Kattealergi
Fra : Tina Villumsen

Dato : 14-06-01 12:56

Hejsa NG

Jeg er så uheldig at lide at katteallergi.
Er der nogle herinde, som også lider af dette, men stadigvæk har kat?

Jeg vil gerne høre nogle gode råd, for vil helst ikke af med min søde lille
missekat *SS*

Mvh.
Tina

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 14-06-01 13:17

> Jeg er så uheldig at lide at katteallergi.

Eksem, høfeber, astma?

Eksem og astma er de værste og sværeste at behandle effektivt. Mod høfeber
kan du få almindeligt medicin som mod alt andet høfeber, blot skal du jo
være opmærksom på at du skal have det altid. Sommer, vinter, hele ugen, hver
dag.

Din allergi vil blive værre og værre, hvis du ikke fjerne årsagen (katten),
og spørgsmålet er jo, om du vil det "blot" for at beholde din kat. Jeg har
valgt at beholde mine, men jeg lider voldsomt af høfeber og astma af andre
årsager, så jeg er i forvejen medicineret.

Mvh Maria

Fra : Tina Villumsen

Dato : 14-06-01 13:44

Jeg har fået at vide at jeg har katteallergi, men ikke slemt allergi. Men
jeg har været forkølet siden september sidste år, men fik min kat i juli
2000.

Jeg har så for godt et måned siden, fået konstateret astma også. Det får jeg
så medicin for, og min forkølese har jeg ikke mere.

Men jeg er i dyb vildlede om det er min kat der har forårsaget dette, eller
hvad??.

Jeg bor inde på Nørrebro, hvor der er temmelig meget bilos. Jeg kommer fra
landet, kan det mon være det eller er det bare katten??

Mvh.
Tina

Fra : Tina Villumsen

Dato : 14-06-01 13:46

Det skal lige siges at jeg har allergi overfor Birkepollen, Kat og hund.
Men hund og kat reagere jeg ikke ret meget over da jeg fik lavet en
priktest.

Jeg har haft en hund hele mit liv og har aldrig nogensinde reageret overfor
ham never ever!

Fra : Nina El Falaki

Dato : 14-06-01 19:51

Er du klar over at birkepollenallergi er ret kompliceret, da den får en til
at reagere allergisk mod mange andre ting, som man egentlig ikke er
allergisk overfor.

På et svensk diskussionsforum er der flere katteopdrættere med katteallergi,
hvis du vil have det vil jeg gerne spørge hvad de gør.

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : Tina Villumsen

Dato : 15-06-01 11:02

Ja, det må du meget gerne.
mvh.
Tina

Fra : Nina El Falaki

Dato : 15-06-01 13:32

ok vender tilbage når jeg har fået nogle svar

Fra : Nina El Falaki

Dato : 15-06-01 14:32

Hejsan en af mine svenske internetvenner har denne link, håber du kan bruge
den til noget: http://w1.860.telia.com/~u86009003/allergi.htm

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : Nina El Falaki

Dato : 16-06-01 14:05

Søg S* Solvindens Cornish Rex, her er nogle spørgsmål og svar om allergi

Fra : N/A

Dato : 15-06-01 12:36

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 15-06-01 12:36

d. 14/06/01 20:50 skrev Nina El Falaki på feca@edb.dk i artiklen
9gb0t3$1lho$1@news.cybercity.dk:

> Er du klar over at birkepollenallergi er ret kompliceret, da den får en til
> at reagere allergisk mod mange andre ting, som man egentlig ikke er
> allergisk overfor.

Ja! Masser af madvarer..

Træpollenallergikere reagerer på æbler, gulerødder, nødder, appelsiner,
selleri ifølge min liste. Måske også andre ting. Hvis du spiser nogle af de
ting er det måske derfor du får problemer udenfor pollensæsonen. Men det
_kan_ selvfølgelig også være katten
--
Mange hilsner fra Ann R

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 16-06-01 08:30

"Ann Rudbeck" <ann_rudbeck@mac.com> skrev i en meddelelse news:B74FBE1F.4BD2%ann_rudbeck@mac.com...
> [...]
> 9gb0t3$1lho$1@news.cybercity.dk:

> Ja! Masser af madvarer..
>
> Træpollenallergikere reagerer på æbler, gulerødder, nødder, appelsiner,

Er det mon en liste du kan overtales til lige at maile til mig ... der jo er multiallergiker og bl.m.a. også allergisk overfor samtlige pollen, masser af fødevarer o.m.a.

