/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mobil-Telefoni
#NavnPoint
Klaudi 20830
refi 17101
Nordsted1 13879
o.v.n. 13756
Kortoverv.. 9673
thyfoon 6564
Ghettofam.. 6087
rotw 5524
katekismus 5124
10  g_h 4281
Hvorfor tilbyder Telmore ikke at unlocke f~
Fra : Mach


Dato : 14-06-01 16:44

En virksomhed som Telmore har vel interesse i, at telefoner ikke er låste.
Det giver jo flere potentielle kunder.

Hvorfor tilbyder Telmore så ikke at 'unlocke' folks telefon?

Hvad siger du Frank, var det ikke en god idé?

Det er jo lovligt.

Med venlig hilsen Mark Andreas Christensen





 
 
Lasse Hedegaard (14-06-2001)
Kommentar
Fra : Lasse Hedegaard


Dato : 14-06-01 16:48

>En virksomhed som Telmore har vel interesse i, at telefoner ikke er låste.
>Det giver jo flere potentielle kunder.

Ja.

>Hvorfor tilbyder Telmore så ikke at 'unlocke' folks telefon?

De andre teleselskaber ville blive grundigt vrede på Telmore tror jeg,
det har de ingen interesse i. Selvom det er forskellige firmaer, så
tror jeg godt de vil være bare en smule 'gode venner'.

>Hvad siger du Frank, var det ikke en god idé?
>Det er jo lovligt.

Moralen omkring det har flere gange været diskuteret, og jeg må
indrømme, at jeg også ville mene det var lidt mærkeligt hvis et
telefonselskab ligefrem 'snød' sine konkurrenter på den måde.

Spændende tænkning, men jeg tror (og håber) ikke på det bliver
aktuelt.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia-, Ericsson- og Siemens-telefoner.
Vibratorer og ekstra spil installeres desuden i Nokia 3210.
Ericsson T10 opdateres til T18! (Dog uden aktiv klap).

Mach (14-06-2001)
Kommentar
Fra : Mach


Dato : 14-06-01 17:03


"Lasse Hedegaard" <laxxe@nospam.dk> wrote in message

> De andre teleselskaber ville blive grundigt vrede på Telmore tror jeg,
> det har de ingen interesse i. Selvom det er forskellige firmaer, så
> tror jeg godt de vil være bare en smule 'gode venner'.

Nu kender jeg ikke lige Telmores politik mht. forhold med andre selskaber.
Men det at Debitel nærmest forærer 3310'ere væk, det kunne vel også gøre
Telmore sure. Ja okay, det er jo ikke helt det samme, men min pointe er
bare, at med den hårde konkurrence der er, så er mange ting vel tilladt.

> Spændende tænkning, men jeg tror (og håber) ikke på det bliver
> aktuelt.

Nej selvfølgelig, hvad skulle du så bruge dine kabler til

Med venlig hilsen Mark Andreas Christensen



Lasse Hedegaard (14-06-2001)
Kommentar
Fra : Lasse Hedegaard


Dato : 14-06-01 17:09

Mach skrev:

>Nu kender jeg ikke lige Telmores politik mht. forhold med andre selskaber.
>Men det at Debitel nærmest forærer 3310'ere væk, det kunne vel også gøre
>Telmore sure. Ja okay, det er jo ikke helt det samme, men min pointe er
>bare, at med den hårde konkurrence der er, så er mange ting vel tilladt.

Ja, men jeg ville umiddelbart mene, at det ville være at gå over
stregen. Jeg mener ikke Debitel forærer 3310ere væk (var det ikke
3210ere de havde på tilbud), du hæfter dig et halvt år til dyre
takster, og Debitel er næsten umulige at slippe af med igen. Jeg har
låst flere telefoner op hos Debitel-kunder, også selvom de var over 6
mdr. gamle, fordi de er mere nervøse ved at sende telefonen til
Debitel end til mig!

>> Spændende tænkning, men jeg tror (og håber) ikke på det bliver
>> aktuelt.
>
>Nej selvfølgelig, hvad skulle du så bruge dine kabler til

Det var nu ikke så meget det jeg tænkte på. Jeg kunne faktisk godt
forestille mig, at Telmore også ville blive upoulære hos mange kunder,
da det på en eller anden måde er 'unfair'. Jeg ville ikke tilråde
Telmore at begynde på det.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia-, Ericsson- og Siemens-telefoner.
Vibratorer og ekstra spil installeres desuden i Nokia 3210.
Ericsson T10 opdateres til T18! (Dog uden aktiv klap).

Mach (14-06-2001)
Kommentar
Fra : Mach


Dato : 14-06-01 17:58


"Lasse Hedegaard" wrote in message:

> Ja, men jeg ville umiddelbart mene, at det ville være at gå over
> stregen.

Det er vel en vurderingssag, men jeg kan helt klart godt følge dig.
Dog er jeg overbevist om at Telmore ville tjene penge på det. Hvilket jo, i
bund og grund, er hvad en virksomhed skal.

>Jeg mener ikke Debitel forærer 3310ere væk (var det ikke
> 3210ere de havde på tilbud),

I Bilka købte jeg en 3310'er til 79kr, med Debitel abonnement

> Det var nu ikke så meget det jeg tænkte på. Jeg kunne faktisk godt
> forestille mig, at Telmore også ville blive upoulære hos mange kunder,
> da det på en eller anden måde er 'unfair'. Jeg ville ikke tilråde
> Telmore at begynde på det.

Det er et godt spørgsmål om Telmore bliver upopulære. Personligt, ville jeg
ikke have noget imod dem fordi de gør det.

Man kan jo også vende det om, burde Debitel (og alle andre selskaber der
låser telefoner) ikke blive upopulærer. De reklamere med uhyre lave priser,
hvilket nærmest snyder kunden, til at købe telefonen. For, som du selv
siger, er det meget dyrt i det lange løb.

Er det ikke også blevet diskuteret om hvorvidt, det skulle forbydes ved lov
at låse telefoner? Eller husker jeg forkert?

Med venlig hilsen Mark Andreas Christensen





Lasse Hedegaard (14-06-2001)
Kommentar
Fra : Lasse Hedegaard


Dato : 14-06-01 18:06

Mach skrev:

>Det er vel en vurderingssag, men jeg kan helt klart godt følge dig.
>Dog er jeg overbevist om at Telmore ville tjene penge på det. Hvilket jo, i
>bund og grund, er hvad en virksomhed skal.

Ja, men ikke for enhver pris.

>>Jeg mener ikke Debitel forærer 3310ere væk (var det ikke
>> 3210ere de havde på tilbud),
>
>I Bilka købte jeg en 3310'er til 79kr, med Debitel abonnement

OK, så har det bare været 3210ere de solgte da de ikke havde flere
3310ere. Jeg købte selv en 3310er i TeleFona.

>Man kan jo også vende det om, burde Debitel (og alle andre selskaber der
>låser telefoner) ikke blive upopulærer. De reklamere med uhyre lave priser,
>hvilket nærmest snyder kunden, til at købe telefonen. For, som du selv
>siger, er det meget dyrt i det lange løb.

Korrekt.

>Er det ikke også blevet diskuteret om hvorvidt, det skulle forbydes ved lov
>at låse telefoner? Eller husker jeg forkert?

Jow, der er vist et eller andet om det. Idag er det jo kun tilladt at
låse dem ½ år.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia-, Ericsson- og Siemens-telefoner.
Vibratorer og ekstra spil installeres desuden i Nokia 3210.
Ericsson T10 opdateres til T18! (Dog uden aktiv klap).

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177517
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408635
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste