Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
billedinformation
Fra : waal

Dato : 23-02-06 12:28

Spørgsmålet har vist været oppe før men

Hvordan fjerner man kamera/optagedato alternativt kopierer billedet så det
kun ledsages af information om størrelse/filformat

PS E2 er hvad jeg har at gøre godt med

mvh
Michael

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 23-02-06 12:51

"waal" <waal@post.tele.dk> wrote in message
> Spørgsmålet har vist været oppe før men
>
> Hvordan fjerner man kamera/optagedato alternativt kopierer billedet så det
> kun ledsages af information om størrelse/filformat
>
> PS E2 er hvad jeg har at gøre godt med

Save for web (CTRL+ALT+SHIFT+S)

--
Venligst,
Thomas Schreiber

Fra : waal

Dato : 23-02-06 14:04

"Thomas Schreiber" <spam@nej.tak> skrev i en meddelelse

> "waal" <waal@post.tele.dk> wrote in message

> Save for web (CTRL+ALT+SHIFT+S)

Øh! medfører det ikke en automatisk komprimering ?

mvh
Michael

Fra : waal

Dato : 23-02-06 14:11

"waal" <waal@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> "Thomas Schreiber" <spam@nej.tak> skrev i en meddelelse

> Øh! medfører det ikke en automatisk komprimering ?

Næh ! jpg i højeste kvalitet er fint til formålet

tak for hjælpen

mvh
Michael

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 23-02-06 19:17

waal wrote:

> Næh ! jpg i højeste kvalitet er fint til formålet

jpegtran med parametren "-copy none" fjerner oplysningerne, uden at
introducere støj og øge filstørrelsen, som PhotoShops Save for web gør.

Freeware: http://sylvana.net/jpegcrop/jpegtran/
--
JPEGCrops 0.6.22 beta - Tabsfri beskæring af JPEG billeder -
http://ekot.dk/JPEGCrops/

Fra :    ab©

Dato : 23-02-06 13:49

"waal" <waal@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan fjerner man kamera/optagedato alternativt kopierer billedet så det
> kun ledsages af information om størrelse/filformat

Du kan nemt få noget endnu lettere at gøre godt med her:

http://www.irfanview.com/main_download_engl.htm

(hent evt. også plug-in / med bl.a. dansk)

Her kan du let selv bestemme hvad og hvor meget, du vil have med.

ab©

Fra : waal

Dato : 23-02-06 14:06

" ab©" <huskFJERN@DETTEc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> (hent evt. også plug-in / med bl.a. dansk)
>
> Her kan du let selv bestemme hvad og hvor meget, du vil have med.

Man gør lige et forsøg

mvh
Michael