Andet multimedie
bentjuul 3670
Gennemsigtighed i Illustrator
Fra : Poul E. Kristensen

Dato : 07-03-06 20:19

Har et lille problem, som jeg før har løst, men lige nu kan jeg ikke huske
hvordan!!
Jeg har et billede (eller del af) som har gennemsigtig baggrund (lavet i
Photoshop 7.0)
Billedet skal føres over i Illustrator CS, hvor den gennemsigtige baggrund
skal bibeholdes, så ledes jeg kun får selve objektet..
Hvordan er det lige jeg gør?
På forhånd tak

Poul E. Kristensen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 07-03-06 22:39

Poul E. Kristensen skrev:

> [...]
> gennemsigtige baggrund skal bibeholdes, så ledes jeg kun får
> selve objektet.. Hvordan er det lige jeg gør?

Det burde ske helt automagisk, hvis du gemmer som .PSD fra Photoshop
(med flueben i 'Layers' selvfølgelig) og placerer filen vha. File ->
Place / Filer -> Placer i Illustrator.

Hvis du _ikke_ har flueben i feltet 'Link' i Placer-dialogboksen,
får du derefter valget imellem at konvertere Photoshop-lag til
objekter og lave tekst redigerbar, hvis det er muligt, eller klappe
lagene sammen, men uanset hvad du vælger, burde gennemsigtigheden
blive bevaret.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Poul E. Kristensen

Dato : 08-03-06 16:51

> Det burde ske helt automagisk, hvis du gemmer som .PSD fra Photoshop
> (med flueben i 'Layers' selvfølgelig) og placerer filen vha. File ->
> Place / Filer -> Placer i Illustrator.

Ja selvfølgelig, nu virker det, - nogen gange kan man komme til at køre i
cirkel uden at ane hvorfor -- livet er også for kort til at regne ud,
hvorfor lige det forholder sig sådan.
Tak for hjælpen til jer begge!

Poul E. Kristensen

Fra : Allan Spliid Hansen

Dato : 07-03-06 22:40

"Poul E. Kristensen" <poulemilfjern@fjernkristensen.mail.dk> skrev i en
meddelelse news:440ddcae$0$188$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> Billedet skal føres over i Illustrator CS, hvor den gennemsigtige baggrund
> skal bibeholdes, så ledes jeg kun får selve objektet..

gem som png

allan