Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Konica Minolta Dimage z6
Fra : Allan Schuster Bach

Dato : 04-03-06 21:36

Hej allesammen.

Jeg overvejer at købe et digitalkamera og har fået øje på Konica minolta
dimage z6. Jeg vil høre om der er nogen der har gode eller dårlige
erfaringer med dette kamera ??

Derudover vil jeg høre om der er nogen der kan foreslå en andet kamera som
kan dække mine behov:

- Et ordentligt kamera der ligner z6 (ikke et der er lille og til at putte i
en lomme)
- Pris ca. 3.000 kr.
- 4-6 megapixels
- Udløserforsinkelsen er minimal (Skal bruge kameraet til at tage billeder
af hurtige dyr)
- 10-12x optisk zoom
- indbyggede billedstabilisator
- gerne (ikke krav) energibesparende

Håber der er nogen der har nogle gode idéer

Ulla

Fra : Lumholdt & Riber

Dato : 04-03-06 22:02

Så lige, at Kamerahuset har den til 2495,-, bare lige til orientering.
Henrik L

Fra : Johnny Andersen

Dato : 04-03-06 22:09

> [...]

> - 4-6 megapixels
> - Udløserforsinkelsen er minimal (Skal bruge kameraet til at tage billeder

Billedstabilisator vil IKKE være en fordel, hvis du skal tage fotos af
"hurtige dyr" - du vil få uskarpe billeder. Til det formål har du behov for
en kort lukketid = lysstærke objektiver eller høj ISO - eller en kombination
af begge.

/Johnny

Fra : Lyrik

Dato : 05-03-06 02:26

> [...]
>
> Jeg overvejer at købe et digitalkamera og har fået øje på Konica minolta
> dimage z6. Jeg vil høre om der er nogen der har gode eller dårlige
++++++++++++++++++++++++++++
Z5 er efter fleres meninger et bedre køb. Den har 640X480 filmmode med 30
billeder/sek.
Z6 har kun 320X240 30 billeder/sek.
Z5 laver et billede på 2560 x 1920 Pixels (4.92 MPixels)
Z6 laver et billede på 2816 x 2112 Pixels (5.95 MPixels)
Det giver en anelse større forstørrelse ved fuld zoom, men billedkvaliteten
er ikke blevet bedre, snarere tvært imod. Den er nok forringet en anelse
efter nogles mening.

Hilsen
jens

Fra : Preben G. Hansen

Dato : 05-03-06 11:21

Man skal måske bemærke at Konica-Minolta stopper som kameraproducent, de har
solgt det til Sony.
Jeg har iøvrigt et Sony DSC-H1, som jeg er meget begejstret for. Det har
mange af de samme funktioner som Z6:

-5 MPixel
-12X optisk zoom
-billedstabilisator
-film op til 640x480, 30 bill/sek
-hurtigt opstart og hurtig fokusering (omend Z6 nok er hurtigere), til
gengæld mener jeg at fokuseringen på H1 er mere præcis
-200-400 billeder pr. opladning, kamera bruger alm genopladelige batterier,
der kan købes hvor som helst

Der er masser af anmeldelser, men prøv evt. at kigge i flg. "White paper":
http://www.aakatz.com/h1whitepaper/
så får du en rigtig god indsigt hvad dette kamera kan

Preben

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 08-03-06 00:25

"Allan Schuster Bach" <newskonto@schuster.dk> wrote in message
> [...]
> - indbyggede billedstabilisator
> - gerne (ikke krav) energibesparende
>
> Håber der er nogen der har nogle gode idéer

Hej Ulla.

Jeg er den lykkelige ejer af et Z6, og de eneste problemer jeg har med
kameraet, er at det for det første gik ned med zoom-mekanikken et par uger
efter jeg fik kameraet i fødselsdagsgave. Man kan jo være uheldig og få en
bette smutter.
Det var nu hurtigt repareret, og jeg har siden ikke haft problemer med
kameraet overhovedet.
Det andet problem jeg føler jeg har, er at billedfilerne KUN gemmes i
..jpeg-format, ikke .tiff eller andet format, hvilket jeg synes er upraktisk
ved videre billedbehandling.
Men du kan se billedkvaliteten på kameraet ved f.eks. at prøve at gå ind på
www.flickr.com og søge på "Aragorn_DK", der kan du se mine billeder.
God fornøjelse i din jagt på et godt kamera, jeg håber du finder den type
der lige netop passer dig.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--