Tvangsblanding af pulver
Fra : Mugge

Dato : 14-02-06 11:45

Jeg har to pulvere som jeg skal have blandet. Kornstørrelsen ligger mellem
10 og 20 µm, og vægtfylden er omkring 1 for begge pulver. Det skal blandes
i batch af et par hundrede gram i en lukket beholder af hensyn til støv.

Jeg har prøvet at blande ved at sigte det sammen, det lader sig gøre men er
langsomt, støver meget og pulverne klæber til alle overflader formentlig pga
statisk ladning.

Hvem sælger den slags udstyr, eller er det noget man selv kan rigge sammen?

/Morten

Fra : Torben Ægidius Mogen~

Dato : 14-02-06 17:23

"Mugge" <mugge@mugge.dk> writes:

> [...]
> statisk ladning.
>
> Hvem sælger den slags udstyr, eller er det noget man selv kan rigge sammen?

Den slags udstyr bliver ofte brugt ved fremstilling af medicin
(tabletter osv.). Du kan evt. prøve Donsmark Process Technology
(http://www.donsmark.com/).

Torben

Fra : Mugge

Dato : 15-02-06 12:13

Tak.

Morten

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 16-02-06 23:12

Mugge skrev:
> [...]
> statisk ladning.
>
> Hvem sælger den slags udstyr, eller er det noget man selv kan rigge sammen?

Er det spængstof som du fremstiller?

Fra : Max

Dato : 16-02-06 23:31

Hej

> Er det spængstof som du fremstiller?

Så havde problemet med den statiske elektrisitet nok været
løst på den ene eller den anden måde :)

Mvh Max

Fra : Uffe Ravn

Dato : 17-02-06 08:28

Max wrote:

> Så havde problemet med den statiske elektrisitet nok været
> løst på den ene eller den anden måde :)

*LOL*

Mvh. Uffe Ravn