Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nikon D70 information
Fra : Arne Jensen

Dato : 21-02-06 17:36

Så kom det endeligt
Idag den 21 februar 2006 - kom mit D70 retur efter reparation for "BGLOD"
den 3. januar 2006.

Som det formentlig er mange bekendt, har man hos Nikon haft en pukkel af
ovennævnte reparationer som bliver foretaget i Estland.
Som det fremgår af ovennævnte ventede jeg i hele 7 uger - det er simpelt hen
for dårligt. I de sidste 4 uger har jeg gentagne gange beklaget mig over den
lange reparationstid til både forhandler, DFA-A/S og Nikon Danmark - som end
ikke fandt anledning til at svare på min henvendelse.

Forhandleren er uden skyld i problemet - han er end ikke informeret af
Nikon omkring problemet som formentlig blev kendt i november 2005.

DFA-A/S har ikke kunnet gøre andet end at se til fra sidelinien - for mit
vedkommende har jeg haft stor informationshjælp af Brian Petersen DFA-A/S.
Han har virkelig gjordt en stor indsats for at fremskynde tilbagelevering af
mit kamera. Også han er blevet lovet (af Nikon Estland) at nu kom det med
næste sending - men ak, det går nok mindst 10 år før man i Estland finder ud
af, at god service ikke er en by i Rusland.

Til Nikon Danmark kan jeg kun skrive - bedre held næste gang. Hvad med at
indformere de forhandlere der sælger jeres produkter lidt bedre, så de er i
stand til at informere kunderne ordentligt.

Mvh
Arne Jensen

---
avast! Antivirus: Outbound message clean.
Virus Database (VPS): 0608-0, 20-02-2006
Tested on: 21-02-2006 17:36:21

Fra : Ole Larsen

Dato : 21-02-06 18:36

Arne Jensen skrev:

> Til Nikon Danmark kan jeg kun skrive - bedre held næste gang. Hvad med at
> indformere de forhandlere der sælger jeres produkter lidt bedre, så de er i
> stand til at informere kunderne ordentligt.

Jeg går og lurer lidt på en D200. Så foranlediget af Jan Bøgh, mailede
jeg Nikon DK for at høre hvad man kunne forvente af service tider.
Svaret var, at da DFA står for service, kunne jeg prøve at ringe til dem!

No way, siger jeg - hvis den Danske agent for Nikon giver aben videre på
den måde, skal jeg da til at se lidt på Canons service-niveau inden jeg
skifter.....

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
New Images And Design Febr. 2006

Fra : HKJ

Dato : 21-02-06 18:49

Ole Larsen wrote:
> No way, siger jeg - hvis den Danske agent for Nikon giver aben videre på
> den måde, skal jeg da til at se lidt på Canons service-niveau inden jeg
> skifter.....

Ved Canon er det PW service og jeg tror man skal være glad for at det
ikke er Canon selv:
http://www.computerworld.dk/art/32829?a=block&i=83

Fra : Bo Bjerre

Dato : 21-02-06 18:57

HKJ wrote:

> Ved Canon er det PW service og jeg tror man skal være glad for at det
> ikke er Canon selv:
> http://www.computerworld.dk/art/32829?a=block&i=83

Jeg kan ikke tydeligt se af artiklen om det er canons mange
kopimaksineteknikere, der er sat af, eller det har noget at gøre med
fotografiapparater ?

Bo //

Fra : HKJ

Dato : 21-02-06 19:09

Bo Bjerre wrote:

> Jeg kan ikke tydeligt se af artiklen om det er canons mange
> kopimaksineteknikere, der er sat af, eller det har noget at gøre med
> fotografiapparater ?

Da de ikke selv håndterer service på kamera, så er det jo nok
kopimaskine teknikere.
Jeg vil dog tro at alle afdelinger har ordre til at spare på pengene.

Fra : waal

Dato : 22-02-06 00:21

"HKJ" <xx.hkj.xx@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Ved Canon er det PW service og jeg tror man skal være glad for at det ikke
> er Canon selv:
> http://www.computerworld.dk/art/32829?a=block&i=83

Sjovt nok serviceres Canon på samme adresse som i sin tid husede Princo A/S
(Canon importør)
http://www.westheimer.dk/Firma/company.asp?id=4

mvh
Michael

Fra : Jan Bøgh

Dato : 22-02-06 09:30

HKJ skrev i 43fb5270$0$78288$157c6196@dreader1.cybercity.dk dette:

> Ved Canon er det PW service og jeg tror man skal være glad for at det
> ikke er Canon selv:
> http://www.computerworld.dk/art/32829?a=block&i=83

Det handler om B2B. Og har intet med fotoudstyr at gøre.

