Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Gammel dame
Fra : Hans Kruse

Dato : 02-03-06 21:26

http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1709795&forward=

Jeg tog hende lidt under behandling fra denne
http://www.pbase.com/hkruse/image/56717389

--
Kind Regards/Med venlig hilsen,
Hans Kruse

Fra : Hans Kruse

Dato : 02-03-06 22:23

> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1709795&forward=
>
> Jeg tog hende lidt under behandling fra denne
> http://www.pbase.com/hkruse/image/56717389

Beklager kom til at poste i forkert gruppe.

Fra : KsK

Dato : 02-03-06 23:03

> Beklager kom til at poste i forkert gruppe.
>
> --
> Kind Regards/Med venlig hilsen,
> Hans Kruse
> http://www.hanskruse.com/

vent du bare til NRE se det så vanker der en bøde

KsK

Fra : Hans Kruse

Dato : 02-03-06 23:09

"KsK" <ksk@allg.dk> skrev i en meddelelse

> vent du bare til NRE se det så vanker der en bøde

Jeg var da lidt hurtig, ikke?

Fra : KsK

Dato : 02-03-06 23:18

> "KsK" <ksk@allg.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg var da lidt hurtig, ikke?
jo
og i øvrigt hammer god fotograf

KsK

Fra : Jens Bruun

Dato : 02-03-06 23:22

> Jeg var da lidt hurtig, ikke?

Joda. Er det noget, din kone har fortalt dig?

--
-Jens B.
http://www.supportdenmark.com - Denmark needs your support

Fra : Hans Kruse

Dato : 02-03-06 23:25

> "Hans Kruse" <hans.kruse@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Joda. Er det noget, din kone har fortalt dig?

Nej, hun ser fjernsyn

Fra : Jens Bruun

Dato : 02-03-06 23:27

> Nej, hun ser fjernsyn

Selverkendelse, altså. Respekt!

Fra : KsK

Dato : 03-03-06 00:55

> Nej, hun ser fjernsyn
vi plejer at kunne nå det i reklamer blokke
KsK

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 02-03-06 22:35

"Hans Kruse" <hans.kruse@mail.tele.dk> skrev
> Jeg tog hende lidt under behandling ....

Fy da.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 03-03-06 00:27

On Thu, 2 Mar 2006 22:35:24 +0100, "Preben Riis Sørensen"
<preben@esenet.dk> wrote:

>"Hans Kruse" <hans.kruse@mail.tele.dk> skrev
>
>Fy da.

Det afhænger vel af om det er konen

--
Slet transportmidlet før dk
__o

Fra : michael bs

Dato : 04-03-06 00:35

> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1709795&forward=
>
> Jeg tog hende lidt under behandling fra denne
> [...]
Efter min mening er du denne gang gået 10-15% for langt i din
efterbehandling. For kunstigt.

mvh Michael

Fra : Hans Kruse

Dato : 04-03-06 12:16

"michael bs" <michaelschouFJERNDETTE@oncable.dkfjenogsådette> skrev i en
meddelelse news:4408d2a9$0$27614$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> "Hans Kruse" <hans.kruse@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Efter min mening er du denne gang gået 10-15% for langt i din
> efterbehandling. For kunstigt.

Hvad mener du mere præcist?

Fra : michael bs

Dato : 05-03-06 11:15

> Hvad mener du mere præcist?
>
> --

Ikke andet end at du plejer at have en mere virtuos og subtil farvebalance.
Jeg finder den gamle dames kulør lidt for overmættet. Huden mm får et
unaturligt skær, som ikke er dit udstyr værdigt. I det mindste på MIN skærm.
Og jeg tror bare det er et spørgsmål om at sænke farvemætningen med de der
10-15%.

mvh Michael

Fra : Jan Bøgh

Dato : 04-03-06 11:37

Hans Kruse skrev i 440754ef$0$15790$14726298@news.sunsite.dk dette:
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1709795&forward=
>
> Jeg tog hende lidt under behandling fra denne
> http://www.pbase.com/hkruse/image/56717389

Skarphed eller ej, så synes jeg i virkeligheden at den største svaghed er
hendes udtryk. For mig har hun et ansigtsudtryk, der signalerer distance og
usikkerhed ved situationen. Hun stirer godt nok direkte ind i kameraet, men
hun er ikke i kontakt.
Hvordan man gør? /Jeg/ du'r ikke til det, så jeg skal afholde mig fra at
give råd. Personligt har jeg det problem, at jeg selv synes det er
ubehageligt at 'kravle ind under huden' på fremmede folk - og det er nok en
forudsætning, at man ikke har de hæmninger, hvis man vil tage den slags
billeder.
Men man kan jo vare se på smiley-max' billeder for at se resultatet, når det
lykkes. Han har sikkert også let ved at falde i snak med motiverne. Jeg tror
nok det var Jakob Holst, der til et foredrag fremhævede empati som den
vigtigste forudsætning for at tage de billeder, han tager. Og han har nok
helt ret.

vh
Jan
--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Hans Kruse

Dato : 04-03-06 12:19

> [...]
> og usikkerhed ved situationen. Hun stirer godt nok direkte ind i kameraet,

Jo, jeg mener nok hun er i kontakt. Jeg havde faktisk en fin kontakt med
hende, men om det er et interessant billede er selvfølgelig et andet
spørgsmål.

> [...]
> en forudsætning, at man ikke har de hæmninger, hvis man vil tage den slags

Det afhænger af situationen. I en del tilfælde forekommer det meget
naturligt og andre ikke. At tage interessante person og situationsbilleder
er ikke let.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 04-03-06 12:50

Hans Kruse skrev i 440977b3$0$15795$14726298@news.sunsite.dk dette:

> Jo, jeg mener nok hun er i kontakt. Jeg havde faktisk en fin kontakt
> med hende, men om det er et interessant billede er selvfølgelig et
> andet spørgsmål.

Jamen. jeg betvivler ikke at du havde en fin kontakt til hende. Men jeg
fastholder at den kontakt ikke er formidlet til beskueren af billedet (mig).
Jeg ser en usikker og lidt skræmt bedste, der ikke er på højde med
situationen.

> Det afhænger af situationen. I en del tilfælde forekommer det meget
> naturligt og andre ikke. At tage interessante person og
> situationsbilleder er ikke let.

Jeg vil umiddelbart tro, at det er /meget/ svært. Dene eneste, jeg på
stående fod kan nævne af deltagerne her i gruppen, der IMO behersker det er
den 'evindelige' Max. Der er andre, der kan producere billeder med god
teknik, fine komposisioner og en glimrende farveholdning. Men uhyre sjældent
billeder, der rører mig.

vh
Jan
--