus P4PE kan man kun bruge to ud af de tre slots,
hvis RAM'ene er dobbeltsidede.

--
Esben

Fra : Flemming Joensson (8~

Dato : 06-03-06 20:44

"Nikolas" <nikolas@FJERNlanstorp.com> wrote in

> Jeg har sat 2 x 512 mb Kingston dual PC3200 ram i min maskine, men den
> viser kun 512 og ikke 1024?
>
> Er der nogen der kan forklare dette?

Er du helt sikker påat du har købt/fået 2x512 og ikke bare et 512MB dual
kit (som består af 2x256MB).

Du kan eventuelt prøve at køre Everest Home Edition - det viser hvad der
sidder i din maskine. Det kan blandt andet vise hvor meget RAM og hvor
mange stænger og hvor store de er samt alt muligt andet.

En ældre udgave kan hentes her;
http://www.wintotal.de/softw/module/download.php?id=6510

/flemming

--
Skift .invalid ud med .org i min mailadresse for at sende mig en mail.

Fra : Nikolas

Dato : 06-03-06 21:21

> Er du helt sikker påat du har købt/fået 2x512 og ikke bare et 512MB dual
> kit (som består af 2x256MB).

der står 512 på et mærke på klodsen, men det er muligt det kun er et kit! da
det også står kit på!
Hvad er der specielt ved det?

hvis man splitter dem op så tror man jo det drejer sig om 2 X 512 ram når
det nu står 512 på dem!!

de programmer ejg har kørt siger 256 så er det jo nok det, men jeg syntes nu
det er lidt dårligt at skrive 512på!!

Mvh Nikolas