Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon EOS 30D
Fra : Jens Bruun

Dato : 21-02-06 10:39

http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=7-7891-8214

Bemærk venligst objektivet. Det er uden tvivl mit næste...

--
-Jens B.
http://www.supportdenmark.com - Denmark needs your support

Fra : Morten Wartou

Dato : 21-02-06 11:21

Jens Bruun wrote:
> http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=7-7891-8214
>
> Bemærk venligst objektivet. Det er uden tvivl mit næste...

Jojo. 85 f/1.2 er nu en ældre sag. 30D virker da ret kedeligt, sådan lidt 1D
Mark II -> 1D Mark II N-agtigt. Kl. 13 kommer de officielle annonceringer
fra Canon, lad os håbe der er noget mere spændende imellem. :)

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Jens Bruun

Dato : 21-02-06 11:27

"Morten Wartou" <morten_removethistoavoidgettingtrashed@wartou.dk>
skrev i en meddelelse

> Jojo. 85 f/1.2 er nu en ældre sag.

Prøv at kigge igen.

Fra : Morten Wartou

Dato : 21-02-06 11:35

Jens Bruun wrote:
> "Morten Wartou" <morten_removethistoavoidgettingtrashed@wartou.dk>
> skrev i en meddelelse

> Prøv at kigge igen.

Ah... :)

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 21-02-06 11:56

"Morten Wartou" <morten_removethistoavoidgettingtrashed@wartou.dk> skrev i
en meddelelse news:43faeced$0$78281$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> Ah... :)

Så har de nok fået oppet USM Autofokusen, for om den gamle model går der
godt nok et par historier om sløvsind værre end det værste. Men den skulle
være pænt skarptegnende og i øvrigt en pæn tung klump glas.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Jens Bruun

Dato : 21-02-06 12:37

"Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Så har de nok fået oppet USM Autofokusen, for om den gamle model går
> der godt nok et par historier om sløvsind værre end det værste.

Så blev det officielt:
http://www.dpreview.com/news/0602/06022112canonef85f12l.asp

2.100 dollaser.

> Men
> den skulle være pænt skarptegnende og i øvrigt en pæn tung klump glas.

Den går for at være Canons bedste (der produceres) mht. optisk kvalitet. Jeg
vil nyde at lege med den i forbindelse med indendørs sport. Den "gamle" Mark
I var ubrugelig til det pga. sløøøøv fokusering. Hvis den nye svarer til
deres 85 f/1.8 eller 135 f/2 mht. AF-hastighed, samtidig med at den
bibeholder de optiske kvaliteter fra den gamle version, er det en suveræn
vinder. Og prisen er ikke helt hen i skoven. Jeg skal til Boston i starten
af juni, og planlægger en hel dag i NY (B&H, here I come). Gad vide, om der
ikke ryger noget med i kufferten ved dén lejlighed?

Fra : Ole C

Dato : 22-02-06 01:50

> [...]

> 1D Mark II -> 1D Mark II N-agtigt. Kl. 13 kommer de officielle
> annonceringer fra Canon, lad os håbe der er noget mere spændende imellem.

30D virker 1D agtig ? Ok, siden hvornår er consumer produkter begyndt at
konkurrere med 1D serien? Jeg mener bare, for faen, jeg skulle sq da have
nappet en 30D istedet.. Den er jo vild!

Fra : Jakob

Dato : 22-02-06 09:57

In article <%BOKf.2388$s97.1837@news.get2net.dk>,
medazza@REMOVECAPSFIRSTcondrup.dk says...

> 30D virker 1D agtig ? Ok, siden hvornår er consumer produkter begyndt at
> konkurrere med 1D serien? Jeg mener bare, for faen, jeg skulle sq da have
> nappet en 30D istedet.. Den er jo vild!

Øhh hvad er det du synes der er så vildt. D30 ser da ikke ud til at være
den store revolution men en opgradering på en masse punkter.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Hans Kruse

Dato : 22-02-06 11:15

"Jakob" <nomail@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Øhh hvad er det du synes der er så vildt. D30 ser da ikke ud til at være
> den store revolution men en opgradering på en masse punkter.

Den hedder 30D. D30 er den første 1.6x crop factor model med 3MP fra 2000.
30D har en række gode nye features, men den ventede forøgelse af opløsning
kom ikke. Man kan som mange har gjort spekulere på hvorfor.

--
Kind Regards/Med venlig hilsen,
Hans Kruse

Fra : Jens Bruun

Dato : 22-02-06 11:21

> 30D har en række gode nye features, men den ventede forøgelse
> af opløsning kom ikke. Man kan som mange har gjort spekulere på
> hvorfor.

Canon ønsker vel ikke at kannibalisere deres 1D- og 5D-marked. Du kan være
sikker på, at når 1DIII/1DsIII/3D dukker op, vil også de semiprofessionelle
modeller få forøget opløsningen, men nok ikke før.

Fra : Hans Kruse

Dato : 23-02-06 08:08

> [...]
> sikker på, at når 1DIII/1DsIII/3D dukker op, vil også de
> semiprofessionelle modeller få forøget opløsningen, men nok ikke før.

Her er et interview
http://www.imaging-resource.com/NEWS/1140633307.html,
som giver Canon's officielle mening omkring 30D.
Det giver da god mening, specielt kommentaren omkring bedre glas, som nok
primært er rettet mod opløsning højere end 1Ds mkII.

