Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Billige reflektorer...
Fra : /Peter

Dato : 05-03-06 11:24

1. Huula-hop ringe i forskellige størrelse
2. Rednings/brand folie fra Falck (ca. 210x160
guld på den side sølv på den anden)
3. Tape.

Voilá

/Peter

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 05-03-06 12:54

"/Peter" <nospam@no.mail> skrev i en meddelelse

> 1. Huula-hop ringe i forskellige størrelse
> 2. Rednings/brand folie fra Falck (ca. 210x160
> guld på den side sølv på den anden)
> 3. Tape.

Det er da fint, men er de tæpper næsten ikke for blanke?
En reflektor skal jo helst reflektere lyset lidt diffust.
Hulahopringsmodellerne kan da også være fine i studioet, men skal de
medbringes nogen steder, er de vist lige upraktiske nok.
Men god ide alligevel

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : /Peter

Dato : 05-03-06 13:15

"Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> "/Peter" <nospam@no.mail> skrev i en meddelelse

> Det er da fint, men er de tæpper næsten ikke for blanke?
> En reflektor skal jo helst reflektere lyset lidt diffust.

Det er ret stærkt folie, og man krammer det, så krøller det fint.

> Hulahopringsmodellerne kan da også være fine i studioet, men skal de
> medbringes nogen steder, er de vist lige upraktiske nok.

Jo jo men, de fåes i flere størrelser.
Måske kan andet anvendes, måske noget fjederstål
så man kan folde den sammen, men hvor fås det mon,
-folien er ellers fin nok.

> Men god ide alligevel

Bare en billig løsning, for dem der gerne lige vil prøve før de køber
prof-grej til x.xxx.xx$

/Peter

Fra : KJ

Dato : 05-03-06 13:27

> Bare en billig løsning, for dem der gerne lige vil prøve før de køber
> prof-grej til x.xxx.xx$

Hvad koster sådan en "fabriksbygget" rund sammenfoldelig reflektor i
egentlig?

Vh. KJ

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 05-03-06 13:45

"KJ" <mail@nowhere.not> skrev i en meddelelse

> Hvad koster sådan en "fabriksbygget" rund sammenfoldelig reflektor i
> egentlig?

Ved Foto-walser.de er de ikke så dyre endda:
1. 107 cm 5 i 1 reflektor koster 40 euro = 300 kr
2. 150 cm 5 i 1 reflektor koster 60 euro = 450 kr
3. 50 cm reflektor koster 18 euro = 135 kr
4. Oval 5 i 1 reflektor 71 x 112 cm koster 50 euro = 375 kr
Dertil kommer så porto.
http://www.foto-walser.biz/myfactory20/Shop/Shop.aspx?ClientID=wf197915466859664774&Shop=1&Type=1&Param=265&Group=265&Language=D

Der er så ham den danske importør, www.dengodepris.dk der fik lagt sit site
ned af hackere.
men man kan da altid prøve at maile ham for en pris på
casten[snabela]dengodepris.dk
Det ku være, der kunne spares lidt på portoen. Men med et "nede" site er han
nok ikke så aktiv.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Carsten Gram

Dato : 08-03-06 22:08

Frodo Nifinger skrev:
> [...]
> casten[snabela]dengodepris.dk
> Det ku være, der kunne spares lidt på portoen. Men med et "nede" site er han

Jeg har desvære måtte stoppe. Det sker ikke med min gode vilje, men
sygdom, har desvære gjort det umuligt, for mig, at starte forretningen
inden for overkommelig fremtid. Jeg har derfor i dag besluttet, at jeg
lader forretningen ligge, og koncentrerer mig om at blive rask, for så,
forhåbentlig, at vende tilbage på et senere tidspunkt.

Jeg vil også benytte lejligheden til at takke for den gode opbakning,
jeg har fået.

Med venlig hilsen

Carsten

Fra : /Peter

Dato : 05-03-06 13:45

"KJ" <mail@nowhere.not> skrev i en meddelelse

> Hvad koster sådan en "fabriksbygget" rund sammenfoldelig reflektor i
> egentlig?

I DK:
http://www.obt.dk/portrait_reflektor.htm

andre steder:
http://www.foto-mueller.at/shop/pd-772320994.html?categoryId=95

du kan finde mange forskellige priser, men ret dyrt altsammen.
så noget i USA til omkring 15-25$

/Peter

Fra : Mogens Hansen

Dato : 05-03-06 13:59

"KJ" <mail@nowhere.not> wrote in message
> [...]

[8<8<8<]
> Hvad koster sådan en "fabriksbygget" rund sammenfoldelig reflektor i
> egentlig?

Ikke særligt meget - og slet ikke så meget at jeg gad bruge 5 minutter på at
flikke noget sammen af en hulla-hop ring:
http://www.obt.dk/bottletops_folde_reflektorer.htm#interfit_5_i_1

280 kr. for 4 forskellige reflektorer og en diffuser med 82 cm diameter.
De er nemme at folde sammen og have i fototasken.

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Erik Graversen

Dato : 07-03-06 15:24

> Hvad koster sådan en "fabriksbygget" rund sammenfoldelig reflektor i
> egentlig?
>
> Vh. KJ

http://stores.ebay.com/Photo-Special-Equipment_W0QQssPageNameZstrkQ3amefsQ3amesstQQtZkm

Vi var nogle stykker der hentede hjem! Sådan en 5 i 1 42" kom til at
koste mig lige under 200 kr.
Så man skal jo ikke lave ret meget, før end det ikke kan betale sig! :)
Og kvaliteten er ganske fin!! :)

Mvh. Erik:)
www.skumkugler.dk

Fra : Kaj

Dato : 05-03-06 13:49

/Peter <nospam@no.mail> skrev i en
nyhedsmeddelelse:440abc48$0$24273$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> 1. Huula-hop ringe i forskellige størrelse
> 2. Rednings/brand folie fra Falck (ca. 210x160
> [...]
Fin ide.
Jeg brugte i sin tid en tynd, gennemskinnelig paraply sat op på noget
hjemmlavet grej. Det virkede også fint, og så var det jo billigt. Bare til
alm. oplysning.

Mvh
Kaj