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : HKJ

Dato : 22-02-06 17:44

Jan Bøgh wrote:

> Det handler om B2B. Og har intet med fotoudstyr at gøre.

Siger du at der findes flere uafhængige Canon firmaer i Danmark? Det kan
jeg ikke se på deres hjemmeside.

Hvis foto bare er en afdeling af Canon Danmark, så er jeg overbevist om
at de også bliver påvirket af et dårligt regnskab i Canon Danmark.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 22-02-06 18:12

HKJ skrev i 43fc94c0$0$67257$157c6196@dreader2.cybercity.dk dette:

> [...]
>
> Hvis foto bare er en afdeling af Canon Danmark, så er jeg overbevist
> om at de også bliver påvirket af et dårligt regnskab i Canon Danmark.

De fleste af de store konglomeraters segmentvirksomheder er meget uafhængige
af hinanden og de agerer normalt på markedet som selvstændige profitcentre.
Og mon ikke også det gælder Canon?

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Jan Bøgh

Dato : 22-02-06 09:46

Ole Larsen skrev i 43fb4f88$0$15787$14726298@news.sunsite.dk dette:

> [...]
> No way, siger jeg - hvis den Danske agent for Nikon giver aben videre
> på den måde, skal jeg da til at se lidt på Canons service-niveau

Jeg er ret overbevist om at jeg, hvis jeg bestiller et d200 (og det gør jeg
nok på et tidspunkt), vil købe det fra en tysk leverandør.
Hvis fordelen ved at handle lokalt alene består i at have en forhandler til
at sende dimsen til en distributør, der så sender det til Estland, så kan
jeg leve med selv at skulle på posthuset.
Jeg blev ved henvendelse til Nikon gjort opmærksom på, at jeg ville kunne
forvente det tilbage i løbet af en måneds tid - hvilket IMO i sig selv er
uacceptabelt længe for udbedring af en fabriksfejl - og overholder man ikke
denne tid, er det for undertegnede klart, at Nikon DK ikke leverer noget til
mig. Desværre - har ellers kun haft gode oplevelser med PFA.

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Johnny

Dato : 22-02-06 00:40

Tillykke med det
Virker det så, og er huset komme tilbage uden skrammer
Jeg spørger fordi jeg selv går og venter på mit.
Hilsen Johnny

Fra : Arne Jensen

Dato : 22-02-06 23:08

Ja, det virker efter hensigten. Kameraet kom retur efter 7 hele uger i
Estland uden skrammer. Det var rengjordt - også ccd´en/lowpassfiltret. Så
bortset fra den lange ventetid er der ingen grund til klage.
Mvh
Arne Jensen

Tested on: 22-02-2006 23:07:34

Fra : KsK

Dato : 24-02-06 16:14

ja så er der ingen grund til at handler udstyr i DK mere hvis tid for rep er
den sammen som nå man selv skal sende den ud af landet ..
hvor langtid vil samme rep tag Canon at lave ????

KsK

Fra : Steen Larsen

Dato : 24-02-06 19:28

In article <NoFLf.13338$XK3.2264@news.get2net.dk>, "KsK" <ksk@allg.dk>
wrote:

> [...]
> den sammen som nå man selv skal sende den ud af landet ..
> hvor langtid vil samme rep tag Canon at lave ????

Der er vel den grund at man ikke selv skal stå for forsendelse til
udlandet. Samtidig kunne man tro at det ville tage endnu længere tid at
sende til udenlandsk forhandler som skal sende til reparation og samme
vej tilbage.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 25-02-06 10:37

Steen Larsen skrev i slykking.remove-F2713F.19274424022006@news.tele.dk
dette:

> [...]
> udlandet. Samtidig kunne man tro at det ville tage endnu længere tid
> at sende til udenlandsk forhandler som skal sende til reparation og

Problemet er vel ikke forhandleren, men den danske importør (Nikon Danmark).
Jeg gad egentligt nok vide, hvor længe man er om en BGLOD-rep i Tyskland.

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.