/ Forside / Interesser / Fritid / Foto / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Foto
#NavnPoint
dova 15981
Klaudi 7333
refi 7267
o.v.n. 6442
IBM760 5420
severino 3705
emesen 3101
bentjuul 3076
Teil 3020
10  Nordsted1 2955
analog fremtid??
Fra : Flemming Aagaard


Dato : 22-02-06 15:43

Er der nogen i gruppen som har hørt eller læst noget vedr.analog film i
fremtiden.
Kan vi også om 5-10-15 år købe f.eks. farve negativ film og få dem fremkaldt
lokalt hos fotohandleren ??
hilsen F.Å



 
 
Thomas Schreiber (22-02-2006)
Kommentar
Fra : Thomas Schreiber


Dato : 22-02-06 16:17

Flemming Aagaard wrote:
> Kan vi også om 5-10-15 år købe f.eks. farve negativ film og få dem fremkaldt
> lokalt hos fotohandleren ??

Jeg tror det. Sikkert også efter vi er døde. Der er stadig mange
proffessionelle fotografer som skyder analogt, og som på nuværende
tidspunkt intet alternativ har til analog film.


Læs evt.

http://kenrockwell.com/tech/filmgoingaway.htm

http://kenrockwell.com/tech/filmdig.htm

--
Venligst,
Thomas Schreiber

Hans Kruse (22-02-2006)
Kommentar
Fra : Hans Kruse


Dato : 22-02-06 19:18


"Thomas Schreiber" <spam@nej.tak> skrev i en meddelelse
news:43fc8061$0$15785$14726298@news.sunsite.dk...
> Flemming Aagaard wrote:
>> Kan vi også om 5-10-15 år købe f.eks. farve negativ film og få dem
>> fremkaldt lokalt hos fotohandleren ??
>
> Jeg tror det. Sikkert også efter vi er døde. Der er stadig mange
> proffessionelle fotografer som skyder analogt, og som på nuværende
> tidspunkt intet alternativ har til analog film.
>
>
> Læs evt.
>
> http://kenrockwell.com/tech/filmgoingaway.htm
>
> http://kenrockwell.com/tech/filmdig.htm

Ja, vinyl plader er godt eksempel. Man kan stadig købe nogle. Jeg var i HMV
i Hong Kong og i et par kasser i et hjørne var der vinyl plader, men
udvalget var lille. CD'ere i titusindvis.
En high end vinyl afspiller (aka. pladespiller i gamle dage) kan koste på
den forkerte side af 100K (kr). I det hele taget koster audio high-end meget
mere end vores lille billige hobby

--
Kind Regards/Med venlig hilsen,
Hans Kruse
http://www.hanskruse.com/



Jan Bøgh (22-02-2006)
Kommentar
Fra : Jan Bøgh


Dato : 22-02-06 19:32

Hans Kruse skrev i 43fcaae7$0$15784$14726298@news.sunsite.dk dette:

> Ja, vinyl plader er godt eksempel. Man kan stadig købe nogle. Jeg var
> i HMV i Hong Kong og i et par kasser i et hjørne var der vinyl
> plader, men udvalget var lille. CD'ere i titusindvis.
> En high end vinyl afspiller (aka. pladespiller i gamle dage) kan
> koste på den forkerte side af 100K (kr). I det hele taget koster
> audio high-end meget mere end vores lille billige hobby

Kan du stave til Hasselblad H2D?
Ret skal være ret - skal der sammenlignes må det være high-end med high-end.


mvh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
PS: Nye (opdateret 03/01/2006) knipserier kan findes på
http://jan.boegh.net/foto.htm



Hans Kruse (22-02-2006)
Kommentar
Fra : Hans Kruse


Dato : 22-02-06 19:52


"Jan Bøgh" <spamhater@nowhere> skrev i en meddelelse
news:43fcae1e$0$24299$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hans Kruse skrev i 43fcaae7$0$15784$14726298@news.sunsite.dk dette:
>
>> Ja, vinyl plader er godt eksempel. Man kan stadig købe nogle. Jeg var
>> i HMV i Hong Kong og i et par kasser i et hjørne var der vinyl
>> plader, men udvalget var lille. CD'ere i titusindvis.
>> En high end vinyl afspiller (aka. pladespiller i gamle dage) kan
>> koste på den forkerte side af 100K (kr). I det hele taget koster
>> audio high-end meget mere end vores lille billige hobby
>
> Kan du stave til Hasselblad H2D?
> Ret skal være ret - skal der sammenlignes må det være high-end med
> high-end.

Jo, det kan jeg og det er da ikke helt billigt. Men i forhold til et anlæg
som dette http://www.pbase.com/hkruse/image/56401547/original, så er det
billigt.

