Hjaelp har mistet odbc access til webhost
Fra : Mogens

Dato : 08-03-06 21:26

Jeg er desvaerre i aften kommet i den situation at mit webhotel
www.clook.co.uk uden varsel har besluttet at slukke for adgangen til at
accesse MySQL databaserne via odbc connector. Da al min kommunikation
med databaserne sker via MS-access der er tilkoblet MySQL databaserne
via MySQL odv connector 3.51 er jeg populaert sagt "paa skideren" og kan
hverken lave ordrer til mine leverandoerer plus en masse andre ting.

Umiddelbart ser jeg to muligheder:
1) Finde et nyt webhotel i en hulens fart. Evt. den managed dedikeret
server. Men det er jo lidt af en jungle at skulle ud i.
2) Proeve at installere en MySQL server paa min PC og saa overfoere de
tabeller fra databaserne jeg fruger hver dag, og saa tilgaa databaserne
herfra. Men der er saa et stykke arbejde med at ajourfoere min lokale
MySQL database

Al hjaelp modtages med kyshaand. Er der evt. andre muligheder for at
haegte min MS-Access sammen med MySQL databaserne.

Hilsen
Mogens

Fra : Torben Borre Larsen

Dato : 09-03-06 09:49

Mogens <mogensnomail@web.dk> den 8. marts 2006 kl. 21:25 +0100 skrev:
>Da al min kommunikation
>med databaserne sker via MS-access der er tilkoblet MySQL databaserne
>via MySQL odv connector 3.51

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig.
Men jeg er lidt interesseret i din løsning - altså kombinationen mellem
MySQL og Access-databaser.

Hvordan har du sat det op? Ligger begge databaser på web-hotellet, og
bliver Access-database opdateret/ajuorført, når der sker ændringer i
MySQL-databasen?

Til mit brug har jeg behov for at ajourføre Access-databasen som ovenfor
beskrevet, og så hente den hjem til min lokale server og arbejde videre
med dataene.

Kan det lade sig gøre med MySQL ODBC-connector 3.51 ?

På forhånd tak.
--
Venlig hilsen
Torben Borre Larsen

Fra : Mogens

Dato : 09-03-06 10:35

Torben Borre Larsen wrote:

> [...]
> med dataene.
>
> Kan det lade sig gøre med MySQL ODBC-connector 3.51 ?

I min opsætning sker al databaseopdatering i MySQL databaserne på
webserveren. Jeg har alene lavet en opkobling med myodbc connector 3.51
således at alle min access rapporter kører på live data fra webserveren.
I hvilken udstrækning man kan opdatere via odbc er jeg desværre ikke
klar over.

Mogens

Fra : Torben Borre Larsen

Dato : 09-03-06 10:51

Mogens <mogensnomail@web.dk> den 9. marts 2006 kl. 10:35 +0100 skrev:
>I hvilken udstrækning man kan opdatere via odbc er jeg desværre ikke
>klar over.

Takker for svaret, - måske der er andre kloge hoveder der har et bud på om
det kan lade sig gøre. Jeg er ikke velbevandret i ODBC.
--
Venlig hilsen
Torben Borre Larsen