Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
håndcoloring af pvc papir ! har du erfarin~
Fra : Søren Olesen

Dato : 27-02-06 17:20

Hej der !

jeg står og skal håndcolorer pvc papir

har du nogle gode råd omk. farvetype eller ligende ! som jeg kan bruger

venlig hilsen søren

Fra : Peter Schrøder

Dato : 28-02-06 09:13

Søren Olesen skrev:

> jeg står og skal håndcolorer pvc papir
> har du nogle gode råd omk. farvetype eller ligende ! som jeg kan
> bruger

Jeg antager du mener fotopapir, siden du
spørger her?
Alm. fotopapir (til mørkekammer, ikke inkjet papir)
har en emulsion som tager mere eller mindre mod vand.
De bedste farver jeg har prøvet er Diaphoto fra
Schmincke. De suger fuldstændig ind i emulsionen, hvilket
gør at billedets overflade ikke ændres.
De er samtidig transparente så gråværdier
i billedet bevares.
Schmincke fåes bl.a. i Tegnecenter i St. Kongensgade
i København.

Peter Schrøder

Fra : Søren Olesen

Dato : 28-02-06 16:08

Hej Peter !!
Ja du antager rigtig !!!
du skal have tak for hjælpen ! jeg kommer nok ikke lige til st. kongensgade
! bor i holstebro !
men vi har da et par hobby butikker så jeg vil prøve dem først !!!!!!
søren

Fra : ;o\)-max-

Dato : 01-03-06 11:47

"Søren Olesen"
> [...]
> ! bor i holstebro !
> men vi har da et par hobby butikker så jeg vil prøve dem først !!!!!!

Har de ikke en webshop? Ellers er der DeVoss eller sådan noget??
der ligger i Århus, de har website og enormt udvalg. -max-

Fra : Søren Olesen

Dato : 02-03-06 16:07

Hej Max

jeg vil prøve at søge på nettet !!
tak

søren

Fra : enrico

Dato : 03-03-06 12:23

On 28 Feb 2006 08:12:33 GMT, Peter Schrøder
<petersch@vip.cybercity.invalid> wrote:

> [...]
>Schmincke. De suger fuldstændig ind i emulsionen, hvilket
>gør at billedets overflade ikke ændres.
>De er samtidig transparente så gråværdier

De kaldtes også æggehvide-lasur-farve, og de hugger første gang. Du
har ingen fortrydelsesret. Jeg synes ikke farverne bliver mættede nok.

Jeg kunne bedre lide den gamle teknik på barythpapir med oliefarver -
men den er jo lidt mindre miljøvenlig :) Her er der større mulighed
for at ændre resultatet, hvis man ikke bliver tilfreds første gang, og
jeg synes, resultatet bliver meget bedre - og med mere mættede farver.

-enrico