Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Nikon SB-22
Fra : Kenny Zinck Jensen

Dato : 13-02-06 13:39

Hej

Kan jeg bruge min SB-22 blitz til Nikon D50 eller D70S blitzen er ca.
15 år gammel

Venlig hilsen

Kenny Zinck

Fra : Jan Bøgh

Dato : 13-02-06 13:53

Kenny Zinck Jensen (slet EVQ7W) wrote:
> Hej
>
> Kan jeg bruge min SB-22 blitz til Nikon D50 eller D70S blitzen er ca.
> 15 år gammel

Ikke hvis du vil bruge TTL. Der kan kun SB600/800 fra Nikon bruges. Mon ikke
også der findes nogle piratprodukter, der kan - jeg mener at bl.a. Sigma
laver noget, der vist skulle kunnne iTTL (iTTL er Nikons nyeste
TTLautomatik).

mvh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Lars Troels

Dato : 13-02-06 14:24

"Kenny Zinck Jensen (slet EVQ7W)" <zinck@EVQ7Wpost1.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:11398345800.104581735319609@dtext.news.tele.dk...
> Hej
>
> Kan jeg bruge min SB-22 blitz til Nikon D50 eller D70S blitzen er ca.
> 15 år gammel
>
> Venlig hilsen
>
> Kenny Zinck

Hvis du sætter flashen på A fungerer den fint. Det er så kun flashens egen
automatik og altså ikke iTTL, men i 90% af alle tilfælde kan du lave gode
billeder alligevel.

Lars T.
www.larstroels.dk

Fra : Jens Christensen

Dato : 13-02-06 17:04

"Kenny Zinck Jensen (slet EVQ7W)" <zinck@EVQ7Wpost1.tele.dk> wrote in
message news:11398345800.104581735319609@dtext.news.tele.dk...
> Hej
>
> Kan jeg bruge min SB-22 blitz til Nikon D50 eller D70S blitzen er ca.
> 15 år gammel

Har du undersøgt hvad spænding der ligger over kontakterne på din flash?
Gamle flash har ofte en ganske høj spænding på blitz-skoen, som kan ødelægge
dit kamera. Hvis dit Nikon er sikret mod det, er det intet problem, men hvis
de ikke har kan du skade dit kamera.

--
Mvh.
Jens Christensen

Fra : Kenny Zinck

Dato : 13-02-06 21:31

> [...]
> ødelægge dit kamera. Hvis dit Nikon er sikret mod det, er det intet
> problem, men hvis de ikke har kan du skade dit kamera.

Nej det ved jeg ikke. det hele var et ønske om at spare penge
da jeg skal ud og købe DSLR og valget står mellem Nikon D50,D70S og
Canon 350D så nu er der jo frit spil!! det er ikke blitsen der skal bestemme
mit valg
mine nuværene er Nikon F501 og F80 så jeg tror nok jeg holder mig til Nikon

MVH

Kenny

Fra : abacus

Dato : 13-02-06 22:01

Kenny Zinck skrev:

> Kenny

Har lige slået op i manualen til Nikon d50, og der står den kan
bruges manuelt, altså ikke ttl.

MVH
Niels

Fra : abacus

Dato : 13-02-06 22:06

Prøv at se her, hvis du ikke allerede har bestemt dig.
http://www.steves-digicams.com/pr/diwa_02132006_platinum2005_pr.html
MVH
Niels