Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nikon - se billedet på tilknyttet PC skærm
Fra : Ukendt

Dato : 19-02-06 13:31

Jeg er bekendt med, at hvis man installerer Nikon Capture og sætter et kabel
mellem kamera og PC, så kan man se det billede, man lige har taget.

Jeg vil gerne høre, hvordan det fungerer i praksis. Er det sådan, at lige så
snart man har taget billedet, står det på den tilknyttede skærm eller kræver
det PC gymnastik? (eller skal man udløse kameraet fra PCen?).

Hvis man har taget 3 billeder, kan man så nemt gå tilbage og se de to
andre - når man kigger på det tredie billede.?

Er der nogen der kender til alternativer og i øvrigt har erfaringer med
overstående.

Jeg ved også, at man kan overføre trådløst, men det er en ret dyr løsning
til mit brug, men hører gerne om erfaringer.

Jeg har pt et D70s, og venter på leveringen af et D200.

Med venlig hilsen - Per

Fra : Bo Bjerre

Dato : 19-02-06 18:04

Per Falkjær Jensen wrote:
> Jeg er bekendt med, at hvis man installerer Nikon Capture og sætter et kabel
> mellem kamera og PC, så kan man se det billede, man lige har taget.

Kablet er et almindeligt USB kabel, og i kameraets menu skal du opsætte
om kameraet opfattes som en extern disk, eller det kan fjernstyres. Du
kan tage billedet enten ved at bruge kameraets alm. udløser, eller ved
at klikke på en PC'knap.

> Jeg vil gerne høre, hvordan det fungerer i praksis. Er det sådan, at lige så
> snart man har taget billedet, står det på den tilknyttede skærm eller kræver
> det PC gymnastik? (eller skal man udløse kameraet fra PCen?).

Billedet overføres, gemmes og vises på PC'en, så snart det er taget. Du
behøver ikke skifte til gymnastiktøj. For lige at være helt præcis
omkring ordvalg: Du skriver "tilknyttet skærm". Det er en alm PC.

> Hvis man har taget 3 billeder, kan man så nemt gå tilbage og se de to
> andre - når man kigger på det tredie billede.?

Sætter du det op på den rigtige måde (download options, open Nikon
Capture), åbnes billederne i Nikon Capture, efterhånden som de tages. De
gemmes også på PC'en, i en valgt folder, med fortløbende filnavne.

> Er der nogen der kender til alternativer og i øvrigt har erfaringer med
> overstående.

Du kan sætte dit billedbehandlingsprogram's browser til at kigge med i
den folder, hvor CameraControl lægger billederne. Så er det bare et
enkelt tryk på "opdater" (i mit program er det F5). Det er vel kun let
gymnastik . I så fald sættes Capture's Download options til "do nothing"

Jeg bruger det ofte til tekniske optagelser i lab. og er godt tilfreds.
Det gemmer IKKE billederne på kameraets kort, og det kan bruges uden at
der er kort i kameraet. Kombineret med timer, kan det optage en (lang)
serie med fast interval.

Bo //