Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
rensning af sensor EOS 20D
Fra : Martin

Dato : 17-02-06 16:22

Hej Gruppe

Hvad mener I om flg. produkt - en luftspray, der angiveligt skulle virke som
støvsuger, til rensning af sensoren.
http://www.vefafoto.dk/product.asp?product=614&sub=55&page=1

Jeg har lidt skidt på min Eos 20d, men er lidt usikker på hvordan man renser
bedst uden at skade.

Martin

Fra : zen

Dato : 17-02-06 16:27

Martin wrote:
> [...]
> http://www.vefafoto.dk/product.asp?product=614&sub=55&page=1
>
> Jeg har lidt skidt på min Eos 20d, men er lidt usikker på hvordan man renser

Hej Martin,

Ak ve alle de problemer i digitaliserede fotografer har

Spøg til side. Tror denne side kan give dig lidt tips og idéer.

http://www.cleaningdigitalcameras.com/

- zen

Fra : Brian Østergård

Dato : 17-02-06 16:32

"Martin" <moellehuset@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://www.vefafoto.dk/product.asp?product=614&sub=55&page=1
>
> Jeg har lidt skidt på min Eos 20d, men er lidt usikker på hvordan man

Køb en stor øreblæsebold på apoteket og brug den, selvfølgelig uden vand.

Det er rigeligt til at holde min 20D ren.

Brian :ø)

Fra : Jens Bruun

Dato : 17-02-06 16:46

"Martin" <moellehuset@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har lidt skidt på min Eos 20d, men er lidt usikker på hvordan man
> renser bedst uden at skade.

Du køber en øreskyllebold på dit lokale apotek og blæser med den. Ingen
grund til at investere i alle mulige og umulige dimser til formålet. Jeg har
endnu ikke haft støv på min sensor, der ikke har kunne fjernes med dén
metode.

--
-Jens B.
http://www.supportdenmark.com - Denmark needs your support

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 17-02-06 17:04

> [...]
> Hej Gruppe
>
> Hvad mener I om flg. produkt - en luftspray, der angiveligt skulle virke

Kender ikke specifikt omtalte produkt.

Men det kan dumærket være at trykluft gennem en injektor kan suge.

Men at bruge 425 kr. på det, aldrig i livet, læs de andre indlæg i tråden
jeg bruger også apotekermetoden, og - den virker.

MVH Hans