Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
skyggefri blitz
Fra : abacus

Dato : 20-02-06 03:28

Optager en del fotos af interrieur og småting for tiden, og har altid
en masse bøvl med opsætning af lys.
Optage så ofte en masse skud forud for den endelige optagelse.
Har så med min snørklede tankegang, fundet ud af at genbruge ting fra
min 6x6 film-tid.
En paraply fra blitzanlæg, en blitzskinne fra en stavblitz og voila,
et foto optaget nøsten uden forberedelser og næsten uden skygger og
reflexer.
Har lagt et forsøg ind her http://nisv.dk/paraply/paraply.html
det ligger der nok kun et par dage, da jeg gerne undgår for megen
trafik på hjemmesiden.
MVH
Niels

Fra : abacus

Dato : 20-02-06 05:05

Skal lave nogle pre-shots på onsdag, så der ser jeg hvad det duer
til, det kommer jo nok an på blitz/kamera og lokation, bruger pt.
Nikon sb 600 som hovedblitz (skulle nok have købt sb 800.
MVH
Niels

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 20-02-06 12:29

abacus wrote:

> En paraply fra blitzanlæg, en blitzskinne fra en stavblitz og voila,
> et foto optaget nøsten uden forberedelser og næsten uden skygger og
> reflexer.

Tja... det næste bliver vel, at du genopfinder den dybe tallerken...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Leif Langgaard

Dato : 20-02-06 14:41

"Niels Riis Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> gylpede på hagesmækken:

> Tja... det næste bliver vel, at du genopfinder den dybe tallerken...

Når du selv kommer med tilsvarende indlæg er det en anden sag ikke?

--
Leif Langgaard
GRATIS BILLEDER OG STOCKFOTOS:

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 20-02-06 19:39

> Når du selv kommer med tilsvarende indlæg er det en anden sag ikke?

ROFLMAO...

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 20-02-06 23:33

Niels Hejnfelt wrote:

> ROFLMAO...

....sniff...sniff... her er en underlig lugt, næsten som om man var på
Esbjerg havn...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Kjeld

Dato : 21-02-06 00:42

Niels, du er en opblæst egotripper !

Hvad med at holde din mund indtil du har noget konstruktivt at bidrage med,
alt andet er blot nedbrydende og uden mening. Hvorfor skal du nedgøre andres
forsøg på at bidrage med emner til dette forum ?
Vi er efterhånden en del der er trætte af dine upassende kommentarer i tide
og specielt i utide, så begynd at tænke dig om.

/Med nøje afmålt hilsen Kjeld

Fra : Jan Bøgh

Dato : 21-02-06 08:31

Niels Riis Ebbesen skrev i 43FA438B.2050004@niels-ebbesen.net dette:

> ...sniff...sniff... her er en underlig lugt, næsten som om man var på
> Esbjerg havn...

Ka' du lugte byggematerialer?

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 21-02-06 09:21

Jan Bøgh wrote:

> Ka' du lugte byggematerialer?

Næh... det er mere hen i retning af rådne fisk...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jan Bøgh

Dato : 21-02-06 09:43

Niels Riis Ebbesen skrev i 43FACD81.5040400@niels-ebbesen.net dette:

> Næh... det er mere hen i retning af rådne fisk...

Der er sgutte mange fisk i Esbjerg mere. De bygger højhuse på havnen i
stedet.

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Jakob

Dato : 20-02-06 14:00

In article <1140402452.942461.130690@g14g2000cwa.googlegroups.com>,
msteenstrup@gmail.com says...

> Har lagt et forsøg ind her http://nisv.dk/paraply/paraply.html
> det ligger der nok kun et par dage, da jeg gerne undgår for megen
> trafik på hjemmesiden.

He he den er nok god i regnvejr ;0). Kom til at tænke på denne jeg så
præsenteret fornylig den ser ret god ud synes jeg

http://www.joedembphotography.com/flipit/

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : abacus

Dato : 21-02-06 00:28

Til den der opfandt den dybe tallerken siger jeg tak, og håber jeg må
bruge den, eller har du patent?
Jeg var egentlig godt klar over, at man ikke skulle skrive noget som
helst i dette forum, det ser jo ikke ud som om der er nogen der
hjælper andre, hvilket jo nok er meningen med et forum? men som om man
hurtigst muligt skal nedgøre alle andre i stedet.

Og nej, sådan som jeg har monteret paraplyen, kan jeg kun bruge den
til nære genstande/motiver.
Den sidder for tæt på blitzen til at kunne oplyse større rum, skal
den det, skal den længere væk fra blitzen, og så er mobilitetn væk.
MVH
Niels

PS. skal nok holde min kæft framover.

Fra : Jakob

Dato : 21-02-06 00:57

In article <1140478067.686436.229130@g44g2000cwa.googlegroups.com>,
msteenstrup@gmail.com says...

> Jeg var egentlig godt klar over, at man ikke skulle skrive noget som
> helst i dette forum, det ser jo ikke ud som om der er nogen der
> hjælper andre

Forstår absolut godt din irretation men lad lige være med at skære alle
over en kam. Der er meget hjælp at hente og mange hjælpsomme og dygtige
personer herinde.

Ignorer blot de socialt handicappede elementer så går det nemmere.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Frandsen

Dato : 22-02-06 15:35

"abacus" <msteenstrup@gmail.com> skrev i en meddelelse
Til den der opfandt den dybe tallerken siger jeg tak, og håber jeg må
bruge den, eller har du patent?

Et evt. patent kan forhindre dig i at producere og sælge, men ikke at bruge
den.

Fra : Martin

Dato : 23-02-06 00:02

[...]

Hej Abacus - jeg kan forstå på toneskiftet at NRE har blandet sig. Selv kan
jeg ikke se hans indlæg da han er i kill-filteret. Det kan anbefales med ham
og en håndfuld andre, - så bliver det pludselig så behageligt at læse
indlæg....
Mvh Martin

Fra : abacus

Dato : 23-02-06 04:20

Martin skrev:
> [...]
> og en håndfuld andre, - så bliver det pludselig så behageligt at læse

Ja jeg håbede, at tonen var blevet lidt mere sober, brugte dette forum
tidligere, men der var også på det tidspunkt nogle idioter, der
absolut skulle ødelægge det for de interesserede.
Typisk kommer der et spørgsmål eller en oplysning, derefter et par
almindelige kommentarer, og derefter en gang tilsvinning af alt og
alle, helt uden relevans og mening, så:
Kan i have det så godt
MVH
Niels