Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Forskellen på fotoapparater
Fra : Anet

Dato : 26-02-06 21:55

Jeg købte for en del år siden et HP 720 med 3,1 pixel og her for nogle
måneder siden købte jeg et Nikon 4600 med ? pixel.
men jeg må tilstå at det gamle HP det klarer opgaverne meget bedre end det
nye NIkon. B.la så tager det gamle HP video med lyd. Det gamle HP kan tage
billeder af heste der bevæger sig med rytter på. Er der nogen der kan
forklare mig hvorfor det gamle er bedre end det nye kamera og om jeg kan
stille noget i indstillingerne på det nye så det kan tage billeder af heste
der bevæger sig.

--
Hilsen
Annette

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 26-02-06 22:47

In article <4402157f$0$147$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Anet wrote:
> [...]
> stille noget i indstillingerne på det nye så det kan tage billeder af heste

Vælg sportsprogram. Så virker det.

Fra :    ab©

Dato : 26-02-06 22:52

"Anet" <anetengFJERNDETTEHER@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg købte for en del år siden et HP 720 med 3,1 pixel og her for nogle
> måneder siden købte jeg et Nikon 4600 med ? pixel......

Dit Nikon har 3.9 MP / er ikke Nikons "skarpeste kniv i skuffen" - men dine
dårlige resultater må skyldes fejlagtig brug / defekt kamera. Er der lys nok
kan Nikon gå ned til 1/3000 sek., og "tvinges" endda op på en hurtigere
lukkertid en din HP, (da Nikon ikke kan gå på bl. 8,0) der hvor din HP kun
kan gå ned til 1/1000 - Og din Nikon skal kunne tage video-klips og det
skulle endda køre med en højere opløsning (480x640) end din HP. Der er ikke
mulighed for indstilling af belysningen på nogen af dine kameraer - er du
sikker på, at der er tale om ens optagelsesforhold ?

ab©

--
- der gerne vil vide mere uden at vejen
går over højreorienterede aviser (-c:)

Fra : emj

Dato : 27-02-06 00:37

   ab© skrev:

>Og din Nikon skal kunne tage video-klips og det
>skulle endda køre med en højere opløsning (480x640) end din HP.

Jo, men det siger hun jo heller ikke, at den ikke kan, hun siger
derimod, at der ikke er lyd på i Nikons movieclips.

Hilsen emj

Fra : Åge

Dato : 27-02-06 23:11

"emj" <emj@> skrev i en meddelelse
> [...]
Nu er fotoapparat og videoklips vel strengt taget to modstridende ting.

Fra : Max

Dato : 27-02-06 23:15

Hej

> Nu er fotoapparat og videoklips vel strengt taget to modstridende
> ting.

Nu er et videoclip jo ikke andet end en masse billeder taget
hurtigt efter hinanden, så der er vel ikke noget modstridene
i det.

Mvh Max

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 27-02-06 23:52

In article <440379d4$0$84039$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, Max wrote:
> Hej

> Nu er et videoclip jo ikke andet end en masse billeder taget
> hurtigt efter hinanden, så der er vel ikke noget modstridene
> i det.

Nu er det vel i dagens verden svært at kalde et 0,25 mpixel billede
for et foto.

Fra : Max

Dato : 28-02-06 08:02

Hej Povl

> Nu er det vel i dagens verden svært at kalde et 0,25 mpixel billede
> for et foto.

Strengt talt bliver det vel ikke et foto selv om der så er 25 Mega pixel.

Mvh Max

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 28-02-06 08:25

In article <4403f582$0$2112$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, Max wrote:
> Hej Povl

> Strengt talt bliver det vel ikke et foto selv om der så er 25 Mega pixel.

Et analogt farvefoto ligger omkring 6 mpix. Nogle argumenterer for, at den
ujævne fordeling af pixels af forskellig størrelse gør det til mere.
Men det er der også uenighed om.

Fra : J. Jørgensen

Dato : 27-02-06 13:37

> [...]
> forklare mig hvorfor det gamle er bedre end det nye kamera og om jeg kan
> stille noget i indstillingerne på det nye så det kan tage billeder af

Hej Annette
Som du forklarer det må der være tale om fejlbetjening af dit Nikon.
Hvis du vil tage billeder af ting, der er i bevægelse, så skal du huske, at
indstille (drejehjulet) til sportsfunktion.
Pas på, at du ikke har indstillet til næroptagelse (makro) - det er den
indstilling, der viser en blomst.
Læg mærke til hvad skærmen viser inden du tager et billede.
Du skal også huske, at trykke knappen halvt ned, og vente lidt inden du
trykker i bund, for at tage billedet, ellers kan kameraet ikke nå at
indstille sig korrekt til afstand (fokus) og lysforhold.
Hvis du stadig har problemer, så henvend dig til forhandleren - kameraet kan
jo være defekt.
Du er velkommen til at spørge yderligere, hvis du er i tvivl om noget.
Hilsen
Jørgen

Fra : J. Jørgensen

Dato : 27-02-06 13:46

"J. Jørgensen" <jjdan@galnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kan jo være defekt.
> Du er velkommen til at spørge yderligere, hvis du er i tvivl om noget.

Hej igen Annette

Lige lidt supplerende. Du taler om at fotografere heste i bevægelse.
Når du fotograferer sådan en hest er det en fordel, at du følger hestens
bevægelse med apparatet, også imens du trykker på udløseren. Man er
tilbøjelig til at stoppe bevægelsen samtidig med at man trykker på
udløseren.
Jo mindre lys, der er til rådighed, jo sværere er det at fotografere ting i
bevægelse.

Prøv dig frem - held og lykke
Hilsen
Jørgen