Udlejning af privatbåd???
Fra : Per Ravn

Dato : 25-02-06 21:39

Hej Group...

Vi påtænker måske, at udleje vores båd nogle uger i året.

Er der noget der forhindrer os i det i form af alle mulige regler etc.

Skal båden i så fald udstyres som en decideret charterbåd og derved ofres en
masse udstyr / penge på dette???

Per

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 25-02-06 22:40

Hvis du skal gøre det "by the book" så skal du have min. 20-30.000 ind om
året for at det løber rundt. Der er alenlange regler for udstyret på båden.

Bjarke

Fra : Per Ravn

Dato : 26-02-06 00:02

Det frygtede jeg.

Ved nogen mon, hvad man kan forlange for en uge i en Elvstrøm 32? F.eks. i
højsæsonen.

Per

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 26-02-06 08:59

5.000 kr/uge vil jeg gætte på.

Fra : Steffen Skov

Dato : 26-02-06 09:07

"Per Ravn" <ravn@mbox3SLET03.get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Det frygtede jeg.
>
> Ved nogen mon, hvad man kan forlange for en uge i en Elvstrøm 32? F.eks. i
> højsæsonen.
>
> Per
Prøv at sammenligne med sommerhuspriserne, det må vel være lidt det samme.
Hilsen
Steffen

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 26-02-06 16:21

Hej,

Foruden de regler som stilles til båden og dens udstyr i
forbindelse med udlejning, skal det også undersøges om
hjemhavnen tillader at havnens bådpladser anvendes i
erhvervsøjemed. Det er ikke nok at se i havneregulativet,
havnens ejer skal direkte spørges og han skal give tilladelsen
inden udlejning kan påbegyndes.

Mvh/Harding

--
Harding E. Larsen

Fra : Sverre Stokke

Dato : 26-02-06 10:41

"Bjarke Christensen" <BjarkeMC@grevestrand.de(nej, det skal selvf¯lgelig
vÊre med K da jeg er dansker)> den 26. februar 2006 kl. 08:58 +0100 skrev:
>5.000 kr/uge vil jeg gætte på.

Der kan findes inspiration her:

http://www.rejsechart.dk/Baadudlejning/Baadudlejning.php

Hilsen Sverre.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 27-02-06 13:25

> [...]

> Er der noget der forhindrer os i det i form af alle mulige regler etc.
> Skal båden i så fald udstyres som en decideret charterbåd og derved ofres

Jeg tror ikke, at man må udleje en båd, uden at den er godkendt til det. Det
er jo erhverv.

Min bedste overbevisning er, at det slet ikke kan svare sig, fordi du skal
have en omsætning, der er temmelig stor, før der er overskud.

Læg også mærke til, at skattevæsnet nærmest går *agurk*, når det handler om
lystbåde og erhverv!

Bare spørg ham gutten i ålborg eller var det århus, som udlejer
specialbyggede metalbåde til sejlads i arktis. Det var ham, som sejlede
verden rundt med en pige, som er sygeplejerske og båden hed vist Tir Nan Og.
Det slagsmål han havde med skattevæsnet havde nær kostet ham hele hans
formue og virksomhed.....

Claus

--
Blokke sælges til spotpris!
www.myboat.dk/blok.htm

Fra : Per Ravn

Dato : 27-02-06 22:42

Hvor træls!!!

Tænkte bare det kunne være passende at få en lille skilling ind til bådens
pleje på de tidspunkter, hvor vi alligevel ikke har tid til at bruge den.

Men vi lever vist i en tid, hvor man rigtig mange gange hurtigt kan blive
begravet i paragrafer og papirnusseri. Så alt ialt er der nok vel rigelige
mange udgifter og bøvl ved det.

Tak for Jeres svar!!!

Fra : Claus Tersgov

Dato : 28-02-06 21:06

> [...]

> begravet i paragrafer og papirnusseri. Så alt ialt er der nok vel rigelige

Næh, men problemet er, at det er umuligt at skelne mellem hobby og erhverv,
når der er tale om beskatning og afskrivninger.

Start hellere et bådfællesskab...

Claus