Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
hvad er problemet med genopladelige bat. t~
Fra : Flemming Aagaard

Dato : 21-02-06 14:13

Gode venner.
Hvad er det lige problemet er med genopladelige AA ni-mh batterier til brug
i min flash ( en gammel olympus om quick auto 310)
foto hilsen F.Aagaard

Fra : ms

Dato : 21-02-06 14:19

> Hvad er det lige problemet er med genopladelige AA ni-mh batterier til
> brug i min flash ( en gammel olympus om quick auto 310)
> foto hilsen F.Aagaard

Er der et problem? Min Auto 310 kører fint med dem. Dog når de er ved at
være flade kommer den aldrig helt op og melder klar...

/Max

Fra : Flemming Aagaard

Dato : 21-02-06 14:38

Hej Max
Så kan jeg da også bruge genopladelige. Jeg har bare læst flere steder at
det kunne skade blitzen at bruge genopladelige bat.
tak for dit svar
F.Å

Fra : Georg Tranholm

Dato : 21-02-06 15:07

"Flemming Aagaard" <samleren@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Max
> Så kan jeg da også bruge genopladelige. Jeg har bare læst flere steder at
> det kunne skade blitzen at bruge genopladelige bat.
> tak for dit svar

Der er visse NI-HM og lithium hvor kontakterne ikke er standardiseret,
de kan ikke skade flash,n de virker bare ikke. Men ellers oplyser
Canon at NI-HM og lithium også kan bruges.

Mvh
/GT

Fra : Bo Bjerre

Dato : 21-02-06 14:41

Flemming Aagaard wrote:
> Gode venner.
> Hvad er det lige problemet er med genopladelige AA ni-mh batterier til brug
> i min flash

Ved det ikke. Er det en quiz, eller må vi få flere oplysninger om
hvordan det ytrer sig ?

Bo //

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 21-02-06 14:56

Flemming Aagaard wrote:
> Gode venner.
> Hvad er det lige problemet er med genopladelige AA ni-mh batterier til brug
> i min flash ( en gammel olympus om quick auto 310)
> foto hilsen F.Aagaard

Jeg har 4 forskellige batteribliz's, og jeg bruger genopladelige
batterier i dem alle, og jeg har ikke oplevet problemer...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Kjeld

Dato : 22-02-06 01:04

Jeg har da bare 5 flash'es !

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 22-02-06 09:14

Kjeld wrote:

> Jeg har da bare 5 flash'es !

Så er du jo en glad borger, der kan hive i klaphatten...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Leif Langgaard

Dato : 21-02-06 15:11

> Gode venner.
> Hvad er det lige problemet er med genopladelige AA ni-mh batterier til
> brug i min flash ( en gammel olympus om quick auto 310)
> foto hilsen F.Aagaard

Hej

Det er korrekt at der i brugsanvisninger tidligere blev advaret mod brugen
af "genopladelige" batterier i en del elektronik, men jeg har aldrig set
skader desangående.
Jeg har brugt samme blitz med NC-elementer i uden problemer.

--
Leif Langgaard
GRATIS BILLEDER OG STOCKFOTOS:

Fra : Flemming Aagaard

Dato : 21-02-06 15:21

Tak til gruppen, dejligt med så mange hurtige svar
Jeg går igang med at lade.
hilsen F.Å

Fra : waal

Dato : 21-02-06 15:22

> [...]
> skader desangående.
> Jeg har brugt samme blitz med NC-elementer i uden problemer.

Canon har tidligere anført "må ikke anvedes" i f.eks. MA motordrevet til A1.
Årsagen oplyses ikke. Årsagen kan vel være en helgardering for at undgå
sagsanlæg på visse markeder.

mvh
Michael

Fra : Leif Langgaard

Dato : 21-02-06 15:28

"waal" <waal@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Canon har tidligere anført "må ikke anvedes" i f.eks. MA motordrevet til
> A1. Årsagen oplyses ikke. Årsagen kan vel være en helgardering for at
> undgå sagsanlæg på visse markeder.

Hej

Jeg vil tro at man ved ekstrem brug lettere kan "brænde" en motor af med
diverse typer genopladelige batterier, pga. disses evne til at give flere
ampere. Nyere grej er nok forberedt til at tåle det!

Fra : Jens Bruun

Dato : 21-02-06 16:54

> Jeg vil tro at man ved ekstrem brug lettere kan "brænde" en motor af
> med diverse typer genopladelige batterier, pga. disses evne til at
> give flere ampere.

Øh? Den må du sør'me godt uddybe? Er det batterierne, der presser for mange
ampere ind i motoren eller hvad?

--
-Jens B.
http://www.supportdenmark.com - Denmark needs your support

Fra : HKJ

Dato : 21-02-06 17:31

Jens Bruun wrote:

> Øh? Den må du sør'me godt uddybe? Er det batterierne, der presser for mange
> ampere ind i motoren eller hvad?

Hvis man i et design regner med at batterierne kan begrænse strømmen, så
kan der være et problem med opladelige batterier.
Det mest oplagte eksempel er en flash, som Aksel beskriver i et andet
indlæg.

Fra : Leif Langgaard

Dato : 21-02-06 19:28

"HKJ" <xx.hkj.xx@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kan der være et problem med opladelige batterier.
> Det mest oplagte eksempel er en flash, som Aksel beskriver i et andet

Hej

Ja, netop!

Man kan også sige det sådan at et 1,5V alkaline batteri ikke kan brænde så
tyk en tråd over som et 1,2V genopladeligt kan.
Så derfor kan elektronikken tappe mere strøm end det egentligt er designet
til, og derved ødelægges.

Fra : Aksel

Dato : 21-02-06 16:56

> [...]
> Hvad er det lige problemet er med genopladelige AA ni-mh batterier til
> brug i min flash ( en gammel olympus om quick auto 310)

Genopladelige batterier kan afgive så høj strøm at det i nogle tilfælde kan
skade elektronikken, jeg har for ca. 20 år siden brændt en blitz af med
ni-cd batterier, den kunne oplade på ca en trediedel af den tid det tog med
alkaline.

Hilsen Aksel