--
Kind Regards/Med venlig hilsen,
Hans Kruse
http://www.hanskruse.com/



Jan Bøgh (22-02-2006)
Kommentar
Fra : Jan Bøgh


Dato : 22-02-06 20:12

Hans Kruse skrev i 43fcb2ea$0$15788$14726298@news.sunsite.dk dette:

>> Kan du stave til Hasselblad H2D?
>> Ret skal være ret - skal der sammenlignes må det være high-end med
>> high-end.
>
> Jo, det kan jeg og det er da ikke helt billigt. Men i forhold til et
> anlæg som dette http://www.pbase.com/hkruse/image/56401547/original,
> så er det billigt.

Nu er jeg nysgerrig - hvad koster da noget så estetisk katastrofalt som det
viste?

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
PS: Nye (opdateret 03/01/2006) knipserier kan findes på
http://jan.boegh.net/foto.htm



Hans Kruse (22-02-2006)
Kommentar
Fra : Hans Kruse


Dato : 22-02-06 22:07


"Jan Bøgh" <spamhater@nowhere> skrev i en meddelelse
news:43fcb793$0$24259$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hans Kruse skrev i 43fcb2ea$0$15788$14726298@news.sunsite.dk dette:
>
>>> Kan du stave til Hasselblad H2D?
>>> Ret skal være ret - skal der sammenlignes må det være high-end med
>>> high-end.
>>
>> Jo, det kan jeg og det er da ikke helt billigt. Men i forhold til et
>> anlæg som dette http://www.pbase.com/hkruse/image/56401547/original,
>> så er det billigt.
>
> Nu er jeg nysgerrig - hvad koster da noget så estetisk katastrofalt som
> det viste?

ca. 700K HK$ (ca. 600K dkr), men hvis det skulle købes her i landet ville
det lande på over 1M dkr! Men det lød også godt.

--
Kind Regards/Med venlig hilsen,
Hans Kruse
http://www.hanskruse.com/



waal (22-02-2006)
Kommentar
Fra : waal


Dato : 22-02-06 23:23


"Hans Kruse" <hans.kruse@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:43fcd25d$0$15781$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Jan Bøgh" <spamhater@nowhere> skrev i en meddelelse
> news:43fcb793$0$24259$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>> Hans Kruse skrev i 43fcb2ea$0$15788$14726298@news.sunsite.dk dette:
>>
>>>> Kan du stave til Hasselblad H2D?
>>>> Ret skal være ret - skal der sammenlignes må det være high-end med
>>>> high-end.
>>>
>>> Jo, det kan jeg og det er da ikke helt billigt. Men i forhold til et
>>> anlæg som dette http://www.pbase.com/hkruse/image/56401547/original,
>>> så er det billigt.
>>
>> Nu er jeg nysgerrig - hvad koster da noget så estetisk katastrofalt som
>> det viste?
>
> ca. 700K HK$ (ca. 600K dkr), men hvis det skulle købes her i landet ville
> det lande på over 1M dkr! Men det lød også godt.

Er det ikke din Mikkel Mus fidus ?

mvh
Michael
>
> --
> Kind Regards/Med venlig hilsen,
> Hans Kruse
> http://www.hanskruse.com/
>



Hans Kruse (22-02-2006)
Kommentar
Fra : Hans Kruse


Dato : 22-02-06 23:55


"waal" <waal@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:43fce42e$0$24217$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Hans Kruse" <hans.kruse@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:43fcd25d$0$15781$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>> "Jan Bøgh" <spamhater@nowhere> skrev i en meddelelse
>> news:43fcb793$0$24259$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>>> Hans Kruse skrev i 43fcb2ea$0$15788$14726298@news.sunsite.dk dette:
>>>
>>>>> Kan du stave til Hasselblad H2D?
>>>>> Ret skal være ret - skal der sammenlignes må det være high-end med
>>>>> high-end.
>>>>
>>>> Jo, det kan jeg og det er da ikke helt billigt. Men i forhold til et
>>>> anlæg som dette http://www.pbase.com/hkruse/image/56401547/original,
>>>> så er det billigt.
>>>
>>> Nu er jeg nysgerrig - hvad koster da noget så estetisk katastrofalt som
>>> det viste?
>>
>> ca. 700K HK$ (ca. 600K dkr), men hvis det skulle købes her i landet ville
>> det lande på over 1M dkr! Men det lød også godt.
>
> Er det ikke din Mikkel Mus fidus ?

Det er ikke min fidus eller hvad du så end mener med det. Anlægget er
absolut topklasse og står i HK, hvor skatten er lav og nogle folk tjener
rigtigt gode penge.
Så nej, det er ikke mit hjemmeanlæg. Mit eget er et ganske beskedent system.

