Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
LCD på Nikon D70, højlys blinker
Fra : Michael Christoffers~

Dato : 28-02-06 13:14

Har lagt mærke til at når jeg beskuer mine fotografiske mesterværker på
LCD`en på mit nikon d70, at højlysene står og blinker regelmæssigt med en
sekvens på ½ sekund eller så.

Nogle bud på hvorfor dette sker? Det er selvfølgelig ikke ligefrem en
katastrofe, men alligevel mildt distraherende.

mvh
Michael Christoffersen

Fra : Peter Schrøder

Dato : 28-02-06 13:28

Michael Christoffersen skrev:

> Nogle bud på hvorfor dette sker? Det er selvfølgelig ikke ligefrem en
> katastrofe, men alligevel mildt distraherende.

Dit kamera mener at du overeksponeret højlysene.

Peter Schrøder

Fra : Peter Frost

Dato : 28-02-06 13:28

Er det de overbelyste områder du tænker på ? Det en funktion
kameraet har, at vise overbelyste områder...

Fra : Michael Christoffers~

Dato : 28-02-06 13:38

"Peter Frost" <pgf@gregand.dk> wrote in message
Er det de overbelyste områder du tænker på ? Det en funktion
kameraet har, at vise overbelyste områder...

Aha, jeg har vist her røbet min afgrundsdybe uvidenhed omkring funktionerne
på mit nikon.
Men så faldt det på plads.

Takker for forklaringen.

mvh
Michael Christoffersen

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 28-02-06 13:48

*grin* manualen er ofte en genvej til information *grin*

Michael du kan i display mode, trykke på højre/venstre og se at dit kamera
kan vise forskellig information om dit billede.

/Henrik

Fra : Michael Christoffers~

Dato : 28-02-06 14:30

"Henrik Rasmussen" <nosp@m.dk> wrote in message
> *grin* manualen er ofte en genvej til information *grin*

Hvad skal jeg sige Henrik, det er jo så sandt som det er sagt. Værdsætter
iøvrigt din diplomatiske formulering :)

> Michael du kan i display mode, trykke på højre/venstre og se at dit kamera
> kan vise forskellig information om dit billede.

Ja, du vil nok ikke tro det, når jeg siger det, men den funktionalitet er
jeg faldet over.... ved et tilfælde forstås! :)

mvh
Michael

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 28-02-06 22:32

Hej Michael,

Find nogle ligestillede med nyt kamera og tag ud at fotografere - fabrikat
er fuldstændig ligegyldigt - alene det at tale om hvordan et billede tages
udfordre. Derigennem lærer du mere om dit kamera end ved at læse manualen,
den er dog stadig uvurderlig som opslagsværk *G*

/Henrik

Fra : Bo Bjerre

Dato : 01-03-06 20:56

Michael Christoffersen wrote:
> "Henrik Rasmussen" <nosp@m.dk> wrote in message

> Hvad skal jeg sige Henrik, det er jo så sandt som det er sagt. Værdsætter
> iøvrigt din diplomatiske formulering :)

Godt Henrik kom mig i forkøbet. Hvis du kan tåle lidt velment "hån", kan
jeg anbefale at google på "RTFM"

Bo //
godt humør, dårlig humor

Fra : Ole Christiansen

Dato : 01-03-06 09:14

> [...]
>
> mvh
> Michael Christoffersen
>
>Og husk at læse brugsanvisningen. Eller er den på Japansk.?

Ole

Fra : Michael Christoffers~

Dato : 01-03-06 19:53

"Ole Christiansen" <ole@bole.dk> wrote in message

> [...]
Nej, fransk.

Fra : Jacob

Dato : 28-02-06 23:59

> [...]
>
> Nogle bud på hvorfor dette sker? Det er selvfølgelig ikke ligefrem en
> katastrofe, men alligevel mildt distraherende.

Jo det er en katestrofe. det er fordi at billedet er overbelyst. du mister
alle detaljer i området. og får bare en kedlig hvid flade.

Jacob

Fra : Bruno Svendsen

Dato : 01-03-06 09:15

Jamen Michael det er jo fordi du har stillet den til det.
Prøv at at stille den tilbage til normal visning - du har den stående på
highlight-
Hilsen Bruno

Fra : Michael Christoffers~

Dato : 01-03-06 19:53

"Bruno Svendsen" <bruno.svendsen@stofanet.dk> wrote in message
> Jamen Michael det er jo fordi du har stillet den til det.
> Prøv at at stille den tilbage til normal visning - du har den stående på
> highlight-
> Hilsen Bruno

Takker mange gange Bruno :)

mvh