MVH Ami

Fra : N/A

Dato : 17-06-01 12:40

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 17-06-01 12:40

d. 16/06/01 9:30 skrev Anne-Marie Prange Madsen på woopie@mail1.stofanet.dk
i artiklen 3b2b0b1c$0$1534$ba624c82@nntp01.dk.telia.net:

> [...]
> multiallergiker og bl.m.a. også allergisk overfor samtlige pollen, masser af

Hej!

Jeg skal gøre hvad jeg kan. Det stammer fra en bog "Astma & Allergi" af Eva
Rung Weeke, så det vil tage lidt tid at skrive ned. Men om krydsallergi har
jeg fundet en mere udførlig liste her på nettet, den sender jeg fluks!
God bedring, det må være en "herlig" årstid for dig lige nu...
--
Mange hilsner fra Ann R

Fra : Denise

Dato : 14-06-01 15:09

Hej Tina
Min mand har allergi. Han har vel haft det i 5 år men er ikke blevet
undersøgt for
om det er kat eller husstøv. Han tror det er kattene og så vil han ikke
undersøges,
han siger, "det kan jo være ligemeget, vi skal jo ikke af med kattene
alligevel".
Han får nogle piller og noget næsespray gennem lægen.
Han startede for et par dage siden på SensiStop, så det er ret spændende om
det
virker.
Hilsen Denise

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 15-06-01 06:23

"Tina Villumsen" <tinaw@linuxnet.dk> skrev i en meddelelse news:9ga8ti$7da$1@news.inet.tele.dk...
> Hejsa NG
>
> Jeg er så uheldig at lide at katteallergi.
> Er der nogle herinde, som også lider af dette, men stadigvæk har kat?

Tja jeg fik for 3 år siden konstateret begyndende katteallergi ... men da jeg i forvejen er multiallergiker, har astma i slem grad , eksem og høfeber og hele året rundt er i høfeberbehandling ligesom jeg bliver behandlet med maksimalt dosis af astmapræparater valgte i samråd med lægen at beholde mine gamle/ældre katte til der skete naturlig afgang ... og så ikke anskaffe nye katte ... dog har jeg taget visse forholdsregler ide(mine før 3) nu kun 2 indekatte ikke får lov at komme i soveværelset og derfor om natten opholder sig i bryggerset, der er indrettet som katterum, hvor de også opholder sig når jeg ikke er hjemme.... har et eller andet sted hørt at man når man er allergisk overfor katte faktisk er allergisk overfor deres spyt og ikke overfor pelsen, ved dog ikke om det passer ... men det kan nogen i denne ng. måske bekræfte/afkræfte ...

MVH Ami

Fra : Mette Lauritsen

Dato : 15-06-01 16:54

Hej Tina

Jeg er allergisk overfor mine katte, men mærker ikke til det i det daglige.
Jeg får forebyggende allergimedicin hver dag, og så holder jeg kattene helt
ude af soveværelset/arbejdsværelset. Derudover er det en god idé at skille
sig af med gulvtæpper og få trægulv/fliser i stedet. Og der skal støvsuges
og støves af ofte. Alt i alt handler det om at begrænse, hvor mange
allergener (de stoffer, man er allergisk overfor) man bliver udsat for. Hvis
man er allergisk overfor andet end katte (fx. støvmider) skal man også passe
på ikke at udsætte sig for for mange af denne type allergener, da dette kan
få "bægeret til at flyde over" og man så får en allergisk reaktion overfor
kattene.

Håber, du kan bruge det til noget

Mvh. Mette BjM

"Tina Villumsen" skrev