--
Kind Regards/Med venlig hilsen,
Hans Kruse
http://www.hanskruse.com/



waal (22-02-2006)
Kommentar
Fra : waal


Dato : 22-02-06 20:41


"Hans Kruse" <hans.kruse@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:43fcaae7$0$15784$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Thomas Schreiber" <spam@nej.tak> skrev i en meddelelse
> news:43fc8061$0$15785$14726298@news.sunsite.dk...
>> Flemming Aagaard wrote:
>>> Kan vi også om 5-10-15 år købe f.eks. farve negativ film og få dem
>>> fremkaldt lokalt hos fotohandleren ??
>>
>> Jeg tror det. Sikkert også efter vi er døde. Der er stadig mange
>> proffessionelle fotografer som skyder analogt, og som på nuværende
>> tidspunkt intet alternativ har til analog film.
>>
>>
>> Læs evt.
>>
>> http://kenrockwell.com/tech/filmgoingaway.htm
>>
>> http://kenrockwell.com/tech/filmdig.htm
>
> Ja, vinyl plader er godt eksempel. Man kan stadig købe nogle. Jeg var i
> HMV i Hong Kong og i et par kasser i et hjørne var der vinyl plader, men
> udvalget var lille. CD'ere i titusindvis.
> En high end vinyl afspiller (aka. pladespiller i gamle dage) kan koste på
> den forkerte side af 100K (kr). I det hele taget koster audio high-end
> meget mere end vores lille billige hobby

Da kun hvis det er signalværdien man går efter, men bortset fra det så er LP
produktionen stigende hvis det er dét man går efter

mvh
Michael
>
> --
> Kind Regards/Med venlig hilsen,
> Hans Kruse
> http://www.hanskruse.com/
>



Jan Damkjær Dahl (06-03-2006)
Kommentar
Fra : Jan Damkjær Dahl


Dato : 06-03-06 09:11

> Ja, vinyl plader er godt eksempel. Man kan stadig købe nogle. Jeg var i
> HMV i Hong Kong og i et par kasser i et hjørne var der vinyl plader, men
> udvalget var lille. CD'ere i titusindvis.
> En high end vinyl afspiller (aka. pladespiller i gamle dage) kan koste på
> den forkerte side af 100K (kr). I det hele taget koster audio high-end
> meget mere end vores lille billige hobby

Hvad gør man så når man har begge dele som hobby ..?



;o\)-max- (22-02-2006)
Kommentar
Fra : ;o\)-max-


Dato : 22-02-06 21:47


"Thomas Schreiber"
> Flemming Aagaard wrote:
> > Kan vi også om 5-10-15 år købe f.eks. farve negativ film og få dem fremkaldt
> > lokalt hos fotohandleren ??
>
> Jeg tror det. Sikkert også efter vi er døde. Der er stadig mange
> proffessionelle fotografer som skyder analogt, og som på nuværende
> tidspunkt intet alternativ har til analog film.
>
>
> Læs evt.
>
> http://kenrockwell.com/tech/filmgoingaway.htm
>
> http://kenrockwell.com/tech/filmdig.htm
>
> --
> Venligst,
> Thomas Schreiber

Er man også (ved at være) gået over til digital i biograf film industrien.??
Ellers må det være op til enthusisater som Egon Stich at holde
de traditionelle teknikker i live.. Selvom jeg ikke rigtigt kan se nogen
beretigelse for at bruge farve neg film - dias og s/h måske?? -max-





Ukendt (23-02-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-02-06 15:19


"-max-" <max@amarzone.dk> skrev i en meddelelse
news:43fdb572$0$15795$14726298@news.sunsite.dk...
>
>
> Er man også (ved at være) gået over til digital i biograf film
> industrien.??
> Ellers må det være op til enthusisater som Egon Stich at holde
> de traditionelle teknikker i live.. Selvom jeg ikke rigtigt kan se nogen
> beretigelse for at bruge farve neg film - dias og s/h måske?? -max-
>

Ja der er mange af de nye biografer, som har en projektor til digitale film
i stedet for gammeldags filmruller.

Mvh. Claus Petersen



Niels Riis Ebbesen (23-02-2006)
Kommentar
Fra : Niels Riis Ebbesen


Dato : 23-02-06 15:31


-max- wrote:

> Er man også (ved at være) gået over til digital i biograf film industrien.??



Jow... filmindustrien er ved at konvertere hele produktionen til digital
teknologi, der er nemlig utrolig mange penge at spare, og det er også
meget nemmere for biograferne, når filmene bliver erstattet med en DVD-skive.

