Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
JPfoto - let eller stærkt manipuleret?
Fra : Peter T.

Dato : 02-03-06 01:54

Jeg er faldet over <http://pics.jp.dk/nybillede/images/34642.jpg>, som er
en del af en række pletskud fra medieskolerne i følge JP på
<http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3587328/>.

Er det foto stærkt, men godt manipuleret med bla. hard mix vha.
transparency, opacity og muligvis lasso tool i feks. photoshop eller er det
gedigen lyssætning?

Hvis det er lyssætningen - hvilke typer lamper er der her brugt? Pinspots
med frostfilter af en art?

Det, som jeg først bed mærke i var øjnene øjenvipperne og så farverne - i
nævnte rækkefølge. :)

--
Mvh. Peter T.

En stemme på Dansk Folkeparti er en stemme på landsskadelig virksomhed.

Fra : Flyrider

Dato : 02-03-06 12:49

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> --
> Mvh. Peter T.
>
> En stemme på Dansk Folkeparti er en stemme på landsskadelig virksomhed.

Dette er en fotogruppe, ikke et forum hvori man lufter sine politiske
holdninger. Dine holdninger rager ikke os andre, hvilket du burde
respektere.

--
Palle Flygenring

Fra : Morten Wartou

Dato : 02-03-06 12:52

Flyrider wrote:
> [...]
>
> Dette er en fotogruppe, ikke et forum hvori man lufter sine politiske
> holdninger. Dine holdninger rager ikke os andre, hvilket du burde

Læs lidt om reglerne for brug af usenet inden du tuder over det ellers
ganske korrekte udsagn. Hint: hvad der står i signaturen må man sgu' selv
om.

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Jens Bruun

Dato : 02-03-06 17:22

"Morten Wartou" <morten_removethistoavoidgettingtrashed@wartou.dk>
skrev i en meddelelse

> Læs lidt om reglerne for brug af usenet inden du tuder over det ellers
> ganske korrekte udsagn. Hint: hvad der står i signaturen må man sgu'
> selv om.

Man må strengt taget også selv om hvad der står over signaturen.

--
-Jens B.
http://www.supportdenmark.com - Denmark needs your support

Fra : Morten Wartou

Dato : 02-03-06 22:44

Jens Bruun wrote:
> "Morten Wartou" <morten_removethistoavoidgettingtrashed@wartou.dk>
> skrev i en meddelelse

> Man må strengt taget også selv om hvad der står over signaturen.

Ja, det er jo ganske korrekt, men der er større risiko for et netikettebrud.
:)

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Peter T.

Dato : 03-03-06 01:37

Flyrider udviste en rettidig omhu og skrev:

> Dette er en fotogruppe, ikke et forum hvori man lufter sine politiske
> holdninger. Dine holdninger rager ikke os andre, hvilket du burde
> respektere.

Ja. Min fejl. Emnet skulle have været postet i dk.fritid.foto.billedsnak
og det har intet med politik og muhammedtegninger at gøre, selv om jeg
linker til jp.dk.

Anyway. Klap hesten, flyrider. Du har lært lidt om at poste i de rigtige
grupper. Du er god. Men du aner ikke en dyt om at signaturen er frit
område og om citatteknik. Drøn du ind på www.usenet.dk og lær lidt.

fut til netikettegruppen