Drabant 24 - blød cockpitdæk/bund
Fra : thomassloth@hotmail.~

Dato : 27-02-06 15:05

Vi er 3 grønne sejlere, der er ved at anskaffe os en Drabant24 1976.
Den virker Tiptop, men har konstateret at glasfiberbunden/dækket i
cockpittet er endog meget fjedrende (~5-10mm, foran rorstammen og frem
til før indgangen, dvs. det meste af arealet i cockpittet) Der er ikke
umiddelbart brud at se eller mærke oven- eller nedenfra.
Spm: Hvad kan dette skyldes og er det kritisk? Er det "typisk" for
alderen og bådtypen?

Vi regner pt med at understøtte dækket samt lægge en
teakramme/gitter på dækket for at fordele trykket.
Takker...

Fra : Lars Kristensen

Dato : 27-02-06 17:41

thomassloth@hotmail.com wrote:
> [...]
> umiddelbart brud at se eller mærke oven- eller nedenfra.
> Spm: Hvad kan dette skyldes og er det kritisk? Er det "typisk" for

Det er en alm. drabant 24 "feature". Mit første spørgsmål første gang
jeg satte benene i en 24'er var også om bunden ikke var lidt blød. Og
svaret var at det "skal" de være. Jeg tror nu også jeg ville stive
bunden lidt af. Det føles ligesom ikke rigtigt at gå på sådan en cockpit
bund.

- Lars