Fra : Jakob

Dato : 22-02-06 12:15

In article <43fc398f$0$15786$14726298@news.sunsite.dk>,
hans.kruse@mail.tele.dk says...

> Den hedder 30D. D30 er den første 1.6x crop factor model med 3MP fra 2000.

Jeg ved det det var en bøf :0)

> 30D har en række gode nye features, men den ventede forøgelse af opløsning
> kom ikke. Man kan som mange har gjort spekulere på hvorfor.

Lige præcis derfor undrede jeg mig over den store begejstring.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Mogens Hansen

Dato : 22-02-06 18:53

[8<8<8<]
> 30D har en række gode nye features,

Ja - men mangler også nogle ting som jeg havde troet ville komme med fra 5D:
* AF systemet fra 5D
* RGB histogrammer

> men den ventede forøgelse af opløsning
> kom ikke. Man kan som mange har gjort spekulere på hvorfor.

Det er ikke første gang Canon har gjort sådan.
Opgraderingen fra D60 til 10D bibeholdt også sensoren.

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 22-02-06 22:59

Mogens Hansen skrev i Message-ID:
<43fca4fc$0$78286$157c6196@dreader1.cybercity.dk>:

> Ja - men mangler også nogle ting som jeg havde troet ville komme med fra 5D:
> * AF systemet fra 5D

Nogle mener der ikke er plads i huset.

Det har den: http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=7-7891-8214-8216

--
<author> Peter Fjelsten </author>
<e-mail valid> yes </e-mail valid>

Fra : Ole C

Dato : 22-02-06 17:26

> [...]
>
> Øhh hvad er det du synes der er så vildt. D30 ser da ikke ud til at være
> den store revolution men en opgradering på en masse punkter.

Ingenting.. Det var "ironisk"... Har lige købt 1D MKII N..

Fra : Jakob

Dato : 23-02-06 00:12

In article <Ig0Lf.582$yq2.562@news.get2net.dk>,
medazza@REMOVECAPSFIRSTcondrup.dk says...

> Ingenting.. Det var "ironisk"... Har lige købt 1D MKII N..

He he ok så forstår jeg bedre, og tillykke med dit nye kamera så er du
jo godt kørende :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Mogens Hansen

Dato : 22-02-06 18:32

"Ole C" <medazza@REMOVECAPSFIRSTcondrup.dk> wrote in message

> "Morten Wartou" <morten_removethistoavoidgettingtrashed@wartou.dk> skrev i
> en meddelelse news:43fae978$0$67260$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> 30D virker 1D agtig ?

Du misforstår vist.

Ændringerne fra 20D til 30D minder lidt som ændringerne fra 1D MkII til 1D
MkIIN:
* 2.5 tomme display
* Billedstil behandling
* Samme sensor og billedfrekvens
* Lidt nyttige små ændringer i software
men 30D har lidt flere forbedringer.
Men den er ikke "1D agtig"

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : zen

Dato : 21-02-06 13:02

Jens Bruun wrote:
> http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=7-7891-8214

Hvad er forskellen på 20D og 30D? Jeg mener hvorfor skulle man købe
30'eren fremfor 20'eren?

--

- zen

"Can you grow birds by planting birdseed?"

Fra : Jens Bruun

Dato : 21-02-06 13:04

"zen" <bite@me.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er forskellen på 20D og 30D? Jeg mener hvorfor skulle man købe
> 30'eren fremfor 20'eren?

Aner det ikke. Du kan læse lidt mere her:
http://www.dpreview.com/news/0602/06022114canoneos30d.asp

Fra : zen

Dato : 21-02-06 13:53

Jens Bruun wrote:
> Aner det ikke. Du kan læse lidt mere her:
> http://www.dpreview.com/news/0602/06022114canoneos30d.asp

Ok, tak.

Fra : Peter Rongsted

Dato : 22-02-06 11:18

On Tue, 21 Feb 2006 13:01:34 +0100, zen <bite@me.dk> wrote:

>Hvad er forskellen på 20D og 30D? Jeg mener hvorfor skulle man købe
>30'eren fremfor 20'eren?

Den har en større skærm. Og så skulle den blive billigere end 20D

Peter

Fra : Jakob

Dato : 22-02-06 12:16

In article <8ieov1lpfdv8l3mt2pel3i63rlja4jip3m@4ax.com>,
nulldev@rongsted.dk says...

> Den har en større skærm. Og så skulle den blive billigere end 20D

Ahh priserne på 20D vil selvfølgelig falde og være billigere end 30D.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : fam. Ager

Dato : 21-02-06 17:28

> http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=7-7891-8214
>
> Bemærk venligst objektivet. Det er uden tvivl mit næste...
JA hvis AF er blevet ligesom 85 1,8 eller 135 f2 så er det et must til
sport...

ØV min 135mm er noget skidt!...AF kan ikke ramme fokus, alle mine håndbold
billeder var ikke i fokus!!!..shit fuck pis..den smid fokus bagved
motivet!..damn

ta

Fra : Ole C

Dato : 22-02-06 01:53

> http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=7-7891-8214
>
> Bemærk venligst objektivet. Det er uden tvivl mit næste...

> [...]

Satens osse, havde håbet der var hold i 40mm rygterne.. 40mm x1.3.. L glas
og så f/1.4.. ku være rart.. Men jo, skulle til at have 85mmL, har f/1.8 nu,
men kan jo så ligeså godt tage MKII.. Ca. 16K dk.. Så med lidt held
ryger den ned på 12K hvis man er heldig..:))