Der er allerede flere danske biografer, som har digitale fremvisere, så
der går såmænd kun nogle få år, så stopper filmproducenter også med at
producere kinofilm...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen
http://www.niels-ebbesen.net - grafiker, fotograf & webdesigner
http://www.photo-gallery.dk - Skandinaviens største fotoarkiv
http://home3.inet.tele.dk/elgo - Links til alverdens søgemaskiner


Niels Riis Ebbesen (22-02-2006)
Kommentar
Fra : Niels Riis Ebbesen


Dato : 22-02-06 16:21


Flemming Aagaard wrote:

> Er der nogen i gruppen som har hørt eller læst noget vedr.analog film i
> fremtiden.


De store filmproducenter indskrænker løbende deres sortimenter, de er
faktisk igang med at afvikle produktionen af analoge film, det sker
gradvist efterhånden som salget af en given filmtype bliver så lille, at
det ikke kan svare at fremstille det pågældne produkt.

Og fotohandlerne lagerfører også kun nogle få filmtyper, som der stadig
er en vis omsætning i, og de fleste fotohandlere afviser at hjemtage
specielle filmtyper.

På et tidspunkt vil der nok ske det, at Kodak eller Fuji sælger noget af
deres brugte produktionsudstyr til en fabrik i Kina, Sydamerika eller
Afrika, som så producerer film til forbrugerne i den tredie verden. Så
analoge film vil nok kunne skaffes en hel del år frem i tiden, men det
vil være som specialprodukter, som kun kan købes via Internettet. Og
kvaliteten vil nok ikke holde den høje standard, som vi i dag er vant til.


> Kan vi også om 5-10-15 år købe f.eks. farve negativ film og få dem fremkaldt
> lokalt hos fotohandleren ??


Nej du skal ikke forvente, at du i fremtiden kan få fremkaldt analoge
film hos din lokale fotohandler, om 5 år vil der højst være et par steder
i Danmark, hvor de fremkalder analoge film...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen
http://www.niels-ebbesen.net - grafiker, fotograf & webdesigner
http://www.photo-gallery.dk - Skandinaviens største fotoarkiv
http://home3.inet.tele.dk/elgo - Links til alverdens søgemaskiner


Jan Bøgh (22-02-2006)
Kommentar
Fra : Jan Bøgh


Dato : 22-02-06 16:24

Flemming Aagaard skrev i 43fc7875$0$11172$ba624c82@nntp02.dk.telia.net
dette:
> Er der nogen i gruppen som har hørt eller læst noget vedr.analog film
> i fremtiden.
> Kan vi også om 5-10-15 år købe f.eks. farve negativ film og få dem
> fremkaldt lokalt hos fotohandleren ??

Jeg tvivler - i hvert fald vil der kun være tale om nogle få meget
specialiserede steder.
Men det /er/ jo svært at spå om fremtiden.

mvh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
PS: Nye (opdateret 03/01/2006) knipserier kan findes på
http://jan.boegh.net/foto.htm



s.v.nielsen (22-02-2006)
Kommentar
Fra : s.v.nielsen


Dato : 22-02-06 18:40

Jan Bøgh wrote:
> Flemming Aagaard skrev i 43fc7875$0$11172$ba624c82@nntp02.dk.telia.net
> dette:
>
>> Er der nogen i gruppen som har hørt eller læst noget vedr.analog film
>> i fremtiden.
>> Kan vi også om 5-10-15 år købe f.eks. farve negativ film og få dem
>> fremkaldt lokalt hos fotohandleren ??
>>
> Men det /er/ jo svært at spå om fremtiden.
>
Hvad andet (end fremtiden) kan man spå om?

--
Med venlig hilsen
Søren Videbæk Nielsen


waal (22-02-2006)
Kommentar
Fra : waal


Dato : 22-02-06 20:56


"Flemming Aagaard" <samleren@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:43fc7875$0$11172$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Er der nogen i gruppen som har hørt eller læst noget vedr.analog film i
> fremtiden.
> Kan vi også om 5-10-15 år købe f.eks. farve negativ film og få dem
> fremkaldt lokalt hos fotohandleren ??
> hilsen F.Å

Du må nok se i øjnene at udvalget bliver mindre og i sidste ende det samme
som bruges i filmindustrien. Fremkaldelsen kommer du selv til at forestå
eller affinde dig med Kodacromske ventetider og/eller højere priser.

Problemet er nok lidt mindre på s/h siden hvor flertallet i forvejen
fremkalder selv, men jeg har taget springet til "kinofilm" så jeg er sikret
forsyninger "i lange baner", og udvalget bliver man ikke forvirret af,
100iso eller 400iso. Det er simpelt hen blevet for dyrt at købe Kodak i
patroner og skal jeg købe 30m ruller så skal det være friske varer

mvh
Michael
>
>



Michael Sig Birkmose (23-02-2006)
Kommentar
Fra : Michael Sig Birkmose


Dato : 23-02-06 17:43



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste