Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Foto utskrift
Fra : Gabriel Mattingsdal

Dato : 22-02-06 11:17

Har ein Canon PIXMA MP800 Skriv ut direkte frå kortet i kameraet (set dette
i skriveren) ikkje fornøøud med fagene, lite naturtro.Noen som har erfaring
med dette? (eg er fra Norge)

Fra : Leif Langgaard

Dato : 22-02-06 11:30

"Gabriel Mattingsdal" <gmattin@online.no> skrev i en meddelelse
> Har ein Canon PIXMA MP800 Skriv ut direkte frå kortet i kameraet (set
> dette i skriveren) ikkje fornøøud med fagene, lite naturtro.Noen som har
> erfaring med dette? (eg er fra Norge)

Hej

Det ville være fint hvis du viste os billedet som du forsøger at udskrive
direkte fra kortet.
Det kan jo være hvidbalancen der har været indstillet forkert.

Ser billedet godt nok ud på din skærm?

Jeg kan kun anbefale dig at beskære, justere lys, farve og kontrast i et
billedbehandlingsprogram, da kun meget få billeder kan bruges direkte fra
kameraet.

ps: vi har også eg i Danmark

--
Leif Langgaard
GRATIS BILLEDER OG STOCKFOTOS:

Fra : Gabriel Mattingsdal

Dato : 22-02-06 12:32

"Leif Langgaard" <langgaard@klarupnet.dx> skrev i melding
> [...]
> direkte fra kortet.
> Det kan jo være hvidbalancen der har været indstillet forkert.

Ja bildet ser godt ut på Skjermen

> Jeg kan kun anbefale dig at beskære, justere lys, farve og kontrast i et
> billedbehandlingsprogram, da kun meget få billeder kan bruges direkte fra
> kameraet.

Ville gjerne at bildet såg ut som på skjermen. Også etter redigering
(Photoshop Elements 4) ser det godt ut på skjermen.

> ps: vi har også eg i Danmark

Det var bra.

Fra : Leif Langgaard

Dato : 22-02-06 12:49

> Ville gjerne at bildet såg ut som på skjermen. Også etter redigering
> (Photoshop Elements 4) ser det godt ut på skjermen.

At de printede billeder ser ud som på skærmen er en drøm alle har, men det
er ikke så let at få det kalibreret ind.

Printer din printer andre billeder ud i god kvalitet?

Passer papiret til de farvepatroner du bruger?

Det er ikke lige meget hvilket fabrikat i papir der bruges, hvis du vil være
100% sikker på bedste resultat, så brug originale materialer, med tiden kan
du så finde ud af hvad du kan bruge af billigere typer blæk og papir, men
det er en jungle at komme ind i, så start ikke med at eksperimentere, du kan
let miste modet.

Fra : Gabriel Mattingsdal

Dato : 22-02-06 13:39

> "Gabriel Mattingsdal" <gmattin@online.no> skrev i en meddelelse

> At de printede billeder ser ud som på skærmen er en drøm alle har, men det
> er ikke så let at få det kalibreret ind.

Burde vert bortimot likt som på skjermen og bilder som kjem at frå laben

> Printer din printer andre billeder ud i god kvalitet?
Nei

> Passer papiret til de farvepatroner du bruger?
Ja

Fra : Georg Tranholm

Dato : 22-02-06 12:49

Gabriel Mattingsdal skrev:
> Har ein Canon PIXMA MP800 Skriv ut direkte frå kortet i kameraet (set dette
> i skriveren) ikkje fornøøud med fagene, lite naturtro.Noen som har erfaring
> med dette? (eg er fra Norge)

Hej Gabriel

Det kan være fordi du bruger forkert eller
uoriginalt papir/blæk på din printer.

Mvh
/GT

Fra : Gabriel Mattingsdal

Dato : 22-02-06 13:35

"Georg Tranholm" <tranholm@tdcadsl.dk> skrev i melding

> Hej Gabriel
>
> Det kan være fordi du bruger forkert eller
> uoriginalt papir/blæk på din printer.
>
> Mvh
>/GT
Bruker orginalt blekk. Kodak papir, levert av forhandleren

Fra : Leif Langgaard

Dato : 22-02-06 13:46

> Bruker orginalt blekk. Kodak papir, levert av forhandleren

Uden at vide det, så tror jeg det er her fejlen er, men som sagt har jeg
ingen erfaring med Kodak papir og Canon blæk/printer!

At papiret er leveret af forhandleren betyder jo ikke at det passer til
printeren!

Fra : Gabriel Mattingsdal

Dato : 22-02-06 15:00

> [...]
> ingen erfaring med Kodak papir og Canon blæk/printer!
>
> At papiret er leveret af forhandleren betyder jo ikke at det passer til
Takk for svar. Det gjorde susen. Canon Photo Paper Pro.Til å leve med

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 22-02-06 14:13

Gabriel Mattingsdal wrote:
> Bruker orginalt blekk. Kodak papir, levert av forhandleren

Jeg kender ikke så meget til din printer, men har en Pixma
IP4000 - og der er det ikke særlig godt med Kodak-papir.

Jeg prøvede også noget Agfa papir på et tidspunkt - det var
rigtig dårligt i den - så havde jeg lidt HP papir fra min
forhenværende HP printer - det var nogenlunde - men ikke helt
godt.

Canon's eget, Verbatim, TPI og Ilford papir har jeg derimod
meget gode erfaringer med i Pixma'en.

Jan

Fra : Gabriel Mattingsdal

Dato : 22-02-06 15:03

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> skrev i melding

> [...]
> var nogenlunde - men ikke helt godt.
>
> Canon's eget, Verbatim, TPI og Ilford papir har jeg derimod meget gode

Takk for svar Prøvde Canon Photo Paper Pro. Bra!!!!

Fra : Jan Bøgh

Dato : 22-02-06 14:25

Gabriel Mattingsdal skrev i hbadnUnIqcwVx2He4p2dnA@telenor.com dette:

> Bruker orginalt blekk. Kodak papir, levert av forhandleren

Min erfaring fra Pixma 5000 med kombinationen af original blæk og Kodaks
papir er meget dårlig. Specielt lykkedes det mig aldrig at få en bare
nogenlunde acceptabel grøn.

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Gabriel Mattingsdal

Dato : 22-02-06 15:05

"Jan Bøgh" <spamhater@nowhere> skrev i melding

> Min erfaring fra Pixma 5000 med kombinationen af original blæk og Kodaks
> papir er meget dårlig. Specielt lykkedes det mig aldrig at få en bare
> [...]
Bruker no Canon Photo Paper Pro. Good.
Takk for svar

Fra : Arne Jensen

Dato : 22-02-06 23:16

Jeg har også problemer med især den grønne farve.
Bruger følgende udstyr/papir:

Kamera: Nikon D70
Skærm: LG Flatron L1950H
Printer: Canon I965
Blæk: Original Canon
Papir: Canon PR-101
Indstilling: Adobe RGB

Nogle gode råd?
På forhånd tak
Arne Jensen

> "Jan Bøgh" <spamhater@nowhere> skrev i melding

> Bruker no Canon Photo Paper Pro. Good.
> Takk for svar

> ---
> avast! Antivirus: Inbound message clean.
> Virus Database (VPS): 0608-0, 20-02-2006
> Tested on: 22-02-2006 23:10:34
> avast! - copyright (c) 1988-2005 ALWIL Software.

---
avast! Antivirus: Outbound message clean.
Virus Database (VPS): 0608-0, 20-02-2006
Tested on: 22-02-2006 23:16:16