/ Forside / Karriere / Uddannelse / Højere uddannelser / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Højere uddannelser
#NavnPoint
Nordsted1 1588
erling_l 1224
ans 1150
dova 895
gert_h 800
molokyle 661
berpox 610
creamygirl 610
3773 570
10  jomfruane 570
Kan fly ikke radiokommunikere?
Fra : Bo Warming


Dato : 19-02-06 10:59

I lyset af WTC-terror er det da skandaløst at der ca 50 gange om året
tabes radiokontakt medllem fly og jord. Hvordan kan det gå til?
Tyskerne vedtog lov om at sende jagerfly opnår kapring risiko, men den
ondskabsfulde forfatningsdomstol omstødte loven -
Karlsruhe-menneskerettigheds-sindsygen er vist blevet brudt i dette
tilfælde





http://politiken.dk/visartikel.iasp?pageid=439203



Frygt for kapring af SAS-fly
Et tysk jagerfly blev i torsdags sendt på vingerne for at undersøge,
om et norsk SAS-fly var kapret.Formentlig af frygt for, at et SAS-fly
på vej fra Malaga til Oslo var blevet kapret, blev et tysk jagerfly
torsdag aften sendt op til det norske fly.

Flypassagererne blev skrækslagne, da de fik øjenkontakt med
jagerflyet, som lagde sig nogle 20-30 meter fra passagerflyets venstre
side, skriver den norske avis, Dagbladet.

»Jeg var lige ved at lægge mig til at sove, da sidemanden sagde, at
der var et jagerfly uden for. Jeg troede i første ombæring, at det
bare var pjat, men så fik jeg øje på et fly lige under vores vinge«,
fortæller Dag Roar Lie, der var passager i SAS-flyet.

Manglende radiokontakt
Terroralarmen gik hos kontrolmyndigheden Eurocontrol, da det ikke
lykkedes flyvelederne på jorden at få kontakt med det norske fly,
bekræfter SAS' norske informationschef, Siv Meisingseth.

»Episoden skyldtes efter alt at dømme manglende radiokontakt. Vores
fly blev kaldt op fra jorden, men det blev ikke hørt. Jagerflyet fløj
ved siden af vores fly nogle minutter, inden det fastslog, at alt var
i orden«, siger Meisingseth.

Eurocontrol og SAS vil nu undersøge, om der er blevet begået fejl i
kommunikationen mellem parterne
----------------------

BEMÆRK MIN GODE NETIKETTE - både link og copypaste. LINK ALENE ER
EGOISTISK OG SINKENDE, efter modemmer er blevet hurtige



 
 
Rea721 (19-02-2006)
Kommentar
Fra : Rea721


Dato : 19-02-06 14:55

Xpost dk.videnskab fjernet.

Foriøvrigt er din overskrift tåbelig siden at fly bruger kommunikation xxx
antal Milliarder gange om året.

I news:vjXJf.9126$fv1.3954@fe67.usenetserver.com
skrev Bo Warming følgende tekst:

> I lyset af WTC-terror er det da skandaløst at der ca 50 gange om året
> tabes radiokontakt medllem fly og jord. Hvordan kan det gå til?

Mange muligheder...
.... Radio i stykker
.... Blevet skiftet til en anden frekvens af en jordstation.
.... Blevet skiftet til en forkert frekvens af en jordstation.
.... Fejlbetjening at frekvens omskifter og undlade at lytte på
Nødfrekvensen.
.... Sende funktion i fly istykker.
.... Osv osv.

> Tyskerne vedtog lov om at sende jagerfly opnår kapring risiko, men den
> ondskabsfulde forfatningsdomstol omstødte loven -

Forkert. Stort set alle lande sender jagerfly på vingerne når der er
mistanke om kapring / mistes kontakt til passager-fly.
Loven i Tyskland handlede om at skyde passagere-fly ned.

> Karlsruhe-menneskerettigheds-sindsygen er vist blevet brudt i dette
> tilfælde

Nej. Det er muligvis BW-sindsygen der holder indtog.

--
Rea721 AKA Leon Andrea
Denmark needs your support.
Show that you care and put one of these banners on your website.
http://www.supportdenmark.com


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408526
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste