Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Reparationstid Nikon D70
Fra : Arne Jensen

Dato : 16-02-06 13:44

Jeg kan meddele at mit Nikon D70 har været til reparation siden den 3.
januar 2005.
Det er nu mere end 7 uger siden - og jeg venter stadig.

Jeg har beklaget mig til både Nikon Danmark, DFA-A/S og min fotohandler. Jeg
har på fornemmelsen at de ikke har styr på en skid. Man har flere gange har
lovet at det skulle komme tilbage fra Estland hvor reparation af "BGLOD"
foregår. Der er nu gået så lang tid i forhold til hvad Nikon Danmark lover,
at jeg tvivler på om de overhovedet ved hvor mit kamera er.

Det kan jo også være man får forlænget leveringstid for brokkeri.

Men hvad faén andre har jo ventet op til 8 uger. I guds eget land USA med 10
gange så store afstande tager en sådan reparation ca. 7dage - hvilket kan
læses på nettet.

En ting er sikkert - Nikon Service er ekstremt dårlig. Havde jeg den 3
januar kunnet købe et D200 var det gjordt. På det område har man ligeledes
ikke været istand til at holde løfter. Så jeg køber formentlig et Canon som
reserve. Det er man nødsaget til med tvivlsom Nikon holdbarhed og
servicetider på flere måneder.

Hr. Peter Kirring Nikon Danmark har tidligere meddelt at servicetiden i 2006
er på 14 dage. Den skal han længere ud i skoven med.

Mvh
Arne

---
avast! Antivirus: Outbound message clean.
Virus Database (VPS): 0607-1, 14-02-2006
Tested on: 16-02-2006 13:43:47

Fra : Arne Jensen

Dato : 16-02-06 13:56

Det var den 3 januar 2006 kameraet blev afleveret til reparation. Ret skal
være ret. jeg beklager fejlen.
AJ

Tested on: 16-02-2006 13:55:52

Fra : Jan Bøgh

Dato : 16-02-06 14:55

Arne Jensen wrote:

> [...]

Jeg har fra Nikon DK fået den besked, at godt nok tager reparationen 2
uger - men først skal det modtages i Danmark og registreres, hvilket varer 1
uge (SIC!!!). Når hertil kommer fotohandleren, der nok kan forventes at
bruge tid fra indlevering til afsendelse og retur igen, ja så kan jeg da ret
hurtigt regne ud, at der minddst går en måned. Det virker på mig som om man
ser stort på kundens behov og alene planlægger ud fra den interne logistik,
når man skal reparere noget, der vel i bund og grund er Nikons ansvar,
nemlig en produktionsfejl.
Jeg synes det er for dårligt1 Og vil anbefale at alle, der ejer et Nikon
eller overvejer anskaffelse af et mailer til Nikon DK og spørger til
servicetiden.

mvh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Claus Smith

Dato : 16-02-06 18:08

Det var nemmere dengang Nikon blev serviceret i Danmark!

Claus Smith

Fra : waal

Dato : 16-02-06 14:45

> [...]
>
> Hr. Peter Kirring Nikon Danmark har tidligere meddelt at servicetiden i
> 2006 er på 14 dage. Den skal han længere ud i skoven med.

Ifølge sædvanlivis pålidelig kilde skyldes bøvlet overgangen til et nyt og
anderledes service- og distributionssystem.

mvh
Michael

Fra : Kenneth

Dato : 16-02-06 18:57

> [...]
> Hr. Peter Kirring Nikon Danmark har tidligere meddelt at servicetiden i
> 2006 er på 14 dage. Den skal han længere ud i skoven med.

Jamen så kontakt Hr. Peter Kirring direkte med et pænt brev der fortæller
fakta om din sag - så kan det jo være at det hjæper.
Eventuelt med en kopi (CC:) til et af de kritiske TV programmer - så sker
der jo normalt en hel masse på kort tid

Kenneth

Fra : Tom K.

Dato : 16-02-06 21:02

> Jeg kan meddele at mit Nikon D70 har været til reparation siden den 3.
> januar 2005.
> Det er nu mere end 7 uger siden - og jeg venter stadig.

Forbrugerstyrrelsen siger at en varer skal repareres inden for rimelig tid,
og med det menes at der max må gå 3 uger.

--
Tom Kristensen

Fra : HKJ

Dato : 16-02-06 21:05

Tom K. wrote:

> Forbrugerstyrrelsen siger at en varer skal repareres inden for rimelig tid,
> og med det menes at der max må gå 3 uger.

Der er nu ikke sat nogen max tid på, men et par måneder vil sansynligvis
blive opfattet som for lang tid (Hvis ikke fotohandleren har udlånt et
tilsvarende kamera i mellemtiden).
Problemet er bare at sagsbehandlingstiden er over et år og forretningen
har ikke pligt til at følge deres afgørelser.

Fra : Jakob

Dato : 16-02-06 23:42

In article <43f4daeb$0$67255$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,
xx.hkj.xx@mailme.dk says...

Det er da utrolig dårlig service. Det er bare så underligt når der nu er
så hård konkurrence mellem mærkerne at de er så sløve.

Jeg har læst et sted at nikon ville til at konkurrere på det også, men
det gør de sgu ikke så godt så.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jan Bøgh

Dato : 17-02-06 09:49

Jakob wrote:
> [...]
> er så hård konkurrence mellem mærkerne at de er så sløve.
>
> Jeg har læst et sted at nikon ville til at konkurrere på det også, men

Og derfor er det mest virkningsfulde at forbrugere klager - og klager højt.
Og gerne som sagt med brug af diverse forbrugerudsendelser, forbrugerblade
mv. samt selvfølgeligt direkte henvendelser til firmaet.

mvh
Jan
Jan Bøgh (j a n snabela b o e g h punktum net / http://jan.boegh.net )
FZ: "God made three big mistakes. The first mistake was called MAN,
the second mistake was called WO-MAN,
and the third mistake was the invention of THE POODLE."